[TRACK] Mondsynth

MuziekFriek

Piepend lid
Ook een vorm van (super)synthese. *D Alleen eigen stem als bron gebruikt i.c.m. delays en pitchshifters. Later ook nog een flanger en een reverb gebruikt voor bepaalde segmenten. Het is mooi geweest, ik ga pitten. :z

Attachments

• mondsynth (c)2004 muziekfriek.mp3
    951,1 KB · Bekeken: 79
Cool! Als je wat eerder was, zou je zo mee kunnen werken aan dat nieuwe album van Bjork, Medúlla. De muziek daarvoor is volledig met de zelfde supersynth als die van jou gemaakt ;).

Mischien is ie wel ieeets te 'nat', zoals Burp zegt, maar verder, echt, super!

Hahaha, lache dit! mooi gedaan!:okdan:
Ik ben onder de indruk van de analoge sound!

Ik hebzelf ook wel eens zoiets gemaakt met Melodyne, zal ik ook wel eens een keer posten!

Origineel geplaatst door Exzit
Ik vind het ietsje teveel in reverb verzuipen.

Ben ik het wel een beetje mee eens. Het zijn overigens al die delays waardoor het geheel verzuipt. Reverb zit er bijna niet in. Ik heb mijn CD-recorder laten opnemen toen ik zat te spelen met mijn microfoon en effectprocessor. Apparaat stond op een patch bestaande uit een combinatie van pitchshifters en delays, erg leuk! :D Heb er dus weinig aan kunnen veranderen achteraf, helaas. :yamaha:

Vet gedaan!!! OOMMMMMMMM.............

Soms iets te veel verb. Einde is ook vet! Klinkt strak dit dude.:okdan:

Heel leuk gedaan, heeft af en toe wat weg van Zoolook van Jean Michel Jarre. Qua effecten e.d. vind ik het zeker niet storend, einde is ook heel goed. Klasse!!

Phochos:D

Ik heb in 1983 en 1984 veel gewerkt met een mondharp gekoppeld aan mijn Korg MS10 synthesizer, kreeg je ook dat soort stemgeluiden ermee. Noemde het toen mijn goedkope vocoder.

Origineel geplaatst door phochos
Ik heb in 1983 en 1984 veel gewerkt met een mondharp gekoppeld aan mijn Korg MS10 synthesizer, kreeg je ook dat soort stemgeluiden ermee. Noemde het toen mijn goedkope vocoder.

He dat is een leuk idee, gewoon een mic voor je mondharp en dan bij de ext in? Of, nee, bij de MS10 heb je toch geen ext in? Of wel? Ga ik ook es proberen met m'n ms20

Origineel geplaatst door Burp
He dat is een leuk idee, gewoon een mic voor je mondharp en dan bij de ext in? Ga ik ook es proberen met m'n ms20

Dit gaat tot leuke experimenten komen! :halleluja Ben zeer benieuwd! *burp* (pardon) :mega:

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Dit gaat tot leuke experimenten komen! :halleluja Ben zeer benieuwd! *burp* (pardon) :mega:

Ok eerste experimentje: mondharp opgenomen, in loopje laten afspelen en door MS20 gehaald. Begint met alleen mondharp door MS20 filters die helemaal open staan. Daarna stuurt de mondharp de filters steeds meer aan (CV out van EXT in, FocV). Op den duur komen de oscillatoren van de MS20 er ook bij, die de frekwentie van de mondharp proberen te volgen. En aan het eind is de mondharp zelf weg, stuurt alleen de osc's en filters nog aan.

Attachments

• mondharpms20.mp3
    310,2 KB · Bekeken: 62
Muziekfriek: Heel leuk inderdaad. Het heeft in het midden wat weg van Steve Reich of Philip Glass.

Burp: Dat mondharpje door een MS20 vind ik toch ook wel heel erg leuk. Dat ideetje ga ik zeker onthouden en wellicht een keertje jatten. :)

leuk gedaan

leuk gedaan

Is zeer leuk in elkaar gezet.
Ik ben benieuwd wat voor nummer het tot eindelijk het gaat worden :P

Laat me maar weten als hij klaar is of al af is.

Havelock

Re: leuk gedaan

Re: leuk gedaan

Origineel geplaatst door Havelock
Ik ben benieuwd wat voor nummer het tot eindelijk het gaat worden :P

Laat me maar weten als hij klaar is of al af is.

't Is ook maar een experiment... :P :engel:

doet me denken aan de good ol' ft2 tijd. Toen hadden we die apparatuur nog niet, wel een brake pc(fasttracker) een koptelefoon(gebruikt als microfoon) en omze stemmen. En dan complete nummers maken met je stem,
buh... laag pitchen: bhuuumm; bass. thasssszzz: hoger pitchen: thss : hihat. baaaaaahhhh: string :P
(zie je het voor je :P )
Misschien leuk om een keer zo een contest te houden? voorwaarde: geen fx, alleen pitchen en modelleren.
groeten roy

Back