Mijn gear/setup - wat veranderen?

Mijn advies: nee.

Nee, juist niet. Alleen moet je denk ik eens gaan beginnen met de Virus te samplen en de zaagtanden te vervangen door de spectral waveforms :).

Ja, met een studio eromheen is de setup automatisch lomp. Maar draagbaarheid heeft z'n eigen soort frustraties.

Bedankt Synergee :mexico:, ook Bikkel bedankt voor de reacties.

Ik heb idd nog eens goed zitten denken, en wispelturig als ik ben zijn er ook goede argumenten om de virus te behouden; namelijk dat ik deze nu ken en er idd ook noizy dingen uit te halen zijn.

" Ja, met een studio eromheen is de setup automatisch lomp. Maar draagbaarheid heeft z'n eigen soort frustraties."

Die snap ik even niet?

De TRs en Electribes zou ik zeker houden want dat is de essentie van je setup maar 2x TB-303 + Acidlab is idd overkill. Ik zou 1 TB-303 en de Acidlab eruit doen. Het doet misschien pijn maar dit levert je aardig wat budget op.

Dan blijven er nog de MicroKorg, MFB Synth II & DSI Evolver. Alles vervangen door 1 synth zou ik niet aanraden owv de klankkleuren die je zelf aanhaalt maar zou wel niet kunnen zonder een keyboard met fullsize toetsen en veel controllers. Ik zou eerder gaan voor iets van Clavia Nord (Lead, Wave, Modular G2, ...) of een DSI Mono Evolver Keyboard. => Om niet te drastisch te zijn zou ik de DSI Evolver houden, de MicroKorg & MFB inwisselen voor iets van Clavia.

Tenslotte: Een "betere" analoge mengerd (A&H, Mackie, Soundcraft, ...), wat outboards (kleurende compressors) en wat budget FX (reverb, delay, ...).

hmmja 1 TB-303 is toch ook te weinig hoor. Heb echt wel bewust die 2de gekocht, maar die acidlab was meer uit nieuwsgierigheid.

Heb al liggen denken aan de evolver Keyboard, ken niet echt veel van Clavia eerlijk gezegd, nogal groen achter de oren op vlak van echte synths.

Die mengerd zal nog niet onmiddelijk zijn wegens budget, en die outboard spullen moet ik nog eens wat onderzoek naar doen, als ik verhuis zal ik me daar aan wagen, want momenteel heb ik ook geen ruimte meer voor iets of wat dan ook.

Super bedankt voor de feedback, ben ik zeker wel wat mee :mexico:

Laatst gewijzigd:
Bedankt Synergee
Argh, niemand spelt dat goed! Waarom! :(

Ja, met een studio eromheen is de setup automatisch lomp. Maar draagbaarheid heeft z'n eigen soort frustraties.
Die snap ik even niet?

Je hebt een groovebox. En een portable effect, of twee. En een klein mixertje, en misschien een bescheiden synth.

Waar laat je dat? Wil je overal tegelijk bij kunnen zonder elke keer over dingen te gaan reiken, dan moet je goed nadenken over de ergonomie, want die maakt of breekt het werken met dergelijke apparatuur. Je kunt het redelijk makkelijk oplossen met een A-stand met 2 tiers waarop twee werkbladen zitten (of kleine houdertjes) zodat elk ding op z'n eigen plaats zit, maar daar wordt niet altijd rekening mee gehouden in de overweging. Gevolg: je denkt over te stappen op hardware en back to basics te gaan en het is alleen maar frustrerend.

hey allemaal,

omdat ik las, wat veranderen? Even een probleem voorleggen.
Ik bezit op het moment een delta 1010LT geluidskaart met 8 mono analoog i/o.
Daarvan zijn al 7 in's bezet. Maar ik wil nog verder uitbreiden!(hardware)

Wat is nu het slimste om te doen als ik bijv. een nieuwe synth met 3 outs koop. Een mixer kopen en alle inputs op mijn geluids kaart hierin doen en vervolgende de master output op een input van de geluidskaart?(hou ik dus wel getelt 6 inputs over)

Of gewoon een nieuwe geluidskaart met meerder inputs kopen?

alvast bedankt voor nuttig advies hierover.

Een hardware mixert lijkt me geen slechte investering Funz.
Je hebt blijkbaar al redelijk wat hardware, en dat zal er niet minder op worden :D

Als je direct outs op je mixert heb kun je deze ook je geluidskaart in raggen.
Heb je 8 direct outs zit je geluidskaart snel vol. :W

Vraagt alleen wel weer een aardige investering in extra kabels e.d.
Zeker als je flexibel wil blijven m.b.v. patch panels

Een hardware mixert lijkt me geen slechte investering Funz.
Je hebt blijkbaar al redelijk wat hardware, en dat zal er niet minder op worden :D

Als je direct outs op je mixert heb kun je deze ook je geluidskaart in raggen.
Heb je 8 direct outs zit je geluidskaart snel vol. :W

Vraagt alleen wel weer een aardige investering in extra kabels e.d.
Zeker als je flexibel wil blijven m.b.v. patch panels

oke je zegt dus dat ik m'n geluidskaart gewoon moet voldouwe met de 8 inputs.

Stel ik koop een mixer met 12 analog inputs/outputs. hierop zou ik dus al mijn hardware kunnen aansluiten. Vanuit de mixer stuur ik dan de "belangrijkste" geluidssignalen door na een apparte input in m'n geluidskaart.(dan zijn er welgeteld 6mono:Z) Nu hou ik nog 1 stero channel over. De rest van m'n geluid gaat dan over de master ouput van de mixer.

Voor mixdowns en verdere mastering kan ik natuurlijk de mute button gebruiken en alles om de beurt opnemen. (geldt dan alleen voor master out van de mixer)

Is dit een logies manier van werken? Ben nog niet thuis in het mixer/pc gebruik.

alvast bedankt alweer.

hmmja 1 TB-303 is toch ook te weinig hoor. Heb echt wel bewust die 2de gekocht, maar die acidlab was meer uit nieuwsgierigheid.

Ik zou persoonlijk ook de 2x TB's houden. Kheb er zelf (nog) maar 1
Ik zelf zou de Microkorg en Evolver inruilen voor een echte analoog.
Maar dat is naturlijk persoonlijk. Die Acidlab bassline zou ik zowiezo verkopen.
Verzuipt die acidlab ook niet naast die 2x TB's??? :D

Ik zou ook voor wat outboard fx gaan, Voor onder de 100euro kan je heel leuk creatief spul vinden!!

En een 2de hands soundcraft mixer kost echt niet zoveel. en lijkt mij een must.

Ik zou persoonlijk ook de 2x TB's houden. Kheb er zelf (nog) maar 1
Ik zelf zou de Microkorg en Evolver inruilen voor een echte analoog.
Maar dat is naturlijk persoonlijk. Die Acidlab bassline zou ik zowiezo verkopen.
Verzuipt die acidlab ook niet naast die 2x TB's??? :D

Ik zou ook voor wat outboard fx gaan, Voor onder de 100euro kan je heel leuk creatief spul vinden!!

En een 2de hands soundcraft mixer kost echt niet zoveel. en lijkt mij een must.
mag ik dan vragen waarom net die SOUNDCRAFT mixer net een must is?

Gagarin

Hallo,
momenteel gebruik ik zo'n klein fasttrack usb bakje voor mijn gitaar & microfoon in mijn sequencer te krijgen (momenteel cubase).
Dit dus :
http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackUSB-main.html

Nu vind ik dit zeer onhandig om met te werken.. er is meestal wat ruis op & ik moet altijd prutsen met dat linker & rechter kanaal (geeft mono geluid). Nu vraag ik mij af, is er niets deftiger dan dit? 'k weet niet precies wat ik nodig heb daarom dat'k het even kom vragen. Een mixer ofzo? En iets van een preamp? (vooral voor micro?)

Bedankt alvast!

Heb op dit moment, Greatriver1nv + Sm7b ,

Is het beter als ik ook een Compressor bij doe(bijv. FMR RNC)?
of een Effecten hardware (bijv. lexicon) ?

Wil de kwaliteit vol + warm laten klinken (hiphop vocals)..

Plugins die ik gebruik is zoals waves,ozone..

Iemand die me kan helpen?

Laatst gewijzigd:
mijn setup was perfect, tot nu...

ik vind de virus een schitterende bak maar ik ben er 100% zeker van dat ik hem niet gebruik naar wat hij kan, hij neemt helemaal niet zo'n belangrijke plaats in mijn setup in waardoor ik denk dat ik hem wel kan switchen.

mijn kicks zullen altijd uit de xbase09 komen, de 303 en 777 hebben hun vaste stek veroverd nemen een belangrijke plaats in, net als de rs7000.
de virus is in die mate helemaal niet zo belangrijk, hij vult meer op dan eigenlijk dat hij eigenlijk op de voorgrond treedt. Hij kan eigenlijk 'teveel' naar wat ik ervan verlang dus kan ik hem beter "wegdoen".

daarom dacht ik van de virus indigo II in te ruilen voor een jp8080.

waar hij voor zal dienen: leads, synths, pads (maar deze primeren niet in wat ik maak => acid, core, tek). En de vele knobs/sliders zijn alleen maar positief (ik hou van dedicated controls).

enige comments hieromtrent?

Back