een portable HD-recorder, bestaat dat?

Nightly Build

Go for what you know
Ik zoek een portable Harddisk Recorder minimaal ter grootte van een walkman maar ik vraag me af of dat bestaat. Een Minidisc zou een oplossing kunnen zijn alleen wil ik iets waarmee je minimaal 16bit/44kHz kan opnemen en liefst met een harddisk zoals de ipod van Apple. De ipod lijkt wel op wat ik zoek alleen kan je er niet mee opnemen.
Veel van die portable harddisk-studiootjes passen niet in je zak en hebben meerdere sporen wat ik niet nodig heb.
Ik heb wel een portable DAT recorder van AIWA wat ik een schitterend ding vind en regelmatig gebruik, alleen is tape wel een beetje uit de tijd en werkt lastig met terugzoeken enzo.
Waarom bestaat zo iets nog niet? Of zie ik iets over het hoofd?

Laatst gewijzigd:
Is er wel ... alleen voldoet net niet aan jou eisen.

16bit MPEG 1 Audio Layer 2 compressed, 32kHz

Attachments

• lrg_pxr4.jpg
    lrg_pxr4.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 90
Je hebt van Zoom zo'n heel klein recordertje. Een kennis van mij heeft zo'n ding. Hij zei dattie wel geinig is, maar niet echt een super geluidskwaliteit heeft. En die dingen werken volgens mij ook met flashram?
Hoewel deze ook niet aan je eisen voldoet is ie wel lekker klein en handzaam. En ook nog eens vrij goekoop dacht ik.

http://www.zoom.co.jp/english/ps02frmst.html

PS02AD_IMAGE.jpg

PS02BODY.jpg

http://www.zoom.co.jp

Laatst gewijzigd:
tot nu toe nog niets wat voldoet…

-moet in je zak passen (minimaal ter grootte van een walkman)
-opname direkt op harddisk met minimaal 16bit/44kHz (CD) kwaliteit

is dat nou zo veel gevraagd?

Nou, ik weet niet of zoiets wel bestaat, een hd-recorder in pocketformaat.

Roland had ooit de PMA-5 maar da's een sequencer/soundmodule en heeft geen audiorecording.

En ik denk niet dat de minidiscrecorder geschikt zijn voor dit doel. Je kan er wel mee opnemen maar da's wel heel basic hoor; start rec en stop en da's het zo'n beetje en de kwaliteit is niet wat jij verlangt.

Misschien moet je eens te rade gaan bij een ornitoloog. Vroeger sleepte die vaak zo'n grote 'draagbare' recorder mee maar misschien bestaat dat nu reeds in echt draagbare vorm?

Of toch

Of toch

Creative's Nomad Jukebox, a 2 track digital portable HD recorder met als belangrijkste features:
  • Bewaart audio als WAV-files
  • Tot 6+ hours opname met 44.1k, dual band recording tot 48kHz
  • 6 Gb HD
jukebox.jpg

Meer info

Re: Of toch

Re: Of toch

Origineel geplaatst door Hover
Creative's Nomad Jukebox, a 2 track digital portable HD recorder met als belangrijkste features:
  • Bewaart audio als WAV-files
  • Tot 6+ hours opname met 44.1k, dual band recording tot 48kHz
  • 6 Gb HD

• hee, gaaf!
    het lijkt er erg op dat dit is wat ik zoek
    enige minpuntjes:
    firewire poort ontbreekt, (USB is een stuk trager en soms onbetrouwbaar)
    en AIFF is handiger/beter dan WAV ivm. overzetten op CD. maar toch leuk.

is ook nog een prijs bekend en zou zoiets leverbaar zijn in Nederland?
    ook nog concurenten bekend?

Eentje met FireWire dus

Eentje met FireWire dus

Nomad Jukebox 3 van Creative
In België kost deze 477,55 EUR
Prijs en info (in België) en heeft als belangrijkste features:
  • Ondersteund o.a. WAV (geen AIFF maar hiervoor bestaat er soft om dit om te zetten)
  • Optische ingang
  • WAV opnames- keuze uit sampling frequencies 11.025/22.05/44.1/48kHz
  • USB en FireWire
  • 20 Gb HD
13702652.jpg

Re: Eentje met FireWire dus

nog beter!

[*]Ondersteund o.a. WAV (geen AIFF maar hiervoor bestaat er soft om dit om te zetten)

toch een minpuntje want een opname van een paar uur omzetten? liever niet

't Ja, het omzetten van een opname van een tweetal uur zal wel wat tijd in beslag nemen maar is eenvoudig met bijvoorbeeld de batch conversion in Cooledit 2000.

Waarschijnlijk werk jij met een 'fruitcomputer' ;) (lees:Apple) maar er bestaan vast wel programma's voor Mac's die WAV naar AIFF kunnen omzetten.

Ik weet niet of er iets bestaat om het conversieproces te versnellen en, als dat al zou kunnen, of dit een invloed heeft op de kwaliteit van de data.

Laatst gewijzigd:

13702652.jpg

Het zit er wel een beetje uit als een My First Sony portable CD-speler
Als ik 477,55 EUR voor een apparaat neerleg mag het er op z'n minst ook wel een beetje slick uit zien zoals de AIWA HD-S200 portable DAT recorder

Attachments

• aiwa200.jpg
    aiwa200.jpg
    19,3 KB · Bekeken: 97
even weer een oude topic omhoog gehaald....

iemand op de hoogte van de ontwikkelingen op dit gebied?
ik sta op het punt mijn portable AIWA DAT recorder te verkopen en voor een portable harddiskrecorder te gaan.

eisen:
• moet in je zak passen
• firewire aansluiting (dus mogelijkheid om de recorder als harddisk te mounten op mac/pc en files heen en weer te slepen)
• minimaal 44khz opname- en afspeel kwaliteit
• mogelijkheid om tot 6 uur achtereen op te kunnen nemen (evt. in lagere geluidskwaliteit maar liever niet)
• mogeljkheid om de batterij/accu te vervangen als die op is (niet zoals bij een i-pod die je weg kan gooien as de accu leeg is)

die nomads zijn iig een stuk goedkoper geworden inmiddels en er zijn nieuwe modellen bij gekomen:
http://www.nomadworld.com

Alleen is de Jukebox 3 nog steeds het enige model waarmee je kan opnemen (zo te zien) en vind ik die wel een beetje groot met z'n 123 x 130 mm.

weet iemand een beter alternatief?

De meeste mp3 spelers kunnen gewoon opnemen (staat dan bij de specs), vaak met ingebouwde microfoon of line-ingang.

Grtz,
Jeroen

voor een opname van 6 uur heb je wel een paar Gb nodig
ik zie er 3 bij staan met een harddisk van 20 Gb of groter en die kunnen alle drie niet opnemen

Vreemd, als ik de specificaties lees zie ik dat de iHP 120 (wordt erg goed getest) kan opnemen, en die is 20 gig....

Grtz,
Jeroen

Back