beechcraft feat. Cleo 'Flying' (Vocal trance)

joep

Beechcraft
Ben bezig met een nieuwe track, heb vandaag een beetje gemixed en dus een tussenmix klaar.
Hoor nu thuis zelf alweer een foutje ( de 1e helft van de de bas van de brug naar het refrein moet omgedraaid met de 2e helft........nu kloppen de accoorden niet helemaal qua opbouw..). In de outchorus moeten nog wat adlibs etc. worden toegevoegd.

Graag uw ongezouten mening:)
Als ik er morgen mee verder ga, heb ik daar dan misschien nog iets aan.

Hij is hier te halen:

http://members.home.nl/arjenniemeijer/Music/

Track het 'Flying'.

Ciao.:biertje:

Ik vind m 'professioneel' klinken, dwz. de vocals en geluiden in t algemeen.
De eerste 30 seconden vind ik ook veelbelovend klinken,
maar zodra het standaard trance-leadje erin gefilterd wordt is t voor mij niet zo interessant meer.

Ik heb m wel op de laptop zitten luisteren, zal thuis ook ns op de grote speakers checken.

De vocals klinken heel mooi en zuiver (had ik maar n zangeres ter beschikking die zo'n stem had),
maar de tekst op zich vind ik te standaard. Trying... Flying, hoor je te vaak, toch?

Dan komt de break, en t enige wat dan gebeurt is dat het ritme weg blijft en dezelfde lead-melodie gaat gewoon door.
Na de break verwacht ik een iets heftigere climax, waardoor je niet stil kan blijven zitten, snappie?

Dit is puur mijn persoonlijke mening. Ik zou proberen er iets minder standaards (tekst en geluiden dan) van te maken.
Een origineel geluid erin gooien i.p.v. de lead-melodie van nu.

Verder ben ik jaloers op de productie (mix-zang-intro)

Ben wel benieuwd naar de eindmix.

Groeten van Alan

Origineel geplaatst door Alan

Dan komt de break, en t enige wat dan gebeurt is dat het ritme weg blijft en dezelfde lead-melodie gaat gewoon door.
Na de break verwacht ik een iets heftigere climax, waardoor je niet stil kan blijven zitten, snappie?
[/B]

Ik kan me hierin ook wel vinden. Het klinkt allemaal heel professioneel, het bouwt mooi op,
en net als je er echt helemaal klaar voor bent, valt het refrein een beetje tegen.
Dat mag veel spetterender wat mij betreft. Maar verder vind ik 'm top!

Bedankt zover,
Ga er morgen weer even mee verder. Probeer dan het refrein nog wat meer uplifting te krijgen. De break moet idd ook nog wat vetter.

blijf erbij, die zang maakt het verschil (en de trucs die je er oplosgelaten hebt :))
goede track!

Ha,

Lekker catcy tune. idd beetje top 40 trance.
Ga even zeuren hoor maar denk dat je mix net even wat lekkerder kan klinken.
De kick vind ik niet lekker klinken. Teveel als een kartonnen doos zeg maar. Hij kan wel wat zwaarder en voller.
De zang heeft een beetje een scherpe klank. Alleen bij de 's'en is het te scherm en wat deessen zou wel helpen. Af en toe wat galm zou misschien ook wel grappig klinken. De stem is lang hetzelfde en tijdens wat breaks nog meer flippen kan evt ook.

Ff een klein stukkie

Attachments

• flying_fused.mp3
    432,5 KB · Bekeken: 73
meer ballen svp...het is nog te weinig uitdagend en meeslepend. Qua arrangement maar vooral qua productie. keep working on it!

Origineel geplaatst door fuse
Ha,

Lekker catcy tune. idd beetje top 40 trance.
Ga even zeuren hoor maar denk dat je mix net even wat lekkerder kan klinken.
De kick vind ik niet lekker klinken. Teveel als een kartonnen doos zeg maar. Hij kan wel wat zwaarder en voller.
De zang heeft een beetje een scherpe klank. Alleen bij de 's'en is het te scherm en wat deessen zou wel helpen. Af en toe wat galm zou misschien ook wel grappig klinken. De stem is lang hetzelfde en tijdens wat breaks nog meer flippen kan evt ook.

Ff een klein stukkie

Thanks fuse!

Heb je bijlage gedownload maar zit nu thuis achter m'n laptop en die speakertjes laten me niet echt horen,
wat je hebt gedaan. Ik neem hem morgen even mee naar de studio.
Hoe krijg ik die kick meer 'oemphhhh' ??

Ciao.

Ik heb net even voor het eerst geluisterd. Me eerste indruk is dat het allemaal te leeg klinkt in mijn ogen,knap gedaan hoor hoe je het allemaal inelkaar draait,maar zonder die stem zou je nie ver komen!!!!! Catchy tune? ik vind dat er totaal geen catchy tune inzit en het maar een beetje doorloopt. Tja.. verder eigelijk weinig op aan te merken,goede track maar huidig gezien weinig potentie om er heel wat verder mee te kunnen komen. Maar die zangeres van je heeft wel een dijk van een stem. Had laatst trouwens een andere track van je gehoord met een mannelijke vocal die vond ik trouwens wel wat hebben.

Vind de sounds trouwens ook wat minimaal,daarnaast zeker knap gedaan overal!!! Daarnaast zou ik weleens willen weten welk spoor de virus c voor rekening neemt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
Justin, zoals ik al zei:

He gaan we dollen vriend,zoals ik al zei knap gedaan maar de WOW factor staat bij mij op 25% los van die stem! Persoonlijke mening uiteraard!!!! De meesten vinden het vet klinken dus neem maar niet teveel van mij aan.:)

Origineel geplaatst door justin
Ik heb net even voor het eerst geluisterd. Me eerste indruk is dat het allemaal te leeg klinkt in mijn ogen,knap gedaan hoor hoe je het allemaal inelkaar draait,maar zonder die stem zou je nie ver komen!!!!! Catchy tune? ik vind dat er totaal geen catchy tune inzit en het maar een beetje doorloopt. Tja.. verder eigelijk weinig op aan te merken,goede track maar huidig gezien weinig potentie om er heel wat verder mee te kunnen komen. Maar die zangeres van je heeft wel een dijk van een stem. Had laatst trouwens een andere track van je gehoord met een mannelijke vocal die vond ik trouwens wel wat hebben.

Vind de sounds trouwens ook wat minimaal,daarnaast zeker knap gedaan overal!!! Daarnaast zou ik weleens willen weten welk spoor de virus c voor rekening neemt.

:) Sja sorry hoor, maar daar kan ik niet zo veel mee...
De stem is juist hetgeen wat de track draagt. Heb geen ruimte om van allerlei leads etc er in te proppen...
De track is gewoon geschreven als een 'liedje' zeg maar, dus met zangmelodie. Als jij bij bestaande nummers de zang weghaal (dus de melodie) blijft er ook weinig over he!

Anyway de Virus doet 1 van de baspartijen en de FX sound in de break. Verder zijn het softsynths.

Origineel geplaatst door joep
:) Sja sorry hoor, maar daar kan ik niet zo veel mee...
De stem is juist hetgeen wat de track draagt. Heb geen ruimte om van allerlei leads etc er in te proppen...
De track is gewoon geschreven als een 'liedje' zeg maar, dus met zangmelodie. Als jij bij bestaande nummers de zang weghaal (dus de melodie) blijft er ook weinig over he!

Anyway de Virus doet 1 van de baspartijen en de FX sound in de break. Verder zijn het softsynths.

Dan moet je het mooi zo laten Joep. Tenslotte is het jouw nummer en men moet verder gaan en aan dat gene vasthouden met wat men wilt neerzetten of uiteindelijk in gedachten had.

Succes!

toch zou ik die ruimte maken voor een stevigere lead met een pakkende melodie, zo krijg je
- veel meer beweging in je nummer
- een hoger climax gevoel
- meer herkenbaarheid
- afhankelijk van je lead een eigen sound...

Origineel geplaatst door hansbakker
toch zou ik die ruimte maken voor een stevigere lead met een pakkende melodie, zo krijg je
- veel meer beweging in je nummer
- een hoger climax gevoel
- meer herkenbaarheid
- afhankelijk van je lead een eigen sound...

Ik weet 't niet... ik zal er nog es mee prutsen vandaag of morgen, maar naar mijn idee zijn er genoeg bestaande trance nummers met zang waarin de zang het belangerijkste is, en niet weer al die standaard leads die zonodig voorbij moeten komen. Neem bijv. die hit (met zangeres)van Svenson & Gielen van vorig jaar ( kan even niet op de titel komen), is eigenlijk gewoon een liedje, en er komen ook geen duidelijke lead- melodien in voor..

Voor 'Flying'is het voor mij belangrijk dat de dromerige sfeer erin blijft.:)

Back