Gitaar pedaaltjes

nog effe wat over digitech die digitech bp80
is soon amp simulatie met twee switches + pedal,
en een drumachientje erin ...non triggerable ;-[
en de div fx erby nog flange / phase reverbsss

tegenwoordig soms voor 50+...das toch bar weing voor wie weing cash heeft dsu erg leuk!!

ook een +

De nieuwe looper van Strymon :peukie:

Attachments

• TimeLine.jpg
    TimeLine.jpg
    28,6 KB · Bekeken: 93
  • TimeLine_rear.jpg
    TimeLine_rear.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 92
Laatst gewijzigd:
ik wil graag even wijzen op een citaat.
jij hij is van mijzelf, maar dat doet er even niet toe :frons:

(..)dit is misschien ook een goed moment om het fijne van de schrijfwijze van "gitaarpeNdaal" even onder de loep te nemen
over het algemeen schrijf je peNdaal (meervoud:peNdale).. met een hoofdletter N voor de d
op werkdagen voor 18:00u kan er gekozen worden om de N te vervangen door de eerste letter van de dag
dus op een woensdag om 15u zou je kunnen zeggen: peWdaal
aangezien er ook mensen in het weekend werken is eigenlijk elke dag een werkdag
duidelijk nu voor iedereen?

Een merk wat nog helemaal niet genoemd is op SF: Big John! Een Belg die handgemaakte pedalen maakt, voornamelijk distortions.
http://www.bigjohnmusic.com/Effects.html

De pedaaltjes zijn alleen om hun namen al vet: de ObamaWah, Hairy Balls, en de Granny Puker, welke ik ga halen.
Wat een klank, die dingen! (ObamaWah heb ik niet gehoord trouwens)

Horen sowieso bij de vetste distortions die op dit moment verkrijgbaar zijn.

Leuk ding met al die extra delay opties. Wel behoorlijk aan de prijs hoor, zeker voor een digitaal bakkie.

Wat ik had begrepen heeft het ding 'n analoog signaalpad. Weet het niet zeker..

Edit: heb 't opgezocht, hij is inderdaad digitaal. Desondanks wel gaaf.

keb nu op n gitaar forum al wat met peNdaal gestrooit maarûh nog geen gezeur over PEDAAL
zij toetsenisten grotere zeikers dan gitaaristen of moet ik nog FF afwachten?

dit gaat de pe-daal emmert in::okdan::D

resultaat een berisping voor het gebruik van het woord peNdaal
gitaristen zijn grotere zeikstralen dan synthesizer spelers

zijn snel op hun pik getrapt op zo'n gitaarforum dus ik heb het woord peNdaal verbannen en gebruik daar nu effect
kan leuk worden als't over volume of experience peNdalen gaat want dan wordt het: .......(tel de puntjes maar):kont:

hey tof dat je ook een memoryboy hebt.. ik vind dat ding echt super vet.

Je kan van alles in de feedback loop lussen voor de raarste mooiste en smerigste deay geluiden.

Ik vind echter lofi niet het juiste woord. het is wat doffig omdat het een analoge delay is.

A joh hifi is zwaar overgewaardeerd:D

toch wel echt erg leuk zo'n memory man! hum moet er misschien maar is een delaytje hier daarvoor gaan ruilen.

Is de Akai Headrush al genoemd trouwens? vindt ikzelf wel een zeer fijn delay apperaat! heeft 4 apparte outputs, geweldig om in elke output een net iets ander effectje te zetten of om een mooi stereo beeld mee te creeeren

Kan iemand hier mij uitleggen waar het grote prijsverschil tussen de Memory Man deluxe en de Deluxe Memory Boy vandaan komt? Toch de klank ofzo?

Inderdaad vet ding, die memory boys! Vrij lofi, 'gruizig', en je raakt behoorlijk wat mid/hoog kwijt bij je delay. Ik vind 'm vooral erg vet voor dub achtige dingen. Als je van de Rhythm&Sound/Basic Channel sound houdt, dan is dit echt een topapparaat.

Back