Tja, die kawai is een digitale piano, vroeger had hij hem in een vleugelkist ingebouwd, dat was echt heel erg vet

. Nu hebben ze met het nieuwe album ook maar meteen een hyper-futuristische stage gebouwd. Vond ik jammer want hij kon zo stoer op zn vleugel springen

.
Maar verder heeft hij nog her en der wat voornamenlijk voet aangestuurde synthesizertjes liggen, meestal op basis van arps. Die lopen op albums altijd mooi synchroon, live doen ze dat niet (tjek bliss maar

) maar dat maakt niet uit

. Verder ligt die stage ook nog aardig vol met effecten om de boel een beetje op te vullen. Vooral de bassist is erg goed in het "bas niet meer als bas laten klinken"
Ik snap alleen bij god niet waarom hij die kawai van pak m beet 1500€ gebruikt, een RD700 is beter.. om het nog maar niet over yamaha piano's te hebben.
Voor mensen die even willen weten hoe snel matthew zn vingers zijn, even space dementia luisteren, live net zo strak als op CD

Ik vraag me ook af hoe hij in het refrijn daar een synth dezelfde melodie laat spelen als zn piano. ik heb hem nog nooit betrapt op het meer hebben dan die digitale piano, lijkt me een send/return distortion effect dus, erg mooi!