Origineel geplaatst door r.5
Je wil eigenlijk alleen iets vervangen maar je wil anderzijds dan het meeste blijft... :confused:
Ik bedoelde daarmee dat ik niet van plan ben/was mijn setup uit te breiden. Dus voor een apparat eruit weer een ander erin. Maar die rekening gaat toch niet op vrees ik. Ik heb nl. moeite om iets weg te doen wat ik leuk vind.
Wat me opvalt aan je setup is:
-qua recording & sequencing zit je voorlopig wel ok.
-monitoring kan idd wel een kleine upgrade gebruiken
-op het gebied van synths heb je redelijk wat (virtueel) analoge synths (die moeten blijven)
zonder dat ej enige romplers of samplers hebt.
-percussief heb je wel al wat maar een sampler zou ook hier welkom zijn.
-je bent niet echt tevreden van je huidige master keyboard en softsynths
-FX moet dringend uitegebreid worden.
Wat een (hardware)sampler betreft, daar zie ik eigenlijk het nut niet van in omdat ik liefst alle geluiden met mijn synths maak. Aan de andere kant vind b.v. een groove box met sampler of zoiets als Devine Machine wel interessant, zeker wat percussie betreft. Valt trouwens een EMU procussion en een Kawai K4 ook in de categorie rompler? Die twee dingen heb ik nl. onlangs gespot en ik denk ze aan mijn setup toe te voegen.
Niet twijfelen: Die softsynths, OB12 & siel eruit en inruilen voor
een rompler-masterkeyboard van Korg/Roland. (Er zijn er zovelen
van gemaakt en die gaan tegenwoordig bijna gratis de deur uit.)
Vervolgens een sampler (zou je als experimentalist al lang in huis moeten hebben)!
Misschien kan je zelfs 2 vliegen in 1 klap slaan en een mooie Triton op de kop tikken.
Dan heb je zowel een sampler, rompler als een master keyboard in huis.
Een Triton of een rompler-keyboard & sampler zou je zo'n 1000¤ moeten kosten.
Het jaar erna upgrade je je monitors en je reverb (TC M-OneXL of MPX) en
koop je ev. nog een goedkopere multi FX (bvb digitech quad) erbij.
En dan ben je weer 1000¤ kwijt...
Ok, de Siel gaat er in ieder geval uit. De monitors zal ik denk nog eerder vervangen dan de OB12. Dan nog liever een goedkoop masterkeyboard erbij. Ik zat aan iets in de richting Korg N5, Roland A33 of Yamaha CS1x te denken.
Het idee met de Triton lijkt me ook wel wat, maar ik wordt er niet echt warm of koud van.
FX wordt aan gewerkt.
Waarom moet die Redstar eigenlijk persé blijven?
Dat ding is eigenlijk ook zo'n twijfelgeval. Qua geluid vind ik hem best aardig maar niet voor alles geschikt. Ik gebruik hem
meest als op/aanvulling en met de joystick zijn wel leuke effecten te maken.
Bedankt voor je advies!
naar live spelen, maar ligt nog wat verder in de toekomst.
maar leer eerst je nieuwe speeltjes maar eens doorgronden
Kijk eens naar AKG of Sennheiser.
maar dat is het dan ook hoor.