optelsom synths

DJ41

Lid sinds 1834
Stel, je zou nu al je gear verkopen. (2de hands prijzen hanteren). Wat zou je dan ongeveer aan geld hebben en waaraan zou je het spenderen als je het niet meer aan synths+ musicgear mocht uitgeven?
8o)

3 ton

Een Maserati V8 Evoluzione

quattroportebox_G.jpg

Toch wel een zeer onrealistische vraag, toch?
Ik koop alleen maar!
Hooguit vernietigen of zo, maar verkopen... Het idee!

En stel nou dat ik wel de waarde ga bepalen, hetgeen ik bijna maandelijks doe... Dat bedrag ga ik nou niet even wereldkundig maken, toch? Nu zijn al die spullen goed bewaakt, maar even zo goed, zeg :)

Ik krijg een bepaald budget, niet bepaald klein. Daar kan ik van kopen, mits ik de fondsgevers maar kan overtuigen dat het een juiste aankoop is. Je begrijpt dat deze situatie op mijn werk betrekking heeft :) Die luxe heeft beslist niet iedereen.

Tijdens mijn opleiding aan de Akademie voor Beeldende Kunsten in Den Haag verzuchtte eens een meisje, dat een leuke baan bij de Europese Gemeenschap had, dus:
woonvergoeding;
reisdeclaraties;
voedselverstrekking tegen dumpprijzen in goede restaurants;
een zeer goed maandsalaris;
een studie die volledig door de werkgever bekostigd werd met doorrekening van overuren en
door heel Europa geen BTW of VAT of zoiets te hoeven betalen,
dat ze haar geld niet op kon krijgen, terwijl de rest van het gezelschap een bijstandje had. Een rolletje voor de camera verpesten kostte die mensen twee warme maaltijden...
Zoiets is niet leuk.

Maar wat wil je nou eigenlijk met zulke informatie?
Wat kan je er nou mee, of is het alleen maar een beetje wauwelen aan de bar...?

Wout

@ Wout : Het topic is bedoeld als ge-ouwehoer. Ik sta hier heus niet met mijn koevoet klaar om vannacht bij je in te breken. Ik ben zelf 2 jaar geleden volledig gestopt met muziek maken en heb toen mijn zolderkamer omgebouwd tot thuisbioscoop van het geld van mijn verkochte gear. Gewoon opeens een radicale beslissing (ook gebaseerd op wat andere kleinere factoren).

Vandaar dat ik benieuwd ben of anderen ook zoiets in zich hebben zitten. En ook leuk om te kijken waar de interesses van anderen liggen. Als ik bij je in wil breken, dan zou ik zeker dit topic niet openen.

En het is je goed recht om niet te zeggen wat de waarde is van je studio, alleen proef ik een beetje "angst" in je reactie. Heb je ooit eens een vervelende ervaring op dit gebied gehad?

Enige reden waarom ik iets verkoop is om er iets anders mee te kunnen kopen.

De studio is nooit af en meer is beter. Tegen de tijd dat ik net zoveel rotzooi heb als Cikira dan ga ik mezelf wel afvragen of het nog nuttig is. :)

Als ik alles zou verkopen, mag ik blij zijn als ik de helft van de waarde terugvang.. Gear-recessie.. Daarom is 't niet de moeite voor me om te doen.
Maar ALS, dan zou ik 't geld gebruiken voor woninginrichting/trouwerij, e.d. Dat zou namelijk de enige reden KUNNEN zijn dat ik 't weg ZOU doen. Vrouwen hebben (te)veel invloed.. :D

Btw.. mooie auto-smaak, Smackos! :{

Laatst gewijzigd:
denk dat ik voor dat geld een berg wiet kocht...:D

en dan zoveel roken dat ik eraan kapot ging...

kzou het echt niet weten.. muziek is mn enigste interesse eigenlijk (triets he ) dus ik denk dat ik dan een boom op ging zoeken samen met vriend ''het touw''

ik heb geen flauw idee wat m'n zooi allemaal bij elkaar waard is, en dat wil ik eigenlijk ook graag zo houden. ik zou toch alleen maar ziek worden van de hoogte van het bedrag en de wetenschap hoeveel uren/dagen/weken/maanden ik ervoor heb moeten werken.
En toch weegt de financiële waarde van al m'n spullen nooit op tegen de waarde die ik hecht aan het plezier van het musiceren. ik zou er dus ook echt helemaal NIKS anders voor terug willen hebben.

Origineel geplaatst door paul

kzou het echt niet weten.. muziek is mn enigste interesse eigenlijk (triets he ) dus ik denk dat ik dan een boom op ging zoeken samen met vriend ''het touw''
je kan dan in ieder geval een stevig stuk touw kopen :P

ik zou denk ik een heleboel dvd's gaan kopen :)

Ow joepie!

Eindelijk weer een keer een 'wie heeft de langste... ' thread!
Ik denk dat als ik mijn gear verkoop, je genoeg geld bij elkaar hebt om daarvoor een Akai MPC2000xl, een yamaha A4000, een yamaha CS1x, een alesis midiverb IV, een alesis quadraverb plus, een mackie 1604 VLZ, een Clavia G2 engine, twee novation superbassstations, een roland mks50, een behringer ultrafex en een behringer MDX2100, een SKB flightcase, een merkloze flightcase voor de MPC en ook nog een heleboel audio en midi kabels kan kopen tweedehands.

-C-

Als ik nu al m'n spul verkoop, dan krijg ik er geen :kont: voor terug. ;)

Het enige wat waarde heeft is mijn 303. En die houd ik. :D

meeldauw-appel.jpg
egg.jpg

Wil je lachen?
Tel maar eens op hoeveel geld je hebt zitten in kabels (audio, MIDI, digitaal) / pluggen / stekkers en dat soort zut.
Kortom, het soort investering waar je in de dagelijkse praktijk bar weinig aan hebt, qua fun factor... :D

Back