Muse, wat voor keyboard is het eigenlijk?

JohnnyBusca

rocket scientist
Muse is op zich een goede band..

Natuurlijk kijk ik weer met te veel interesse naar het keyboard dat ie gebruikt, maar ik zie zo ff niet welke dat is?

mattkeyboard01.jpg

Iemand?

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Praat je wel eens vaker in jezelf Johnny? :D

Muse is trouwens errug goed, maar veel synths gebruiken ze toch niet? (oja, die Kawai is dus een piano).
Ik praat inderdaad wel eens in mezelf, maar daar is volgens mij niets mis mee.

Volgens mij zit muse vol met synths... Live ook veel vanaf de band trouwens, maar ik vroeg me gewoon af wat zijn masterkeyboard was. Hij beukt er namelijk wel hard op! :)

alleen nu we het even over kawai hebben... hebben die nu iets van doen met akai aangezien zowel logo van kawai en akai gewoon het zelfde zijn net als de letters die gebruikt worden voor de types?

Tja, die kawai is een digitale piano, vroeger had hij hem in een vleugelkist ingebouwd, dat was echt heel erg vet :). Nu hebben ze met het nieuwe album ook maar meteen een hyper-futuristische stage gebouwd. Vond ik jammer want hij kon zo stoer op zn vleugel springen :P.

Maar verder heeft hij nog her en der wat voornamenlijk voet aangestuurde synthesizertjes liggen, meestal op basis van arps. Die lopen op albums altijd mooi synchroon, live doen ze dat niet (tjek bliss maar :P) maar dat maakt niet uit ;). Verder ligt die stage ook nog aardig vol met effecten om de boel een beetje op te vullen. Vooral de bassist is erg goed in het "bas niet meer als bas laten klinken"

Ik snap alleen bij god niet waarom hij die kawai van pak m beet 1500€ gebruikt, een RD700 is beter.. om het nog maar niet over yamaha piano's te hebben.

Voor mensen die even willen weten hoe snel matthew zn vingers zijn, even space dementia luisteren, live net zo strak als op CD :) Ik vraag me ook af hoe hij in het refrijn daar een synth dezelfde melodie laat spelen als zn piano. ik heb hem nog nooit betrapt op het meer hebben dan die digitale piano, lijkt me een send/return distortion effect dus, erg mooi! :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door DKasemier
Ik snap alleen bij god niet waarom hij die kawai van pak m beet 1500€ gebruikt, een RD700 is beter.. om het nog maar niet over yamaha piano's te hebben.

Euhmmmm... Daar heb je het bij het verkeerde eind hoor! Die Kawai kost snel € 2000 en meer! Heeft trouwens een houten klavier... En qua klank zou enkel een Promega beter zijn (als we het analoge domein even buiten beschouwing laten natuurlijk), op het klavier na dan.

Origineel geplaatst door Steven V
Euhmmmm... Daar heb je het bij het verkeerde eind hoor! Die Kawai kost snel € 2000 en meer! Heeft trouwens een houten klavier... En qua klank zou enkel een Promega beter zijn (als we het analoge domein even buiten beschouwing laten natuurlijk), op het klavier na dan.

nouja er zijn natuurlijk duurdere digitale piano's.. en ik had al een keer info over zn kawai gezocht en het is niet bepaald de koning van de digitale piano's.. maar het houten klavier is wel ontzettend vet natuurlijk }:|

voor volledige gear lijst check http://musegear.fobbedoff.net/

Hij werkt ook met een vg88 midigitaar systeem, en zowel hij als de bassist maken ook gebruik van de beroemde Taurus pedalen (Rush:halleluja )

Kawai wordt hier op het forum maar zelden besproken. Ik heb de afgelopen 3 jaar behoorlijk wat concert-DVD's gekocht en ik kan dan niet anders concluderen dat de Kawai piano's en synthesizers in ieder geval erg populair zijn (geweest?) bij amerikaanse acts. Vooral de oudere e-piano's van kawai hebben een heel eigen geluid. Volgens mij speelt de toetsenist van Keane ook op een Kawai e-vleugel. Dave Grusin van GRP-records haalt zijn fusion geluid ook uit Kawai in combinatie met DX7 en Emulator III.

Origineel geplaatst door fenderbender
voor volledige gear lijst check http://musegear.fobbedoff.net/

Hij werkt ook met een vg88 midigitaar systeem, en zowel hij als de bassist maken ook gebruik van de beroemde Taurus pedalen (Rush:halleluja )

deze gitaar :halleluja

"The Black Manson comes complete with a touch sensitive midi pad, midi rotary controller and theramin-like wah effect (that of a Zvex Wah Probe) It also includes a Zvex Fuzz Factory, the usual pickups (Seymour Duncan P90, Kent Armstrong Motherbucker and Graphtech acoustic Ghost saddles) as well as a sustainer pickup system. An exact replica of this guitar would cost you £5000.

It has a mahogany body and a bolt on maple neck with rosewood fingerboard. The neck has blue LED lights in the top edge. The back of the guitar has many pre-set adjusters to control the settings & sensitivity of the on-board electronics.

The Zvex Wah Probe is controlled using the copper plate that is located below the neck pickup (presumably there is also an on/off toggle switch) It's a theramin-style antenna controlling a wah, getting brighter as your hand approaches."

Back