Hoi synthforum,
Ik post niet vaak, maar lees het forum wel al een tijdje.
Mijn setup is momenteel nog zeer minimaal:
-deftige pc speakers
-midi keyboard
-ableton
Graag zou ik wat uitbreiden en kijk ik uit naar iets om me deze zomervakantie mee bezig te houden, zoals een synth of controller. Echter denk ik ook aan nieuwe boxen. Maar met boxen kan je je niet echt "bezighouden".
Dus ben ik een beetje aan het twijfelen... : een korg electribe, Akai apc20 Ableton controller of een leuke synth...
De electribe ziet er mij leuk uit om mee te spelen, maar ik vraag mij af of het niet te "gelimiteerd" is. De akai apc 20 is handig, maar of het echt nodig is voor het producen? En de leuke synths kan je ook bereiken via VST's...
Zouden jullie voor de boxen gaan of eerder voor iets met allerlei knopjes waarmee je muziek kan maken?
mijn budget is 1000€
Je kunt drie dingen doen:
- Speakers kopen van je budget
- Synths/controllers kopen
- Budget verdelen en allebei kopen, wellicht van mindere kwaliteit.
Een controller kan een hele nieuwe benadering van de VST's tot gevolg hebben, waarmee je nieuwe dingen kan ontdekken, omdat je er opeens een knop voor hebt waar je aan kunt draaien.
Een synth kan je nieuw of ander geluid geven, en ook nog de knopjes erbij.
Sommige synths kan je ook als controller gebruiken, denk bijvoorbeeld ms2000 van Korg.
Speaker geven je een betere controle over je geluid, om uiteindelijk tot een goed resultaat te komen.
Kijk waarnaar je zoekt en of en hoe je je budget wilt verdelen. Je kunt bijvoorbeeld een MS2000 kopen, met een BCR2000 en een set yamaha monitors. Allemaal prima spul. En tweedehands koop je dat voor het budget dat je noemt.
Maar mis je die ene scheurende synth die je nummers afmaakt, zoek dan daarnaar en besteedt er indien nodig het volledige bedrag aan.