wie gebruikt er nog cassettes?

wie gebruikt er nog cassettes?

• ja

Stemmen: 49 51,0%
  • nee

Stemmen: 47 49,0%

• Totaal aantal stemmers
    96
'k Heb er hier eentje met Dolby HX-Pro staan naast m'n setup.

Als ik snel een ideetje wil opslaan hoef k de pc niet op te starten, enkel de synth. ;)

Als ik snel een ideetje wil opslaan hoef k de pc niet op te starten, enkel de synth. ;)
mja da's altijd het argument, alsof je de PC alleen aan doet om 'ff wat snel op te nemen'...
een beetje PC gebruiker heeft hem gewoon de hele dag aan staan nutuulk... jwt!?

Ik heb deze staan in de studio. Gemiddeld gebruik: 1x per jaar voor overzetten oude opnames. Geluid van die Yamaha's is ok.

attachment.php

Attachments

• Yamaha KX-390.jpg
    Yamaha KX-390.jpg
    17,5 KB · Bekeken: 92
mja da's altijd het argument, alsof je de PC alleen aan doet om 'ff wat snel op te nemen'...
een beetje PC gebruiker heeft hem gewoon de hele dag aan staan nutuulk... jwt!?

;) Sinds ik ganse dagen aan de laptop account-management deed voor een IT-bedrijf, had ik plots geen zin meer om de pc langer dan nodig aan te zetten.

Staat hier overigens maar enkele uurtjes per dag aan.

E-mail checken - surfen en het SF bezoeken - wat opnemen en/of samplen naar de KP3 - en de rest met enkel de hardware ;)

Nog altijd. 'k heb nog een hele doos vol :D
Sample er ook nog wel eens van, van oude teeps.

cassettes zijn wel leuk maar in de 21e eeuw gewoon te traag in gebruik (ff volgende nummer enzo) en te onderhoudsgevoelig

Onrust nv gebruikt een 8sporen cassette recorder om de muziek op te nemen, en wij willen nix anders. voor de 8 sporen reel recorder hebben we nog geen plek. Dus voorlopig cassettes. De ADAT(video banden) gebruiken we ook nog niet.

Die wasrollen zou ik graag willen hebben om loop geluiden mee te maken(eerst geluid opnemen, daarna in een tape of digiloop zetten). Ben ook opzoek naar een draadrecorder of magneet discrecorder.

Ik heb deze van JVC nog in gebruik.
Had er toen nog 1000 gulden voor betaald, maar hij klinkt waanzinnig goed.
Tevens leuk om als tape echo te gebruiken omdat hij 3 koppen heeft.
JVC%20tdr611.jpg

Lijkt wel wat op me Pioneer, mist aleen de autoreverse

td_pioneer_ct449_b.jpg

De wasrollen zijn gesmolten deze zomer, heb nog wel wat 78 toeren platen, zijn zo lastig af te spelen als jezelf je pickup op 78 toeren moet aanslingeren :dj:.

Nakamitchi rules(wel die met wijzer VU meters, die met ledjes zijn minder goed) Alle andere merken zijn beduidend minder.

Dus jij wil zeggen dat de 700ZXL, 1000ZXL en Dragon niet beter waren dan een 480 omdat ze een led peak level meter hadden? :dubbel:

Toen hebben ze een andere motor gebruikt, en die is minder betrouwbaar dan de oudere motoren.

helaas, de wasrollen heb ik opgerookt.

de laatste cassettedeckś die ik gebuikte..

Uher portable´s, heb ik nog wel maar moeten nieuwe snaren in.
zijn best wel goed.
nacamichi, best goed, op de alignment van de autoreverse koppen na, dat gaat bij veel gebruik wel eens fout.

technics, best goed, voor de wat duurdere modellen.

heb nu nog een Onkio gescoord, moet nog testen of hij goed genoeg is.

( ben bezig alles van mij 80´s band The rabbit stampede te digitaliseren, staat veel op cassette)
daarna gaan alle cassetedecks het huis uit.
:mega:

Back