Mijn gear/setup - wat veranderen?

Ik gebruik nu live een Macbook Pro (met Ableton en vst's) met een geluidskaart en een midicontroller en hierbij heb ik een Nord Lead 2x.

Ik wil graag een effect-apparaat voor bij de Nord Lead 2x en zat te denken aan een Kaoss Pad 3. T enige wat mij doet twijfelen is het feit dat ik dan maar 1 van de al geprogrammeerde effecten (of combinaties) tegelijk kan gebruiken.

Wat raden jullie aan? Is een Kaoss Pad 3 veelzijdig genoeg?
En zijn er eigenlijk alternatieven met eenzelfde hands-on control?

Een Kaosspad 3 is beslist een goeie keuze en de effecten zijn veel polyvalenter in gebruik dan je zou denken. Het X/Y pad laat meerdere effecten toe en je kan tot 8 - favoriete - fx direct laden middels de knoppen bovenaan.

Let wel op als je deze live gebruikt en wil synchroniseren met je andere MIDI-gear. Als je de KP3 synch't via de USB-aansluiting op je Macbook, blijft die sychroon lopen. Anders wil die al eens gaan 'driften'.

:okdan: Have fun!

ik heb weer eens zo'n 150 euro bij elkaar gekruimeld dus op zoek naar iets nieuws...

ik heb momenteel

- RM1x
- Yamaha CS10
- Alesis ION
- Lexicon MPX110
- Electrix MOFX
- Filterbank 2
- Behringer mixer + patchbay (type blabla)
- ESI waveterminal 192L geluidskaart
- en drummen doe ik lekker via Reason 4 tegenwoordig

ben benieuwd naar wat jullie kunnen aanraden erbij te kopen voor het schamele bedrag dat ik ter beschikking heb. Ben momenteel best tevreden en heb zelf al wel wat mogelijkheden in gedachten maar die houd ik even voor me om geen 'meningen' te vormen.

wat zou nuttig zijn om erbij te kopen denk je?

wat zou nuttig zijn om erbij te kopen denk je?

Jeetje wat een vraag zeg.

Voldoet hetgeen je hebt?
Wil je iets wat je nu nog niet kunt omdat je de gear mist?
Is de kwaliteit van wat je nu hebt voor dit moment voldoende?

Ik zou het gewoon opzij zetten. Het heeft mijns inziens geen nut geld uit te geven omdat je het hebt. Je moet geld uitgeven wanneer je iets nodig hebt, niet andersom.

inderdaad een vage vraag zie ik zelf ook in.

hetgeen ik heb voldoet wel, verschillende apparatuur gehad en geprobeerd maar hier wordt ik het meest vrolijk van moet ik zeggen. Maar ik zat te denken aan wat aanvullende apparatuur als een EQ of compressor (maar die kan ik niet echt vinden voor dat bedrag. Dus eigenlijk meer iets om mijn synths/drums/blablabla wat extra's te geven, niet zozeer een geluid-producerend dingetje dus eigenlijk... En wat ik vooral ook een beetje irritant vindt is dat ik maar één ingang heb op me ESI waveterminal 192L geluidskaart heb zodat ik alles op 1 spoor moet opnemen.

shit,

heb ik weer een nietszeggend verhaal neergekalkt...komt ook door die afstudeerdruk van mijn opleiding...verlies al me scherpte door dat computergestaar en getyp de hele dag...

Mbt de ESI bedoel je 1 stereo neem ik aan..............
Als je meerdere sporen gelijktijdig op wilt kunnen nemen, zou ik dan dus doorsparen voor een geluidskaart met de door jou gewenste aantal inputs -t/m 8 dan, want dat is betaalbaar: 4 stereo dus-

Een budget compressor die zijn werk doet is bijvoorbeeld de Alesis 3630. Die heb je dik binnen je budget: http://www.thomann.de/de/alesis_3630_compressor_limiter.htm
Of een tweedehandse DBX 166 oid.

ja in stereo in, 3x stereo out en nog een mic-in...

Doorsparen voor een geluidskaart kan inderdaad, voor mijn oude geluidskaart krijg ik niks meer terug dan helaas (geen MIDI (MI/O nog wat addon) op en ook niet meer aan te komen) hoewel ik er verder best tevreden mee ben.

Budget compressors zoals 3630 en de 166 had ik wel al een paar keer gezien inderdaad. Maar wat ik erover lees is niet zo denderend...ronduit slecht zelfs (ik kan er zelf alleen niet over oordelen want ik heb ze nooit gehoord). Voor het geld hoef ik het niet echt te laten eigenlijk trouwens (zo'n alesis kost 60 euro ofzo). Kan ik er nog een EQ bijkopen misschien maar ik weet niet zo goed of ik nou beter een para of grafische kan nemen.

Dat die 3630 zo slecht is zou ik niet blind vanuitgaan:
http://www.harmonycentral.com/products/5341

Als je er goed mee overweg kunt, is het een prima compressor.
Je moet er geen wonderen van verwachten, maar dat moet je eigenlijk nergens van. Numero Uno zijn jouw skills. Daarmee laat je iets beter (of minder) klinken. Je moet niet altijd alles op merken gooien. Buiten dat heeft DBX trouwens een goede reputatie. Alleen de DBX266 is echt budget, vergelijkbaar met de Alesis dus.

Enneeeehh,

Je hebt een Behringer mixer.................en dan geef je aan dat je over de 3630 niet veel goeds had gelezen............
Wat denk je wat ze over Behringer mixers schrijven. Dus als die voor jou OK is, is een Alesis compressor dat zeker ook!

P.S. Ik heb er zelf 3 in gebruik. Doen gewoon hun werk....

Ik heb nooit een hardware compressor gehad op een Boss CS3 pedaal na.
Dat ding was niet helemaal jofel volgens mij want dat ruiste als een gek in de meeste standen.

ik zal nog eens naar die DBX166 kijken, heeft dacht ik ook sidechain (das wel leuk vind ik) en noisegate ook kan ik misschien mijn sherman mee controleren want dat bakbeest is ook moeilijk te temperen af en toe.

maar nu maar weer es verder met studeren...door het muziek gepiel komt dat echt in gevaar nu namelijk

klopt!

een behringer mixer haha...doet zijn werk maar heeft toch ook echt zijn minpunten, maar goed, kan niet alles hebben natuurlijk. Tevreden genoeg mee in ieder geval met die mixer, komt waarschijnlijk nog wel ooit iets anders voor on the long run. Heb ook niks tegen lowbudget, integendeel zelfs, lekker goedkoop! Alleen moet het dan ook wel wat brengen zeg maar..

Ik heb op dit moment een budget van 300 euro die ik kan besteden aan studio monitoren. Ik heb op dit moment een iMac, Korg Padkontrol en een Midi keyboard. Ik doe nu alles via mijn headphones, maar ik heb het daar een beetje mee gehad. Iemand tips?

Aangezien ik binnenkort m'n kamer ga verbouwen, en ook de akoestiek wat ga aanpakken ben ik aan het kijken naar wat monitor stands.

Het driehoek-voet model komt zeer veel voor, echter in verschillende prijsklassen..

Dit model: http://www.feedback.nl/recording-accessoires/w-h/sps-430-l-set kost 45,- voor een set van 2 stuks, en hebben er spikes onder staan.

Dit model: http://www.feedback.nl/recording-accessoires/4-music/wm300 kost echter 65,- voor 2, zonder spikes. Wel weet ik van deze zeker dat er een dempend rubber matje op zit.

Weet iemand of er hier veel kwaliteitsverschillen binnen zijn, of dat de goedkopere voldoet?

Ik heb op dit moment een budget van 300 euro die ik kan besteden aan studio monitoren. Ik heb op dit moment een iMac, Korg Padkontrol en een Midi keyboard. Ik doe nu alles via mijn headphones, maar ik heb het daar een beetje mee gehad. Iemand tips?

Check een site als www.thomann.de daar kun je je iig orienteren, ik zou kijken voor een merk als KRK, simpelweg omdat ik daar altijd goede dingen over lees. Verder zijn er genoeg topics op het forum te vinden over monitoren. :baco:

Probeer 2dehands setje krk rp6 te kopen :)

Vind je die te groot koop dan een setje krk rp5.

Aangezien je alles op de koptelefoon deed, is alles wel een vooruitgang :P

Hoi synthforum,

Ik post niet vaak, maar lees het forum wel al een tijdje.

Mijn setup is momenteel nog zeer minimaal:

-deftige pc speakers
-midi keyboard
-ableton

Graag zou ik wat uitbreiden en kijk ik uit naar iets om me deze zomervakantie mee bezig te houden, zoals een synth of controller. Echter denk ik ook aan nieuwe boxen. Maar met boxen kan je je niet echt "bezighouden".

Dus ben ik een beetje aan het twijfelen... : een korg electribe, Akai apc20 Ableton controller of een leuke synth...

De electribe ziet er mij leuk uit om mee te spelen, maar ik vraag mij af of het niet te "gelimiteerd" is. De akai apc 20 is handig, maar of het echt nodig is voor het producen? En de leuke synths kan je ook bereiken via VST's...

Zouden jullie voor de boxen gaan of eerder voor iets met allerlei knopjes waarmee je muziek kan maken?

mijn budget is 1000€

Hoi synthforum,

-deftige pc speakers
-midi keyboard
-ableton

Graag zou ik wat uitbreiden en kijk ik uit naar iets om me deze zomervakantie mee bezig te houden, zoals een synth of controller. Echter denk ik ook aan nieuwe boxen. Maar met boxen kan je je niet echt "bezighouden".

Dus ben ik een beetje aan het twijfelen... : een korg electribe, Akai apc20 Ableton controller of een leuke synth...

De electribe ziet er mij leuk uit om mee te spelen, maar ik vraag mij af of het niet te "gelimiteerd" is. De akai apc 20 is handig, maar of het echt nodig is voor het producen? En de leuke synths kan je ook bereiken via VST's...

Zouden jullie voor de boxen gaan of eerder voor iets met allerlei knopjes waarmee je muziek kan maken?

mijn budget is 1000€

Ok, ik heb ondertussen de akai apc20 aangeschaft, waar ik zeer tevreden over ben!

Mijn verlanglijst op dit moment.

1. Allen & Heah 2D
2. Akai MPK49 keyboard
3. Studio boxen

Voorlopig zal dit wel voldoende zijn. ;)

Ik zoek m'n eerste mixer (voor de studio, een 'gewone' heb ik al), heb na veel zoeken mijn oog laten vallen op een mackie 1402, lijkt dit een goede keuze? Mijn setup is nog vrij beperkt: 3 synths en binnenkort een drumcomputer. Op dit moment ziet het er niet naar uit dat ik meer kanalen zal nodig hebben dan wat de 1402 biedt. Andere voorstellen van dezelfde prijsklasse mogen altijd vermeld worden natuurlijk.. Ik zou ook liefst dezelfde willen gebruiken om in de toekomst live mee te spelen, kwestie van wat geld te besparen op dit moment. Dus het moet wel tegen een stootje kunnen ook (hoewel ik wel een voorzichtige jongen ben hoor!). :)

Hoi synthforum,

-deftige pc speakers
-midi keyboard
-ableton

mijn budget is 1000€

Je kunt drie dingen doen:
- Speakers kopen van je budget
- Synths/controllers kopen
- Budget verdelen en allebei kopen, wellicht van mindere kwaliteit.

Een controller kan een hele nieuwe benadering van de VST's tot gevolg hebben, waarmee je nieuwe dingen kan ontdekken, omdat je er opeens een knop voor hebt waar je aan kunt draaien.

Een synth kan je nieuw of ander geluid geven, en ook nog de knopjes erbij.

Sommige synths kan je ook als controller gebruiken, denk bijvoorbeeld ms2000 van Korg.

Speaker geven je een betere controle over je geluid, om uiteindelijk tot een goed resultaat te komen.

Kijk waarnaar je zoekt en of en hoe je je budget wilt verdelen. Je kunt bijvoorbeeld een MS2000 kopen, met een BCR2000 en een set yamaha monitors. Allemaal prima spul. En tweedehands koop je dat voor het budget dat je noemt.

Maar mis je die ene scheurende synth die je nummers afmaakt, zoek dan daarnaar en besteedt er indien nodig het volledige bedrag aan.

Laatst gewijzigd:
Back