Wat was je beste (eerlijke) deal ooit? (nieuw, 2ehands)

En wat ik niet begrijp. De virus B stond paar jaar terug op 600 euro en is lang niet zo gekelderd als de C. IK ben bijna geneigd om de Virus maar te houden of denken jullie dat hij over 3 jaar 300 a 400 euro kost?

Volgens mij komt dat omdat de Virus C veel gezien wordt als 'tussenversie'. De Virus B is de instapper (de Virus A kom je eigenlijk amper tegen heb ik het idee), dus die is populair bij budgetbewuste kopers. De Virus TI is het vlaggenschip, dus die is populair bij de wat kapitaalkrachtigere/serieuzere kopers en bij de groep die al een Virus B hebben en een stap omhoog willen maken.

De Virus C valt hier een beetje tussen wal en schip omdat hij eigenlijk niet heel veel toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de Virus B. Mensen die een Virus willen en niet zo veel besteden hebben gaan voor de "B", mensen die een Virus willen en meer te besteden hebben gaan voor de "TI". Een hoop mensen die nu een "B" hebben zullen eerder overwegen om een "TI" te kopen als vervanging dan de "C". Ik denk dat de waarde van de Virus C daardoor steeds dichterbij de "B" zal komen.

Virus C gekocht voor 1200 euro 5 jaar geleden
Is nu nog maar 650 euro waard SNIK. Dat is gewoon 100 euro per jaar aan afschrijving. Dan moet je hem werkelijk veel gebruiken, anders wel een erg dure hobby. En wat ik niet begrijp. De virus B stond paar jaar terug op 600 euro en is lang niet zo gekelderd als de C. IK ben bijna geneigd om de Virus maar te houden of denken jullie dat hij over 3 jaar 300 a 400 euro kost?

Daar zit ik ook al een tijdje mee, het is dat ik de Ti heb anders kon ik hem laten staan.

De Virus C valt hier een beetje tussen wal en schip omdat hij eigenlijk niet heel veel toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de Virus B.

Heeft ie B ook een moogfilter en 3 lfo's. Ik dacht altijd dat de C zeker meer mogelijkheden dan de B had. o.a. meer golfvormen

Ik heb juist eerder het idee dat de Ti meer bij de C ligt

een polysix voor 60e,sh2 geruild tegen Elka synthex
EFF analog sequencer voor 150e
Kobol Expander voor 450e
svc350 geruild voor tr909 (in de periode dat de 909's echt duur waren)

meeste verlies was akai s6000 en studiomaster (kut)desk,een mpc2000 en dan een 2000xl was ook wel giftig maar dat heb ik wel allemaal al gerecupereerd ondertussen lol.

Heeft ie B ook een moogfilter en 3 lfo's. Ik dacht altijd dat de C zeker meer mogelijkheden dan de B had. o.a. meer golfvormen

Ik heb juist eerder het idee dat de Ti meer bij de C ligt

De B heeft geen Moogfilter, maar volgens mij wel 3 LFO's (al dacht ik dat die derde een beetje weggemoffeld zat en beperkt is).

Natuurlijk heeft 'ie meer mogelijkheden dan de B, ook meer stemmen bijvoorbeeld, maar volgens mij voor de meeste mensen niet genoeg om er een stuk meer voor te betalen, en als ze al meer willen betalen dat ze dan voor een TI gaan.

Verlies maken met nieuwe samplers is denk ik iedereen hier overkomen.
Yamaha A4000 voor 2700 gulden incl extra ram, zipdrives.
Zijn nu geen drol meer waard, 300 euro ofzo. Maar heeft zijn waarde wel terugverdiend in die jaar.
Akai S20 nieuw 1100 gulden, afgelopen maand verkocht voor 140 euro. Heeft zijn werk ook gedaan in die paar jaar.

Heb wel een uitgebreide akai S6000, usb, max ram (nieuw 10.000 gulden oid) nu voor 500 euro, sinds 2 maanden :)

Beste deal was denk ik een korg poly 800, 2e hands. Die hing 10 jaar geleden bij een muziekzaak in de etalage voor 400 gulden destijds. Ik zei voor 250 gulden wil ik hem wel hebben. Deden ze direct. Leek me toen, en nu nog, een goeie en eerlijke deal.
Verder eens voor 450 Duitse Mark een Roland JX3P gekocht 2e hands, lijkt me ook een eerlijke deal.
Slechtste deal nieuw was een Quasimidi Raven. Ik had me er heel wat bij voorgesteld, vette filters maar het bleek gewoon een rompler. Kostte me wel 2800DM. Toch heb ik hem nog want nu krijg je er bijna niets voor en voor mij is ie nog steeds 2800DM waard... en het was mijn 1ste.

Beste deal 909 in smet en krasloze staat voor 850 euro jaartje geleden. Als je nu die prijzen van 1200 tot 1400 ziet, beetje overdreven imo. Mocht ik hem verkopen dan kan ik het ook niet over me hart krijgen om er zoveel extra aan te verdienen en gaat hij er voor het zelfde uit.

En een sh101 voor 350 euro een paar maand terug terwijl ze sinds een jaar zo'n beetje allemaal op de 450/500 zitten.

Toch een kwestie van gedult denk ik. Ik denk alleen dat ik de 808 en de 303 niet meer ga redden voor 800/850 euro, daar ben ik helaas te laat mee denk ik, maar toch ogen open houden je weet maar nooit.

Een paar jaar terug een lexicon mpx550 voor 180 euro van een forumlid ook heel netjes.

Ik kocht een defecte Sony reverb 2000 voor 800 euro. Ik nam een risico, maar aangezien die reverb nieuw 25000 gulden had gekost nam ik de gok.
Echt dom geweest, want die gast had er zelf al naar gekeken natuurlijk. Onderdelen waren moeilijk te krijgen. Notabene was ik op vakantie en mijn reparateur kon mij niet aan de lijn krijgen. Hij had immers op e-bay een kapot exemplaar gevonden voor 50 dollar. Hij heeft hem niet voor mij gekocht. Anders hadden we van 2 reverbs 1 kunnen maken.
Met moeite kunnen doorverkopen voor 300 euro

Ik heb een vergelijkbaar verhaal maar dan met een goede afloop.
Ooit een defecte Lexicon 224xl gekocht met de bedoeling hem te repareren.
En dat is wel gelukt.:)

Pech geval:
Ooit een Gibson basgitaar gekocht.
Eenmaal ontvangen bleek dat het geen Gibson was maar een combinatie van een Gibson hals met een ander merk body. Pech was ook nog eens dat de verkoper niet op de hoogte was en er dus geen opzet in het spel was. Desondanks wilde ik natuurlijk toch mijn geld terug. En hij wilde dat natuurlijk niet teruggeven. Uiteindelijk na veel moeilijk doen heb ik een voorstel kunnen doen waarmee ik hem over de streep trok. Hij kreeg zijn bas terug en ik een gedeelte van mijn geld. Heeft me geloof ik 250 gekost. :(

Maar ach...als ik die 250 bij de lexicon optel zit ik nog steeds gebeiteld :D

Mijn beste deal is toch wel mijn Synthi AKS avontuurtje geweest, 't was niet zo zeer de prijs wat de deal perfect maakte als wel wat ik daarvoor kreeg en de manier waarop alles liep. Mijn beste koop was dus tevens ook mijn duurste koop ooit. :D

Mijn beste deal is toch wel mijn Synthi AKS avontuurtje geweest, 't was niet zo zeer de prijs wat de deal perfect maakte als wel wat ik daarvoor kreeg en de manier waarop alles liep. Mijn beste koop was dus tevens ook mijn duurste koop ooit. :D

:okdan: dat gevoel ken ik

Laatste aanschaf.. een MACKIE CR1604 mixer + 24 unit 19" Rack (een model die ik echt al tijden zocht)

voor 225 euro!!!!!!!!!! in nieuw staat

soortgelijke mixers staan op marktplaats voor 450.. met opmerkingen erbij als "kan een schoonmaak beurt gebruiken"

dus ben erg gelukkig met m'n aankoop

oja en een Roland XV5050 voor 300 euro inc verzending, ook gewoon in NL.. werkt perfect, ziet eruit als nieuw

Mijn twee toch wel aardige deals waren:

Gisteren heb ik een Roland JP8080 voor 350 euro gekocht,
een scherpe prijs zo lijkt me *D (goed moest wel ff naar Groningen, 180 km en dan nog terug :r)
Daarnaast kocht ik enkele maanden geleden een Roland XP50 welke was voorzien van vier - door mij gezochte - expansion boards inc. flightcase voor een bedrag van 450 euro.
De synth en flightcase heb ik een week later doorverkocht een iemand in Limburg voor 375 euro.

Back