Gitaar pedaaltjes

Memoryman deluxe
Maxon FL-9
Maxon pac-9
Biyang AD-8
Yamaha Rex 50
EHX Sovtek phaser(de groene)
Arion SCH-1(de Japanse)
Univox PS-1000

Veel analoog,een weinig digitaal.

op de pac-9, arion en univox heb ik ook het hele rijtje(tof spul)

hoe is die PAC-9? zit er over te twijfelen die ook aan te schaffen
mijn maat heeft de CS-505 (waar de pac-9 een verbeterde copie van is jammer genoeg is de pac geen 18V)

memory boy dlx heb ik ook (kicke met CP-251/MF-102)

Ik heb die memoryboy van Boelie overgenomen.

Laatst heb ik een cassettedeck in de feedbackloop gezet zo krijg je een tapedelay.

Voor +- 25 euro kan je tegenwoordig hi-end cassette decks kopen.

Mischien een idee voor de analogische lui hier.. ben er zelf heeeeeel blij mee.

Doepfer en Memoryboydlx en Technics cassettedeck (3kops)

http://www.2shared.com/file/PmJuKNZ4/tapesaturation-soundsaw-swell.html

op de pac-9, arion en univox heb ik ook het hele rijtje(tof spul)

hoe is die PAC-9? zit er over te twijfelen die ook aan te schaffen
mijn maat heeft de CS-505 (waar de pac-9 een verbeterde copie van is jammer genoeg is de pac geen 18V)

memory boy dlx heb ik ook (kicke met CP-251/MF-102)

Klinkt fraai,mooi stil ook,helder,beetje Hi-Fi wel,bas en hoog blijven aanwezig,zeker een aanrader(ik ben dan ook wel fan van het Maxon spul.).
Geluid wordt er veel groter en breder van,ietwat metalig hoog,maar niet storend.

Memoryman is great,die doe ik nooit weer weg.

Heeft iemand ervaringen met compressor pedaaltjes? Bijvoorbeeld om drums doorheen te halen?

Thanks! Die Black Finger ziet er wel bruut uit... Binnenkort maar in de winkel een paar uitproberen. Ben op zich ook wel benieuwd naar die wat eenvoudigere bakjes, zoals de Soul Preacher of MXR super comp.

black finger is vooral erg mooi op gitaar, maarja daar is hij ook voor gemaakt.
het ding geeft wel flink wat karakter mee.

hoe klinkt hij op drumcomputerds? zoals ritmeboxen, tr-505's, DR-55, DR-220e enz?
kan je ook zo'n rollende buizendistortion ermee maken?

ik weet niet wat je met een "rollende buizendistortion" bedoelt?

heb ooit wat er mee opgenomen:

tr-707
http://soundcloud.com/elektrovolt/707ahfinger

tr-808
http://soundcloud.com/elektrovolt/808multivoxblackfinger-192

voorl die laatste is ook flink hard ingestuurd, niks subtiel ofzo.

Vooral die tweede klinkt wel lekker zeg! Wel aardig overstuurd inderdaad :D Fijn delaytje ook.

Je hebt niet echt controle over attack/release op dat ding. Vind/vond je dat ook vervelend, of valt er goed mee te werken?

het is een optische compressor, met een snelle LED en een iets langzamere gloeilamp. beide klinken ze echt anders. je kan met de pre-en post gain knoppen veel aan het geluid veranderen, compressie treshold en curve zijn in te stellen met de pre gain. de oversturing in die 808 clip is deels black finger en deels multivox tape echo.

als je echt de attack en release wil kunnen instellen zou ik iets anders kiezen, maar voor gitaar en bas is hij echt heel goed.

opzich wel jammer dat de attack en release niet echt in te stellen zijn, maar dat kan bij een la-2a al helemaal niet :)

Laatst gewijzigd:
Cool, bedankt voor je uitleg :). Ik ben wel erg benieuwd geworden naar dit ding.

@ electrovolt met rollende distortion bedoel ik zo'n distortion die wel wat weg heeft van een steenlawine
woordoor het voor mijn gevoel een rollend geluid krijgt dat komt meestal door overstuurde buizen en is niet echt extreem ofzo
ik gebruik het wel eens op drums zodat het net lijkt alsof er een roffeltje in het slag zit

met een ART MP pre-amp lukt dat wel
gewoon de input gain hoog en dan met de output gain net zolang draaien tot je de rollende stenen hebt gevonden
ik wil die blachfinger voor mijn hammond autovaria 64 en rhythmace FRL8 kopen om het wat meer punch te geven

Heeft er iemand hier een Akai Deep Impact bass synth? Wat moet zo'n ding kosten nu? Kan er weinig over vinden op het internet.

Back