Mijn gear/setup - wat veranderen?

Hier gaan we dan...m'n setup is behoorlijk zielig vergeleken met anderen haha

GENRE: Wat er in m'n hoofd opkomt, niet specifiek genre gebonden

HARDWARE:
- Asus P5B mobo
- 3GB DDR2 RAM
- Intel Core 2 Duo E6300 processor
- Akasa powersupply die klinkt als een jet die opstijgt...helaas
- Creative SB X-Fi XtremeMusic soundcard
- M-Audio Axiom 61 midi-controller
- JBL Creature II speakers (nog nooit zo'n slechte speakers in m'n leven gehad)
- Sony MDR-EX90LP in-earphones (die stukken zuiverder klinkt als bovenstaande speakerset)

SOFTWARE:
- FL Studio 7 (heb me nog niet gewaagd aan de 8 )
- Ableton Live Lite 6.0.10
- reFX Vanguard
- Sylenth1 (en nog een hele rits plugins)

Wat ik het liefste wil veranderen...ja simpel...ik wil zodra ik het budget heb nieuwe degelijke monitors hebben (denk Dynaudio of Genelec) en een stille voeding, want deze maakt wel heel erg veel lawaai. Daarna kan ik wel een tijdje verder, moet nog veel leren en dan komen de volgende wensen vast vanzelf haha.

Even korte update:

- overgegaan naar FL Studio 8
- nieuwe voeding NorthQ 4350GP-FL
- ESI WamiRack 192X erbij

Nu alleen nog een paar monitoren aanschaffen :)

Genre
Electro, techno, house
Gear
PC:
E2140@3,2GHz
3GB
2x 320GB HD
ATi3870 CF
400watt be quiet voeding (aanrader! eeeerg stil)
Gigabyte DS4 X38
20" Acer LCD
Midikeyboard (Miditech Midistart 2)
M-Audio Fast Track Pro USB
KRK Rokit 6 Wit
FL Studio 7
Yamaha PSR1000

Budget
rond de 200 euro per maand.

Okee jongens brand maar los, wát moet mijn volgende stap worden? Ik weet niet zo goed wat belangrijker is.

Okee jongens brand maar los, wát moet mijn volgende stap worden? Ik weet niet zo goed wat belangrijker is.

Ik zou zeggen ff sparen voor een mooie synth module, of iets minder lang sparen voor een iets minder mooie synth module :okdan:

Mijn lijstje ook nog maar ff dan

genre:
Elektro

gear:
--computer en mix spul--
MacBook
presonus firepod
Mackie HR 824 monitors
Soundcraft 16 sporen mengtafeltje
Ableton Live 6 (legaal uiteraard)
Logic Pro 7 (ook legaal uiteraard)
diverse Eq's en compressors

--instrumenten ed.--
Nord Stage 88
Korg MS20
Korg MS2000B
Korg R3
Korg KaossPad 3
Fender Jazzmaster
Fender Strat
Gibson Les Paul
Vox AD50XL
verschillende distortions en andere effecten

budget:
150 per maand

Waarom zie ik zo weinig kwalitiets pre-amps staan in de verschillende gearlijsten? Altijd gedacht dat dat toch een ijkpunt is voor degelijke opname!?

GENRE: Acid - electro - ambient - experimenteel - Hiphop - core.

HARDWARE:

Korg Electribe MX
Korg Electribe SX
Korg Micro korg
Roland TB-303 x2
Roland TR-808
Roland TR-909
Acidlab Bassline 2
Dave smith Desktop evolver
MFB synth II
Kenton PRO 2
Behringer SL2442-FX pro.

Zou misscihen ooit eens een beter mixer kopen, en misschien die Microkorg, MFB en Evolver vervangen door 1 synth die al het werk van deze 3 kan, alhoewel ik wel hou van de verschillende klank kleuren van meerdere synths.

Ook nog aan het twijfelen of de acidlab echt nodig is.

Ik kopieer even mijn reply uit het 'welke synth moet ik kiezen?' topic, ik denk namelijk dat ie hier beter op zijn plaats is.

Nieuwe woning, nieuwe kansen.

Ik zit te bekijken of ik mijn monitoring enigszins uit kan bereiden met een subwoofer (nu nog enkel KRK RP5) en misschien wat kan verkopen, om ook een nieuw synthje te kunnen kopen.

In feite de enige hardware die ik heb en waarvan ik dus twijfel zijn:

Focusrite Mixmaster omdat ik in feite niet echt de behoefte heb gevoelt deze te gebruiken (), ga hem nog wel eens goed testen alvorens te besluiten hem te verkopen. Misschien ben ik wel gewoon geen multiband-man en was het ook niet de slimste aankoop. (sja, je wilt die 'analoge warmte').

Access Virus C - het is een fantastische bak, maar ik me vraag me af of ik voor de prijs niet iets functionelers aan mijn set-up kan toevoegen:

'Vroeger' was ik erg veel met hardcore/hardstyle bezig. Tegenwoordig is mijn smaak verschoven naar experimentele electronica - misschien iets meer rust van geest gevonden ofzo

Techno a la Jerzz, Secret Cinema, Peter Horrevorts, Q-Bical spreken me erg aan maar eigenlijk allerlei vrije techno-like muziek: freaky geluiden, noizy. De echte powerleads die de Virus kan produceren gebruik ik dus niet (meer), dus misschien dat ie wat 'overdone' is voor mijn set-up en dat ik het geld beter anders kan investeren.

De laatste tijd heb ik niet veel muziek meer gemaakt, hopelijk brengt een verhuizing en straks vakantie daar wat verandering in.

Zijn er leuke synthjes op de markt waar ik wat mee kan? Dus synths die qua 2e-hands prijs een stukje lager liggen dan de Virus (zeg maar <400), en die ook wat vlotter en speelser te leren zijn (ik had met de Virus C als eerste synth best een brok studiemateriaal namelijk).

Misschien iets waarmee ik ook eens lekker op de bank kan spelen, om het later op te nemen en te importeren in Ableton. Feit dat ik om mijn Virus te kunnen bespelen ook mijn pc en de hele meuk aan moet zetten geeft toch een wat andere feel dan toen ik vroeger als kiddo op de zolder met mijn RS7000 uren bezig was.

Verder weinig budget, enkel het geld van de apparatuur wat ik kan her-investeren.

Weer een heel verhaal met hopelijk wat leuke reacties. :okdan:

Een Nord Lead 2 is nog erg what you see is what you get met zijn frontpaneel. Na de Virus B is Access inderdaad een beetje de weg kwijt geraakt qua bedienbaarheid ten koste van features.

Ook leuk:

Korg MS-2000 / MicroKorg
Oberheim OB-12
Alesis Ion
Roland JP-8080/JP-8000

OK, ik wil mijn EMU 1820m eigelijk vervangen voor een kaart met minder inputs
want ik heb tock maar alleen mijn modular...

4 ins is genoeg.

ik zat te denken aan een RME kaart. die kan ik nog uitbreiden als ik toch meer spullen ga gebruiken... maar mss heeeft iemand wel een beter idee...

Ik wil wel makkelijk kunnen routen, want ik wil bv wel softsynths door een externfiltger halen e.d. en dus ook lage latency...

1ms van RME spreekt mij wel aan..

Even korte update:

- overgegaan naar FL Studio 8
- nieuwe voeding NorthQ 4350GP-FL
- ESI WamiRack 192X erbij

Nu alleen nog een paar monitoren aanschaffen :)

Zeker en vast een GOED setje monitors en koptelefoon.
Er zijn hier op dit forum al een aantal interessante threads over?

Genre
Electro, techno, house
Gear
PC:
E2140@3,2GHz
3GB
2x 320GB HD
ATi3870 CF
400watt be quiet voeding (aanrader! eeeerg stil)
Gigabyte DS4 X38
20" Acer LCD
Midikeyboard (Miditech Midistart 2)
M-Audio Fast Track Pro USB
KRK Rokit 6 Wit
FL Studio 7
Yamaha PSR1000

Budget
rond de 200 euro per maand.

PSR1000 & Miditech keyboard verkopen voor een midicontroller met met meer knoppen, schuivers, (touch)pads, joysticks... zoals bvb de Korg Kontrol49. Daarna zou ik overwegen je M-Audio geluidskaart vervangen door een E-mu PCI kaart met de Emulator software.

Access Virus C - het is een fantastische bak, maar ik me vraag me af of ik voor de prijs niet iets functionelers aan mijn set-up kan toevoegen
Mijn advies: nee.

freaky geluiden, noizy. De echte powerleads die de Virus kan produceren gebruik ik dus niet (meer), dus misschien dat ie wat 'overdone' is voor mijn set-up en dat ik het geld beter anders kan investeren.

Nee, juist niet. Alleen moet je denk ik eens gaan beginnen met de Virus te samplen en de zaagtanden te vervangen door de spectral waveforms :).

Ja, met een studio eromheen is de setup automatisch lomp. Maar draagbaarheid heeft z'n eigen soort frustraties.

Ik zou zeggen ff sparen voor een mooie synth module, of iets minder lang sparen voor een iets minder mooie synth module :okdan:

Mijn lijstje ook nog maar ff dan

genre:
Elektro

gear:
--computer en mix spul--
MacBook
presonus firepod
Mackie HR 824 monitors
Soundcraft 16 sporen mengtafeltje
Ableton Live 6 (legaal uiteraard)
Logic Pro 7 (ook legaal uiteraard)
diverse Eq's en compressors

--instrumenten ed.--
Nord Stage 88
Korg MS20
Korg MS2000B
Korg R3
Korg KaossPad 3
Fender Jazzmaster
Fender Strat
Gibson Les Paul
Vox AD50XL
verschillende distortions en andere effecten

budget:
150 per maand

Redelijk wat overlap met de 3 Korgs zou ik zeggen. Ik zou de MS20 houden en de andere 2 inruilen voor een Elektron Monomachine.

ben ook wel benieuwd naar advies/meningen over mijn (compacte) setup;

- macbook 13 inch 2gig ram + lacie 500 gig extern
- presonus inspire interface
- akg k240 studio headphones
- uc-33e midicontroller
- studio projects b3 condenser
- soundracft compact 4 mixer
- yamaha dx200 fm synth/groovebox
- alesis micron
- roland drumstel, saxofoons, gibson gitaar, piano en nog meer leuke instrumenten
- coming soon: degelijke monitoring :) krk rp5's. adams a7 of genelecs 6020?

GENRE: Acid - electro - ambient - experimenteel - Hiphop - core.

HARDWARE:

Korg Electribe MX
Korg Electribe SX
Korg Micro korg
Roland TB-303 x2
Roland TR-808
Roland TR-909
Acidlab Bassline 2
Dave smith Desktop evolver
MFB synth II
Kenton PRO 2
Behringer SL2442-FX pro.

Zou misscihen ooit eens een beter mixer kopen, en misschien die Microkorg, MFB en Evolver vervangen door 1 synth die al het werk van deze 3 kan, alhoewel ik wel hou van de verschillende klank kleuren van meerdere synths.

Ook nog aan het twijfelen of de acidlab echt nodig is.

De TRs en Electribes zou ik zeker houden want dat is de essentie van je setup maar 2x TB-303 + Acidlab is idd overkill. Ik zou 1 TB-303 en de Acidlab eruit doen. Het doet misschien pijn maar dit levert je aardig wat budget op.

Dan blijven er nog de MicroKorg, MFB Synth II & DSI Evolver. Alles vervangen door 1 synth zou ik niet aanraden owv de klankkleuren die je zelf aanhaalt maar zou wel niet kunnen zonder een keyboard met fullsize toetsen en veel controllers. Ik zou eerder gaan voor iets van Clavia Nord (Lead, Wave, Modular G2, ...) of een DSI Mono Evolver Keyboard. => Om niet te drastisch te zijn zou ik de DSI Evolver houden, de MicroKorg & MFB inwisselen voor iets van Clavia.

Tenslotte: Een "betere" analoge mengerd (A&H, Mackie, Soundcraft, ...), wat outboards (kleurende compressors) en wat budget FX (reverb, delay, ...).

Voor al de anderen: bekijk de eerste post eens! Genre, gear en budget...

Drumdoos.... idd ja :D
wat stel je voor? ;)

Worden niet (zo veel) meer gemaakt.... Boss Dr 660 leek mij wel oke :)

:confused: Akai MPCs, Korg Electribes, Roland MC-x0x, Yamaha RS7000/Rm1x, Elektron Machinedrum, Linndrum II, ... :confused:

Elektron Machinedrum spreekt me het meeste aan, maar ver boven mijn budget momenteel.... helaas. Akai MPC is toch niet echt een drumdoos, meer sampler?? Daar heb ik Ableton, Kontakt/Battery voor... Electribes zijn leuke bakkies maar ook beperkt, voegen niet veel toe aan wat ik al heb bovendien. De Roland Mc's heb ik over nagedacht; analoge sound... zeker een overweging waard! Al haal ik ook goeie sounds uit m'n micron/dx200!

PSR1000 & Miditech keyboard verkopen voor een midicontroller met met meer knoppen, schuivers, (touch)pads, joysticks... zoals bvb de Korg Kontrol49. Daarna zou ik overwegen je M-Audio geluidskaart vervangen door een E-mu PCI kaart met de Emulator software.
Mijn PSR1000 heb ik nodig omdat ik keyboard speel, dus die kan sowieso niet de deur uit ;)
Die geluidskaart heb ik net een dag in huis. haha :P Maar zal eens kijken naar die kaart die jij noemt. wat is daar het grote voordeel van? De (veel) betere geluidskwaliteit? Of meer input/output oid?

Back