Ik maak dit met dat

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ikke

Ouwe rot
Misschien ewel interessant om weten wie wat voor muziek maakt en met welke gear. (Althans degenen die een wat vaste setup hebben en houden ;) )

bv:

Ik maak: Acid en tekno
Ik gebruik: TB303, TR909 en pc met FM7 met Kontakt en Ableton Live 3.

:biertje:

Ik maak psy-trance met gratis softsynths als Iblit, Lallapallooza lite, Superwave P8, VCS5VST, Crystal en LM7

Ik gebruik:

Flstudio voor midi aansturing en vst
Cooledit pro voor sample bewerking

Midi: KSrack, Juno2, behringer virtualizer pro, evolution mk249c
Softsynth: reFX VANGUARD

Ik maak:

serieus niveau: hardtrance/style
experimenteer niveau: techno, hardcore, breakbeat(wat nooit afkomt en nooit meer naar gekeken wordt)

ik maak hardtek (in NL tekno dus) & goa-trance met alles dat ik te pakken kan krijgen. We maken af en toe ook hiphop beats voor enkele groepjes en voor een freestyle mc.

als je op AoA forum zit heb je misschien wel al eens een live setje van me gehoord. Toen noemde ik wel nog PsyKose, maar die naam begon me de keel uit te hangen en er zijn echt al zovéééél psyko-toestanden...

op electrobel.be staat ook nog een plaatje van me, soort goa-trance, maar tis wel mn eerste goa-trance en vond het wel nog tof klinken :D, onder de naam dcdent en nog plaatjse van 2 jaar terug onder naam PsyKose (De FL3-periode --> vrij slecht geluid)

Ik gebruik mn computer, voornamelijk met FL studio, maar nu begin ik meer en meer met cubase & ableton te werken, alhoewel ik er nog niet te veel mooie platen mee gemaakt heb, 0 om precies te zijn :D

Van hardware heb ik: Korg Electribe EA als synth en soms als externe FX, bijna kapotte MC303 (sequencer werkt niet meer, loopt soms vast, slaat soms niet op), edirol pcr30, Behringer MX1804X mengpaneel

PC: Pentium 4 HT 2,4 GHz FSB 400 MHz, 512 mb ram, 80 gig hd, M-audio delta 44, Yamaha XG synth soundcard.

Software: jah een hele lijst: Ableton Live 4, Cubase SX 2, FL STudio 4.52, Adobe Audition 2.5 om samples te veranderen of om met multitracking op te nemen, Reason 2.5

VST's: absynth, FM7, Korg legacy collection, Vanguard, Warp, intakt, halion, ... en zowat alle andere vst's

Maar ik werk eigenlijk bijna nooit meer iets af van platen, ksta gewoon meer te freaken en aan de knoppen te draaien dan dat ik me op het afwerken concentreer. Kzit nog meer in de experimenteer en ontdek-fase.

Laatst gewijzigd:
ik maak harpmuziek met een harp!

Origineel geplaatst door demian
Ik maak psy-trance met gratis softsynths als Iblit, Lallapallooza lite, Superwave P8, VCS5VST, Crystal en LM7
\

he man dat is gaaf!
Zelf gebruik ik :
- Gootsteen
- Schootcomputer
- Simsynth/Reaktor/cool edit
- Fantasie.

Eureka! Eureka! Vind Uzelf!.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
\

he man dat is gaaf!
Zelf gebruik ik :
- Gootsteen
- Schootcomputer
- Simsynth
- Fantasie.

Eureka! Eureka! Vind Uzelf!.

Ja.. mijn softsynths schrijven zelf de muziek, ik hoef alleen maar achterover te leunen en te wachten tot het klaar is. :confused:

Ik gebruik:
(zie gearlist in footer van deze post)

Ik maak:
-Een mengsel van techno, electro, early 90s house en daarbij wordt ik ook af en toe beinvloed door mijn metal headbang verleden
-Ambient / idm: Dit is meer als ontspanning, gewoon lekker aan prutsen en onder het genot van wierook spacy muziek maken.

-C-

Ik maak elektrische muziek met behulp van het lichtnet, voornamelijk, en nog wat transformatoren ertussen. Muziek die alleen kan bestaan dankzij gigantische smerige energie-opwekkings-centrales, die niet-hernieuwbare fossiele brandstoffen opstoken.

Maar ff serieus:
ik maak zeg maar electro

voyetra dos-sequencer op ouwe bak>
roland SH32>
ouwe roland PCM-bak (type even kwijt)
Schaltwerk>
Novation KS-rack
Roland SH101
Roland JX3P
modulaire bak met oa roland oscillators en paia filters

en nog van alles in aanbouw

Ik maak een pannenkoek met spek!

Maar daarnaast maak ik welleens disco/electro/house met een zooi apparaten waaronder: Alesis ION, Access Virus, Macbeth M3X, Yamaha RS7000, Yamaha DX200, Roland JV1080, Focusrite compounder, Joemeek C2, ElectroHarmonix LPB 2ube, Behringer Bass V-amp 2, Electrix MO-FX, M-audio Delta1010, Steinborg Cubase SL 2.2, NI Kontakt, U-audio UAD-1, CM Motormix, Genelec 1030, Yamaha 16/6FX en een Ibanez akoestieken gitaar.

Re: Ik maak dit met dat

Origineel geplaatst door ikke
Misschien ewel interessant om weten wie wat voor muziek maakt en met welke gear. (Althans degenen die een wat vaste setup hebben en houden ;) )

bv:

Ik maak: Acid en tekno
Ik gebruik: TB303, TR909 en pc met FM7 met Kontakt en Ableton Live 3.

:biertje:

Bericht door een moderator:
Je hebt hier al een thread over gemaakt :eureka:.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26867
Stel hier de waarmee vraag in.......en we houden het forum overzichtelijk.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back