beechcraft feat. Cleo 'Flying' (Vocal trance)

Origineel geplaatst door joep
Ik weet 't niet... ik zal er nog es mee prutsen vandaag of morgen, maar naar mijn idee zijn er genoeg bestaande trance nummers met zang waarin de zang het belangerijkste is, en niet weer al die standaard leads die zonodig voorbij moeten komen. Neem bijv. die hit (met zangeres)van Svenson & Gielen van vorig jaar ( kan even niet op de titel komen), is eigenlijk gewoon een liedje, en er komen ook geen duidelijke lead- melodien in voor..

Voor 'Flying'is het voor mij belangrijk dat de dromerige sfeer erin blijft.:)

ik bedoel ook niet een standaard lead als supersaw die je al veel hoort..be creative! al is de lead ondersteunend en laat je em minder knallen op dat moment, dan nog zorgt het voor meer diepte. Als je het dromerige wilt uitwerken zou ik nog wat pads toevoegen die bv constant veranderen qua klankkleur :)

nogmaals, de vocal maakt het nummer, dat is ook de kracht van joeps nummers vind ik.

Joep, als ik zo zit te luisteren dan kan ik maar 1 ding bedenken... Waar haal je je zangeressen vandaan :halleluja En ik denk dat wat veel mensen op dit forum zeggen over al die nummers (Need to believe, Final en nu Flying) die hier voorbij komen, een beetje als volgt samen te vatten is:

- sterke melodie. Goeie lijnen, pakkende accoorden.;
- wereldse zangeressen, die de nummers 'dragen';
- goed afgemixed;
- qua productie op hoog niveau. Ik bedoel dat het vakmanschap er vanaf klapt.

Toch mist er wat. En dat komt ook steeds terug in de 'kritieken' in de replies. En ik denk dat het een kwestie van tijd is tot je gewoon die X-factor in een nummer knalt en een mega-hit kan scoren. :okdan:

Ikzelf liet het nummer aan mijn collega (drie gezusters, ken je wel ;)) horen; en ook hij zei hetzelfde. Als je muzikale achtergrondtrance wil in een kroeg, is dit heel erg goed. Als je het dak eraf wilt hebben, dan is het gewoon niet geil genoeg. En ik ben bang dat je dat met een vettere bassdrum niet zult oplossen, of met een ander baslijntje. Misschien moet je gewoon iets minder netjes afmixen. Gewoon wat ruiger, wat anders; doe eens iets geks! Ik blijf er btw bij dat Airline dat effect WEL heeft :D

Keep the good work up! Dit gaat echt wel goedkomen.

KLINKT goed,

andere kick moet er in,
het is IDD te leeg qua mix
zang is goed maar ik mis de lijm die alles aan elkaar lijmt ...

Origineel geplaatst door Bass
KLINKT goed,

andere kick moet er in,
het is IDD te leeg qua mix
zang is goed maar ik mis de lijm die alles aan elkaar lijmt ...

welk merk moet ik hebben...:D

Ik zou graag een meer catchy lijntje willen horen... das heel belangrijk, het moet! blijven hangen wil het een hit worden

Origineel geplaatst door RedTitan
Joep, als ik zo zit te luisteren dan kan ik maar 1 ding bedenken... Waar haal je je zangeressen vandaan :halleluja En ik denk dat wat veel mensen op dit forum zeggen over al die nummers (Need to believe, Final en nu Flying) die hier voorbij komen, een beetje als volgt samen te vatten is:

- sterke melodie. Goeie lijnen, pakkende accoorden.;
- wereldse zangeressen, die de nummers 'dragen';
- goed afgemixed;
- qua productie op hoog niveau. Ik bedoel dat het vakmanschap er vanaf klapt.

Toch mist er wat. En dat komt ook steeds terug in de 'kritieken' in de replies. En ik denk dat het een kwestie van tijd is tot je gewoon die X-factor in een nummer knalt en een mega-hit kan scoren. :okdan:

Ikzelf liet het nummer aan mijn collega (drie gezusters, ken je wel ;)) horen; en ook hij zei hetzelfde. Als je muzikale achtergrondtrance wil in een kroeg, is dit heel erg goed. Als je het dak eraf wilt hebben, dan is het gewoon niet geil genoeg. En ik ben bang dat je dat met een vettere bassdrum niet zult oplossen, of met een ander baslijntje. Misschien moet je gewoon iets minder netjes afmixen. Gewoon wat ruiger, wat anders; doe eens iets geks! Ik blijf er btw bij dat Airline dat effect WEL heeft :D

Keep the good work up! Dit gaat echt wel goedkomen.

Origineel geplaatst door RedTitan
Joep, als ik zo zit te luisteren dan kan ik maar 1 ding bedenken... Waar haal je je zangeressen vandaan :halleluja

Uit de Beechcraft stal he:D

Aleereerst wil ik je een compliment geven voor de produktie! Net als je vorige produktie klinkt dit top. Het benadert professionele produkties, d.w.z. je bent er bijna heb ik het idee. Alleen de sound. tja, ik ben bang dat dat een moeilijk verhaal wordt. Het klinkt te clean en te iel. Als luistermuziek is het prima, maar om hier mensen op te laten dansen, zal er toch meer uit de kast gehaald dienen te worden. Ik vind de zangeres goed, alleen heb ik juist het idee dat het daar ook iets aan schort om het tot een vette produktie te maken. Het is "te mooi" gezongen. Het kabbelt wat voort en het refrein springt er niet uit.

Wat hoor ik toch aan die software produkties? Misschien ben ik de enige, maar wanneer ik dit soort tracks hoor, verlang ik terug naar een hardwaresound. Met alleen een kick veranderen los je niks op.

Ik wil dit niet afkraken, want er zijn talloze produkties van dezelfde kwaliteit die uitkomen op single.

Succes verder

greetz Erik

Joep,

Ik wil em graag remixen!
zou ik de vocals van jou mogen hebben? 8)

Origineel geplaatst door hansbakker
Joep,

Ik wil em graag remixen!
zou ik de vocals van jou mogen hebben? 8)

OK dan Hans,

pleur dr meteen wat JP8000 strings door !! ;) :D

Origineel geplaatst door Catalunya
Misschien iets voor de Duitse markt!;)

grappig! mn A&R Manager zei ook al dat ik vrij duits produceer...

Origineel geplaatst door Catalunya
Aleereerst wil ik je een compliment geven voor de produktie! Net als je vorige produktie klinkt dit top. Het benadert professionele produkties, d.w.z. je bent er bijna heb ik het idee. Alleen de sound. tja, ik ben bang dat dat een moeilijk verhaal wordt. Het klinkt te clean en te iel. Als luistermuziek is het prima, maar om hier mensen op te laten dansen, zal er toch meer uit de kast gehaald dienen te worden. Ik vind de zangeres goed, alleen heb ik juist het idee dat het daar ook iets aan schort om het tot een vette produktie te maken. Het is "te mooi" gezongen. Het kabbelt wat voort en het refrein springt er niet uit.

Wat hoor ik toch aan die software produkties? Misschien ben ik de enige, maar wanneer ik dit soort tracks hoor, verlang ik terug naar een hardwaresound. Met alleen een kick veranderen los je niks op.

Ik wil dit niet afkraken, want er zijn talloze produkties van dezelfde kwaliteit die uitkomen op single.

Succes verder

greetz Erik

:) Lijkt me stug dat je kan horen of iets software is of niet. In een hardware synth draait tensotte ook gewoon een stukje software op een DSP.....

Origineel geplaatst door joep
:) Lijkt me stug dat je kan horen of iets software is of niet. In een hardware synth draait tensotte ook gewoon een stukje software op een DSP.....

Het verschil zit em in de audio keten. Hardware machines hebben hun eigen DA convertors en die verschillen enorm (zelfs per merk) in kleuring. En opgeteld heb je dus dan een mengsel van bronnen die van verschillende DA's gemixed worden. Als je dan ook nog is een mooie mixdesk hebt dan wordt het geluid nog anders! Nog een stap verder: je moet opnemen. Veel lui doen alles in het digitale domein maar stel dat je alles op tape zou opnemen, dat verandert je sound echt! Ik laat in het midden of het beter of slechter is.

Zet dit is tegenover software die gebruikt maakt van interne digitale signalen (als je alles in de compu afmixed etc) en veel producties klinken dan hetzelfde.

Arv

Back