ohnee niet genoeg kanalen meer

bobaphat

Ouwe rot
Shit hee, mn 24 kanalen zijn allemaal in gebruik..

Ik gebruik de eerste 10 voor mn mpc,,
4 voor mn virus
4 voor mn k2000
2 voor mn pc
2 voor mn cd speler.
1 voor mn dx

Eigenlijk heeft de k2000 10 outs maar om te bezuiningen gebruik ik er maar 4,, ook omdat toch de polyphonie niet genoeg is om alle outs te gebruiken

Ik wil er graag nog een r8 bij kopen, maar dan kom ik ernstig kanalen te kort, Zijn er mogelijkheden om dit te kort op te vangen?

Hoe kan ik dit het beste doen?
2de mengpaneel, patchbay??

Ik heb trouwens een soundtracs Topaz project 8,

Hoewel het natuurlijk makkelijk is om elke output van al je instrumenten een eigen kanaal op je geluidstafel te geven, denk ik dat het op een gegeven moment niet echt haalbaar meer is als je veel synths hebt. Ik zou kijken naar het aantal kanalen dat je nodig hebt om een nummer te maken. Als je dan aan 24 kanalen genoeg hebt, zou ik voor een patchbay gaan, je benut dan niet altijd elke output van synths die je hebt, maar je steekt ze gewoon naar de inputs van je geluidstafel op het moment dat je ze nodig hebt.
Als je in je nummers meer dan 24 tracks nodig hebt, dan zit er niks anders op dan een geluidstafel met meer kanalen ben ik bang.

aha, je hebt dus een outputboard aangeschaft voor de MPC!

Maar die hoef je toch niet persee alle 10 te gebruiken?

oh en neem de R8 MKII.

Ik zit ook met zo`n probleem en heb besloten om er een 2de mixer bij te kopen waar ik een deel van m`n synth`s aan hang. Met een beetje handig soldeer werk zorg ik er voor dast ik de send`s van m`n grote tafel en kleine tafel op een effect unit uit komt zo dat je niet extra van die dingen hoefd aan te schaffen.

Je kunt sowieso 2 kanalen terug winnen door je cd speler aan te sluiten op een (de) 2-track return.

gebruik je werkelijk alle 10 de outs van je mpc? Is mij nog nooit gelukt... Gewoon een patchbay aanschaffen, van elk apparaat 2 of 4 outs rechtstreeks op je mengert aansluiten en alle overig ins/ outs via de patchbay laten gaan, zodat je makkelijk even een kanaaltje bij kunt prikken als je 'm nodig hebt. :W

Een 2e mixer moet maar net passen ook nog eens.

Dan is een petsjbee toch handiger. En als je dan eentje pakt die zoals behringer zegt normalised is of zo dan kun je een standaard route pakken en als je wilt patchen dat doorbreken door aan de voorkant te gaan patchen. Dan heb je standaard de ideale routing en als je evt wilt een andere tijdelijke setup. En dan wel een gebalanceerde patchbay gebruiken met gebalanceerde kabels. Want het is een zwak punt in je setup met al die contacten enz en daar heb met met gebalanceerde inputs iets minder last van.

Origineel geplaatst door fuse
Een 2e mixer moet maar net passen ook nog eens.

Dan is een petsjbee toch handiger. En als je dan eentje pakt die zoals behringer zegt normalised is of zo dan kun je een standaard route pakken en als je wilt patchen dat doorbreken door aan de voorkant te gaan patchen. Dan heb je standaard de ideale routing en als je evt wilt een andere tijdelijke setup. En dan wel een gebalanceerde patchbay gebruiken met gebalanceerde kabels. Want het is een zwak punt in je setup met al die contacten enz en daar heb met met gebalanceerde inputs iets minder last van.

Wat fuse zegt

Anders zit je met op de ene mixer al je fx en op de andere 0
Zo ook voor de inserts,bussen enzovoorts

Zowiso kun je bv de apparaten zoals de virus gewoon op 2 kanalen gebruiken neem ik aan.
Die heeft toch intern eq en compressie?

mischien is idd een patchbay de beste oplossing.

Wat voor patchbay zou je aanraden?? Geeft een patchbay niet nog eens extra ruis???

Ik ben prima tevreden met m'n Behringer patchbay, maar er bestaan natuurlijk meerdere merken (oa Neutrik). Als je gebalanceerde kabels gebruikt, gebruik dan ook een gebalanceerde patchbay. Hou er rekening mee dat je natuurlijk ook patchkabels nodig hebt. Klinkt flauw, maar die kosten toch ook nog wel wat geld....

Patchbay's zijn al wat draadjes over.

En er zijn zeker betere merken dan Behringer. Neutrix bijv. Kost iets van 48€
Samson heeft eentje die nog beter zou zijn voor 121€.

Of je komt in die duurdere categorie met TT kabels (telefoonkabels?) die je kan solderen.
Vanaf 500€ waar ook nog eens aparte kabels bij moeten.

Maar het geld gaat in de patchkabels zitten.
24 van achteren en 24 van voren totaal 48 wat je maximaal nodig hebt maakt het al duur.
7 setjes van 6 (zou variatie pakken tussen kortere en langere) a 11 euri per stuk. Dus 77€.

Plus nog een multikabel voor je R8.

Wel goedkoper dan een 2e Topaz maar je bent zo 200€ kwijt.

Ik denk dat ik die r8 voorlopig maar even laat zitten.

Ik heb nog niet genoeg geluidsbronnen om al geld uit te geven aan kabels en patchbay, ik kom namelijk nog een synth te kort

De topaz heeft ook nog een mogelijkheid om een aantal kanalen als line in te gebruiken, dan doen we het voorlopig zo maar.

Patchbay idd en als je meer kanalen wilt gebruiken maak je gewoon submixes, of je moet in 1x al je kanalen persee opnemen van een live optreden bijv. of je moet een control freak zijn die weinig geduld heeft of je moet geld en ruimte te veel hebben *D om toch een 2e mixer aan te schaffen

als je een emu sampler hebt

als je een emu sampler hebt

kun je deze ook als sub-i/o gebruiken

Ik heb ook een Topaz Project 8 met 24 kanalen en heb niets geen probleem:

Alle gewone ingangen zitten vol. Maar daarnaast beschik je over nog eens 24 monitor/tape in kanalen die je net zo goed voor je synths kan gebruiken. Je hebt dus niet 24 maar 48 inputs. Enige minpuntje (als je dat zo kan noemen), is dat je op de monitor/tape in kanalen een beperktere EQ hebt, maar da's dan ook alles. Het lijkt me dan ook nog wel wat te duren vooraleer je echt geld moet gaan uitgeven aan uitbreidingen.

Bij mij hangen er 10 synths aan, bijna allemaal met meer dan 2 outputs ... en ik ben nog lang niet aan het einde van m'n latijn ;).

Probeer het maar eens. Wel niet vergeten om de merge knop aan te zetten, anders blijven beide gebieden apart behandeld.

Succes :okdan:

:doei:

Ik heb als oplossing voor te weinig kanalen uiteraard 2 patchbays (gewoon die Behringer PX2000, zijn best okay) en sinds afgelopen week toch ook een submixertje erbij. Heb gekozen voor een 16 kanaals 19" versie, deze Behringer RX1602

Ik heb voor de monokanalen op mijn mixertje twee speciale jackplugs waarop twee mono-ingangen zitten. Zodoende kun je dan op een monokanaal twee extra mono-apparaten koppelen. Deze plugs waren 3.95 euro bij Rockpalace, iets goedkoper dan een heel nieuw mixertje te moeten kopen.

Phochos

Origineel geplaatst door phochos
Ik heb voor de monokanalen op mijn mixertje twee speciale jackplugs waarop twee mono-ingangen zitten. Zodoende kun je dan op een monokanaal twee extra mono-apparaten koppelen. Deze plugs waren 3.95 euro bij Rockpalace, iets goedkoper dan een heel nieuw mixertje te moeten kopen.

Phochos

heb ze ook liggen, maar die betrouw ik toch niet tijdens het mixen ze

Origineel geplaatst door Prophet
heb ze ook liggen, maar die betrouw ik toch niet tijdens het mixen ze

Ik heb er geen problemen mee, hoor. Ze storen echt niet tijdens opnamens bij me in de studio.

Phochos:D

P.S. Ik had meer problemen met een tweede mixer aangekoppeld dan deze dingetjes.

dat kan toch niet???

je krijgt zeker te kampen met 50% volumeverlies..

met eender welke multijack zonder versterking

Back