Bass
Gepokt en gemazeld
dat je na 5 jaar nog niet doorhebt dat het een kullerige kul niks nadda discussie is
zo is het ...
MODS doe maar op slot want fjoesz vindt t een kul-discussie!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dat je na 5 jaar nog niet doorhebt dat het een kullerige kul niks nadda discussie is
Mijn excuses, maar het was beslist niet mijn bedoeling om betweterig over te komen, alleen wil ik graag vernemen hoe in de toekomst volgens jou toch alles 'ontdekt' zal worden, vooral als dit via de techniek gerealiseerd gaat worden. Buiten het feit dat daarmee het aantal mogelijkheden beperkt zal worden, want alles is er, wordt toch de mens vergeten. Het is in wezen de mens die bepaalt of een geluid nieuw is of niet. Dit is zeer persoonlijk, maar ook groepsgebonden. Niet alle geluiden zijn gewenst, ondanks de mogelijkheid dat ze gemaakt kunnen worden. Een geluid kan door een individu voor het eerst gehoord worden, al kunnen velen aangeven dat het ooit eens eerder geklonken heeft.... In deze discussie heb ik geprobeerd een ander perspectief op de vraagstelling te geven. Als ik dit soort reacties krijg houd ik gewoon "mijn mond".
Ik zie de mens als een Filter, dat die informatie toelaat die op dat moment bruikbaar zijn.... De meeste samples (van die brontobyte aan mogelijke samples die dekzter noemde) zijn ruis. Mensen hun hersens kunnen niks met ruis, omdat er te veel info in zit (KC per seconde hoog). Mensenhersens vinden een sinus saai, omdat er te weinig info in zit (KC per seconde laag). Daartussenin zit het gebied waarin er nog wel iets te snappen valt aan het geluid maar dat je toch noch een beetje moet werken. Dat vinden mensenhersentjes leuk: makkelijk genoeg, maar niet te makkelijk.
Zeker omdat mensen kunnen leren om nieuwe soorten geluiden te processen, is `makkelijk genoeg' niet steeds hetzelfde, en het kan ook verschillen tussen groepen mensen zoals Wout zegt. De voorraad nieuwe geluiden is volgens mij onuitputtelijk, wat dat betreft.

+1het nadeel van ongehoorde geluiden is, dat als je er een maakt en hoort, het geen ongehoord geluid meer is.
Ik zie de mens als een Filter, dat die informatie toelaat die op dat moment bruikbaar zijn.
Wout

...vroeg ik me af of er nog uberhaupt volledig 'nieuwe' geluiden bestaan, omdat alles zo'n beetje wel gedaan is qua 'sounds' anno 2004 ... toch?
Tuurlijk kun je met ringmod, sync en allerlei modulaties of patches op synths sounds maken maar ja, alles is al eens gedaan lijkt mij...
![]()
![]()

ik heb dat filter niet,
asperger noemden ze dat.....

hoe klinkt een ongehoord geluid
wel filosofisch draadje eigenlijk
hmm... Nogal een gemakkelijk antwoord. Maar dat is een discussie die ik niet openbaar wil voeren....![]()

Niet echt filosofisch, denk ik.hoe klinkt een ongehoord geluid
wel filosofisch draadje eigenlijk

Voor mij is dit inderdaad nieuw...tot nu toe heeft dit ook niemand gehoord :