Tb-303

maar een soft sequencer doet wel pcies DAT wat men bij de 303 seq voor ogen had destijds :geslaagd:
nee, ik kan niet zo meteen een soft sequencer opsommen waar pitch en time info gescheiden zijn.

want je hoeft me echt niet te vertellen dat ze het toen bewust zo brak hebben gemaakt... jwt!?
ik kan me inbeelden dat de pitch & time mode aanpak volledig bewust is.
de 202 werkt op quasi vergelijkbare manier (maar nog uitgebreider)

dan heb je het voornamelijk over de manier van proggen neem ik aan?
waarom zou je je zo willen beperken door zo'n stapje-stapje seq?
303 is niet echt stapje voor stapje te noemen.
"stapje voor stapje" is wat alle clones doen.
Verdiep je even in Time Mode en Pitch Mode als je dit niet goed begrijpt.

technisch gezien zou er via midi dergelijke info kunnen worden uitgepoept maar dan moet de synth wel portmento hebben nutuulk... (porta aan en uit zetten is nutuulk ook een midi boodschap)
technisch gezien kan je het zeker via midi en een clone die erop gebouwd is om van overlappende noten slides te maken en alles boven velocity 100 = accent.

Wat je zegt van portamento klopt niet, de slide op een 303 doet niet hetzelfde als een portamento op een synth.

de "portamento" op de 303 heeft een constante tijd, de tijd dat het kost om van de laagste naar de hoogste noot te gaan is hetzelfde als de tijd dat het kost om te sliden van 2 naast elkaar liggen noten.

Ik vermoed dat dit overeenkomt met de manier waarop je op een (bas)gitaar speelt :L

de editor die ik een tijdje geleden voor de 777 had gemaakt kan dat

noteoff command niet versturen en je hebt slide

Wat doet hij dan bij de volgende note on? Triggert hij de oscillator dan opnieuw opnieuw of krijg je een slide zoals bij de 303?

nee, ik kan niet zo meteen een soft sequencer opsommen waar pitch en time info gescheiden zijn.
je kan toch een blokje langer maken of niet dan? so wie so wordt de lengte van een noot ook niet verzonden via midi alleen de toonhoogte...
Wat doet hij dan bij de volgende note on? Triggert hij de oscillator dan opnieuw opnieuw of krijg je een slide zoals bij de 303?
een oscillator wordt niet getriggered, een (vca) envelope wel...

De oscillator wordt niet opnieuw getriggered. Hij glijdt echt naar de volgende toonhoogte. Wat er precies intern in een synth gebeurt om dit mogelijk te kunnen maken weet ik niet, maar bij zowel de 777 als de virus werkte dit prima.

Ik was al aan het twijfelen... ik had ipv "de oscillator" beter "hem" kunnen zeggen. Thx. iig voor de correctie.

De oscillator wordt niet opnieuw getriggered. Hij glijdt echt naar de volgende toonhoogte. Wat er precies intern in een synth gebeurt om dit mogelijk te kunnen maken weet ik niet, maar bij zowel de 777 als de virus werkte dit prima.

bij de meeste 303 clones (en 303 midi kits) moet je gewoon overlappende noten gebruiken voor de slide.

bij de meeste 303 clones (en 303 midi kits) moet je gewoon overlappende noten gebruiken voor de slide.

Bij future retro producten niet. Ik heb iig de mobius (alleen sequencer) en die heeft "echte" slides. Maar het is nog lang geen 303 sequencer.

Bij future retro producten niet. Ik heb iig de mobius (alleen sequencer) en die heeft "echte" slides. Maar het is nog lang geen 303 sequencer.

op de roland cmu-800 compu music moet je de slide handmatig programmeren als een snele opeenvolging van superkorte noten.

klinkt wel lekker op tb303 (via cv gate mod)

Kan ik een pattern controleren, zonder de pitch of timing te wijzigen? Ik heb nu nl. een gaaf pattern dat ik graag wil documenteren. Ik heb nl. eens ooit meegemaakt dat ik datzelfde pattern met de write/next button naloop en daarna ineens de timing gewijzigd is.

Ik kwam bij toeval dit kastje tegen:
r2p669.jpg

20gzp0o.jpg

k362aq.jpg

2pq3x51.jpg

Geen idee wat hij kost en waar hij te krijgen is...

kastje lijkt me gewoon een passieve doos.

opgesplitste 2 x sync inputs in telkens 3x dinsync

heel makkelijk zelf te maken voor een tientje..

De volgende post hoort bij deze piccie :

If you don't know what Din Sync is, here is a bit of background first. This was a standard for controlling music machines before Midi. It was used exclusively on things like TB-303, TR-808, TR-606, as well as a bunch of other things made in the 80's.

I happen to have a bunch of these machines because I like their sound a lot. The problem for me was that the master clock would only send one output and the other machines only had one input. This leads me to owning multiple Din Sync converters to run more than 2 machines at once.

I was frustrated with the lack of products for splitting a Din Sync Signal to use with multiple machines. I started researching what it would take to make my own. I found out that it is all voltage signals at 5vDC or less! There is a 5vDC Start/Stop signal, a 2.5vDC clock signal (24, 48 or 96pulse per quarter note), and 2 other pins that vary per device/manufacturer.

Since it is actually using voltage, I start thinking how can I make this more accessible to use with modular equipment? This is the latest version of what I came up with. I call it the Bitchin' Sync:

It has 2 identical sections, each with a 3-jack Din Sync Multiple as well as a set of jacks that connect to each of the Input/output Din Pins. If you patch a 1/4" cable across the clock and start/stop inputs, you have a 1 input, 5 output Din Sync Multiple. If you use an LFO (or clock signal in 1/4" form) as a clock in, then you can have up to six Din Syn outputs. This can get fun when you connect the multiples with a sync cable and input 2 different clocks, now you can create a swing! I haven't tried it yet, but I imagine I could record the Sync clock from a machine as audio and use an Ableton clip to have it auto adjust to my tempo! You could also use your Din Sync signal as an LFO using the tempo knob to adjust the rate.

Anyway, I just wanted to share my creation with some like minded modular folk as well as introduce people to one of my latest creations. My intention was more to share this with you than sell them, but if anyone here can't live without one... I hand make and test each one and sell them for $100 (plus shipping). I am making 20 or less of these for the first run.

Kan bereikt worden op de volgende mail : bryanjbenting (at) hotmail (punt) com

TB303 sound? de Phoscyon van D16 is een goed alternatief, kost maar een paar tientjes en zie t er nog eens gelikt uit ook.

Back