hansbakker
Audiobakery
Origineel geplaatst door joep
Ik weet 't niet... ik zal er nog es mee prutsen vandaag of morgen, maar naar mijn idee zijn er genoeg bestaande trance nummers met zang waarin de zang het belangerijkste is, en niet weer al die standaard leads die zonodig voorbij moeten komen. Neem bijv. die hit (met zangeres)van Svenson & Gielen van vorig jaar ( kan even niet op de titel komen), is eigenlijk gewoon een liedje, en er komen ook geen duidelijke lead- melodien in voor..
Voor 'Flying'is het voor mij belangrijk dat de dromerige sfeer erin blijft.![]()
ik bedoel ook niet een standaard lead als supersaw die je al veel hoort..be creative! al is de lead ondersteunend en laat je em minder knallen op dat moment, dan nog zorgt het voor meer diepte. Als je het dromerige wilt uitwerken zou ik nog wat pads toevoegen die bv constant veranderen qua klankkleur

En ik denk dat wat veel mensen op dit forum zeggen over al die nummers (Need to believe, Final en nu Flying) die hier voorbij komen, een beetje als volgt samen te vatten is:
) horen; en ook hij zei hetzelfde. Als je muzikale achtergrondtrance wil in een kroeg, is dit heel erg goed. Als je het dak eraf wilt hebben, dan is het gewoon niet geil genoeg. En ik ben bang dat je dat met een vettere bassdrum niet zult oplossen, of met een ander baslijntje. Misschien moet je gewoon iets minder netjes afmixen. Gewoon wat ruiger, wat anders; doe eens iets geks! Ik blijf er btw bij dat Airline dat effect WEL heeft