Rvooh
Gepokt en gemazeld
nee, ik kan niet zo meteen een soft sequencer opsommen waar pitch en time info gescheiden zijn.maar een soft sequencer doet wel pcies DAT wat men bij de 303 seq voor ogen had destijds![]()
ik kan me inbeelden dat de pitch & time mode aanpak volledig bewust is.want je hoeft me echt niet te vertellen dat ze het toen bewust zo brak hebben gemaakt... jwt!?
de 202 werkt op quasi vergelijkbare manier (maar nog uitgebreider)
303 is niet echt stapje voor stapje te noemen.dan heb je het voornamelijk over de manier van proggen neem ik aan?
waarom zou je je zo willen beperken door zo'n stapje-stapje seq?
"stapje voor stapje" is wat alle clones doen.
Verdiep je even in Time Mode en Pitch Mode als je dit niet goed begrijpt.
technisch gezien kan je het zeker via midi en een clone die erop gebouwd is om van overlappende noten slides te maken en alles boven velocity 100 = accent.technisch gezien zou er via midi dergelijke info kunnen worden uitgepoept maar dan moet de synth wel portmento hebben nutuulk... (porta aan en uit zetten is nutuulk ook een midi boodschap)
Wat je zegt van portamento klopt niet, de slide op een 303 doet niet hetzelfde als een portamento op een synth.
de "portamento" op de 303 heeft een constante tijd, de tijd dat het kost om van de laagste naar de hoogste noot te gaan is hetzelfde als de tijd dat het kost om te sliden van 2 naast elkaar liggen noten.
Ik vermoed dat dit overeenkomt met de manier waarop je op een (bas)gitaar speelt