Een alternatief is iets dat altijd minder goed is.
Wil je geen compromissen stellen, ga dan voor het origineel, de Memorymoog dus. Ik ken gasten die al meer dan 10-jaar opzoek zijn naar het ultieme Hammond B3 geluid en hun geld uitgegeven (of moet ik zeggen, weggegooid) hebben aan alternatieven. Uiteindelijk hebben ze toch het origineel gekocht, omdat niets klinkt als het origineel. Aan de andere kant moet ik toch ook even kwijt dat die nieuwe Arturia Minimoog-V, die ik zelf ook gebruik, wel heel erg gelijk aan een echte minimoog klinkt. Er is trouwens een hele mooie controller voor de Mini, kijk op Midisoft.de
Als je dus echt niet het geld voor een Memorymoog op kunt hoesten, ik heb zelf een Prophet-600. Komt uit hetzelfde tijdperk, is mischien niet zo veelzijdig als een Memorymoog, maar heeft hele vette bassen en kost zeker de helft minder. Ik ben nog steeds de eerste eigenaar van de Prophet zinds 1983. De Prophet-600 is mischien de meest onderschatte Synthesizer aller tijden , want hij kwam net te laat op de markt. Hij heeft midi, de Memorymoog niet altijd. Hij is gegarandeerd ook stabieler en meer betrouwbaar dan een Moog. In die 21-jaar is ie nog nooit stuk geweest, zelfs de batterij is nog nooit vervangen.