Wat ga je nog zeker aanschaffen?

Ik in gedachten al tijdje aan denken om nog Subwoofer bij te plaatsen,op mijn Adam a77x set, die toch al vrij laag kan.soms heb ik gevoel dat ik wat mis. Adam sub 10 mk2 of sub12 wordt aangeraden ofwel dacht ik aan de goedkopere presonus Tremblor T10 als alternatief die goed laag kan gaan. Dan natuurlijk ook nog wat akoestische verbeteringen aanbrengen in mijn ruimte.

Laatst gewijzigd:
Gewoon om slaafs toe te geven aan gas.

Prophet 10
Prophet 08 rev2 16 voice
Moog Matriarch
Vermona DRM mk… (opnieuw)
Vermona Filter
Acidlab Drumatix
Moog Cluster flux
Moog midi Murf
etc etc

HP, Dell, Lenovo?
Heb een Dell op kantoor en een LG thuis. Beide thunderbolt versies. Gebruik het met een Macbook. Vind de LG qua beeld minder mooi, althans, wanneer ik mn laptop aansluit. M’n pc beeld ziet er top uit. Op kantoor gebruik ik alleen m’n Macbook en daar is het beeld op de Dell echt super. Wilde eigenlijk wachten op de Lenovo 40” thunderbolt maar ik zat al maanden te wachten en m’n werk leed eronder dus toen de Dell gekocht. Stuk duurder maar heb er geen spijt van.

Adam sub 10 mk2 of sub12 wordt aangeraden ofwel dacht ik aan de goedkopere presonus Tremblor T10 als alternatief die goed laag kan gaan
Geen 10" sub hé ;) minstens 12" en het mag zelfs een 15" zijn.

jm2c

Geen 10" sub hé ;) minstens 12" en het mag zelfs een 15" zijn.

jm2c
het is voor Homestudio van 20M² en verschil prijskaartje tussen de Adam Sub 10MK2 en 12 is groot. de 15" is voor mijn doel echt te groot (en te duur) ;)

Dus je wil zeggen dat mijn 2x15" woofers voor 10m² te veel is? :engel: En dat is uiteraard het geval als ik de boel opendraai, dan zou de kalk van de muren springen en mooier zou het ook niet klinken. Ik heb ze vooral gekozen omdat ik dan nog het volle frequentiegebied hoor juist wanneer het heel stil staat. En omdat ik ze cool vind natuurlijk. Ik heb trouwens ook een setje compacte bookshelfs, maar die heb ik nog niet aangesloten.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik zou liever een 15" behringer hebben dan een 12" krk en liever een 12" krk dan een 10" Adam sub.

Het gaat hier om frequencys tussen 35 en 120hz toevoegen / hoorbaar maken. De geluids kwaliteit komt voor 95% van de studio monitors.

Dus je wil zeggen dat mijn 2x15" woofers voor 10m² te veel is? :engel:
Heb hier nog 2 18" actieve subs liggen, dat heb je echt nodig voor de perfecte 10m2 rave-cave ervaring :biertje::dj:

Afmixen wordt niets, maar fun is top :duivels::mega::biertje::biertje::biertje:

Dat klinkt inderdaad als dé oplossing voor het dipje tussen de 8 en 17Hz. :D

Ik heb een set Tannoy CPA15 op de vloer onder de synths staan, schuin omhoog naar mijn kruis gericht. Zo nemen ze minimaal plaats in, wat in deze ruimte wel handig is. Je hoort heel goed wat je met de synths aan het doen bent. Om echt af te mixen onbruikbaar op deze manier, maar daarvoor heb ik dus een paar kleine bookshelves en ik mix nooit af.

ik las ooit dat lage tonen vermogen willen, dus die grote speakerdoek aansturen om die lage freq weer te geven, doet ie niet op fluister stand. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar als ik een container water van 1000 kg in beweging wil brengen met een ding op wieltjes, moet ik verdomd hard trekken voordat ie beweegt. Met n grote speaker vast net zo.

ik las ooit dat lage tonen vermogen willen, dus die grote speakerdoek aansturen om die lage freq weer te geven, doet ie niet op fluister stand. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar als ik een container water van 1000 kg in beweging wil brengen met een ding op wieltjes, moet ik verdomd hard trekken voordat ie beweegt. Met n grote speaker vast net zo.
Wel het is daarom dat je grote subs hebt met een soepele of stugge ophanging.

Die met soepele ophanging zijn die bollen foam of rubberen randen,

De stugge is de gevouwde gewoven gecoated of kartonnen randen.

De soepele randen heb je minder vermogen nodig /gaan makkelijker naar lage frequenties met minder vermogen MAAR de bas is minder nauwkeurig.

Die met stugge randen heb je meer vermogen nodig om de spoel/membraam te laten bewegen en om je laag frequentiebereik te bereiken MAAR bassen klinken veel strakker en preciezer.

No way ik een 15'' studio monitor zou aanschaffen met een soepele ophanging voor Techno/Electro op te mixen of luisteren.

Zelfs topmerken heb over de jaren hun grote studio monitors 'geupdate' met soepele randen ,dit om makkelijker lager in frequentie te kunnen gaan (op papier vooral als verkoopstruuk),maar ten koste van de sound.

Lage tonen vragen meer vermogen dan hoge tonen. De gevoeligheid van de speaker is inderdaad belangrijk in het verhaal hoeveel er dan werkelijk uit komt. Die wordt uitgedrukt in dB/Wm dus hoeveel decibel genereren ze op 1 meter afstand als je er 1 watt instuurt. Hoe strak de bas er uiteindelijk uitkomt hangt van veel factoren af, bv de mate van tegenkoppeling in de gebruikte versterker. Maar om dat helemaal uit te pluizen moeten we niet in dit draadje zijn. :) Laat me het erop houden dat voor mijn toepassing de setup goed werkt; de Minimoog klinkt zo monsterlijk als hij is. En let ook op met opgegeven specs van speakers, die vertalen vaak niet naar de realiteit omdat niet iedereen even eerlijk meet. Mijn 15" beesten met hoge gevoeligheid staan opgegeven als 45Hz-25kHz. Ga dan vooral niet een melkpakjespeaker met opgegeven bereik van 35Hz-25kHz kopen in de hoop dat daar diepere bas uit gaat komen he. :D Het kan wel zijn, zoals Egres aangeeft, dat ze voor bepaalde toepassingen in afmixen beter geschikt zijn dan joekels. Ze zullen zeker relevanter zijn tov hetgene waarop de gemiddelde luisteraar je muziek gaat beluisteren. Ik heb het omgekeerde probleem: mijn stereoinstallatie heeft nog grotere lerpen staan. :D

- Novation Launchpad pro mk3
- Roland MX-1
- Novation Circuit Rhythm

Live/jam setje samenstellen om schermloos te prutsen :okdan:
Al m'n Aira gear (TR8, TR8s, System1) en de Micromonstah 2 + n0nx0x liggen al te wachten, LETSSGOOOOO !
Even helemaal klaar met dat scherm, pffff 8o)

- Novation Launchpad pro mk3
- Roland MX-1
- Novation Circuit Rhythm

Live/jam setje samenstellen om schermloos te prutsen :okdan:
Al m'n Aira gear (TR8, TR8s, System1) en de Micromonstah 2 + n0nx0x liggen al te wachten, LETSSGOOOOO !
Even helemaal klaar met dat scherm, pffff 8o)

Roland MX-1 in the house ! Met dank aan een SF lid :okdan:

Back