Sequential Prophet-5 en Prophet-10

Attachments

• Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    Prophet-5-Product-L-1024x524.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 1.887
Laatst gewijzigd:
Denk dat je nog zal staan te kijken hoeveel tracks waar ie in zit maar waar je het niet eens van weet. De theme van Terminator is er mee gemaakt bijvoorbeeld las ik ergens.

Zelfs bij Frank Boeijen Groep komt Prophet 5 in de videoclips voorbij.

^ Het enige nog interessante van die hele vintage SCi poly range door deze heruitgaves is nog de Prophet 5 Rev 1 , maar dan niet om te gebruiken maar enkel als collector.

Een P5 Rev 2 zou je ook nog kunnen overwegen om aan te kopen als collector,maar ook weer niet om te gebruiken.
Mensen die een synthesizer kopen om niet te gebruiken:? Ik moet er niet aan denken.

Leg dan een lp op joh.

Lp? Spotify bedoel je?

Maar ik vond je opmerking over spelen op synths grappig in een thread over de re-issue van de synth waar Dave Smith zijn eerste midi prototypes op introduceerde (P5 rev 3.2 geloof ik hoewel de eerste echte midi pas op de P600 verscheen). Ik vond het een leuk contrast dus daar reagerde ik op. Ik denk dat de introductie van Midi er voor gezorgd heeft dat een flink deel van synthesizer eigenaars niet echt meer op hun instrument kan spelen.

Ik denk dat de introductie van Midi er voor gezorgd heeft dat een flink deel van synthesizer eigenaars niet echt meer op hun instrument kan spelen.

Je zou ook kunnen zeggen dat de dominantie van het klavier langzaam is verdwenen. Veel muzikanten die wel van geluidssynthese gebruik wilden maken, waren geen toetsenist. Die toetsen waren mechanisch natuurlijk ook helemaal niet meer nodig (zoals bij een piano). Daarvoor in de plaats zijn andere interfaces gekomen, waarvan stand-alone sequencers en de DAW er enkele zijn.

Je zou ook kunnen zeggen dat de dominantie van het klavier langzaam is verdwenen. Veel muzikanten die wel van geluidssynthese gebruik wilden maken, waren geen toetsenist. Die toetsen waren mechanisch natuurlijk ook helemaal niet meer nodig (zoals bij een piano). Daarvoor in de plaats zijn andere interfaces gekomen, waarvan stand-alone sequencers en de DAW er enkele zijn.

Klopt, hoewel Midi in de praktijk nog wel klavier-georienteerd is. Je hebt note-on en note-off en weinig ertussenin. Het is pas recent met controllers zoals die van Roli dat daar verandering in komt. En die moeten zich vaak in bochten wringen om binnen de midi specificatie te passen.

Klopt, hoewel Midi in de praktijk nog wel klavier-georienteerd is. Je hebt note-on en note-off en weinig ertussenin. Het is pas recent met controllers zoals die van Roli dat daar verandering in komt. En die moeten zich vaak in bochten wringen om binnen de midi specificatie te passen.

Maar Roli Seabord, Haken Continuum etc zijn toch vooral doorontwikkelingen van het keyboard? Daardoor is wel MPE duidelijk op de kaart gekomen, wat inderdaad rijkere alternatieve interfaces mogelijk maakt.

Op zich maakt de beperktheid van MIDI ook weer niet zoveel uit. Binnen de beperkingen ervan heeft zich een nieuw soort muzikanten rondom de nieuwe interfaces gevormd met nieuwe vaardigeheden. Uiteraard kun je je afvragen in hoeverre het bespelen van een sequencer of DAW te vergelijken is met de manier van spelen van traditionelere instrumenten. Die laatste zijn zeker meer "lichamelijk". Zoiets als een Linnstrument is dan weer een interessante tussenvorm.. wel nog "vingerspelen", maar ook veel "denkvaardigheden" in de interface.

Zelfs bij Frank Boeijen Groep komt Prophet 5 in de videoclips voorbij.

Haha.. ben even clipjes gaan kijken en in zo'n beetje iedere clip tot aan 1985 zie ik een Prophet 5 of 600.. :D Daarna wordt het heel snel allemaal digitaal.

Hoe deden ze dat trouwens in die tijd: alle synthesizers en electrische gitaren zonder kabels.. :? Was playbacken bij TopPop standaard?

Edit. Ja dus.. "Toppop was voornamelijk gevuld met beelden van popartiesten die in de Toppop-studio hun nieuwste hit playbackten."

Laatst gewijzigd:
Overal, ook bij Countdown. Daarom vond ik die live-uitvoering van Blue Monday door New Order in dat programma zo leuk. Daar bleef ik voor thuis. De eerste keer dat ik elektronische muziek live zag worden uitgevoerd, zij het met de nodige zenuwen. Ze hadden alleen geen Prophet 5, om op het onderwerp terug te komen.

Top of the Pops was ook altijd hilarisch snoerloos. En met allerlei fraaie synths. Beetje achteloos over de toetsen van een CS-80 aaien, dat soort werk.

Zijn er hier mensen die interesse hebben in een groepsaankoop ?

Ik zie het nut niet,je kan toch nooit DSI spullen verkrijgen aan een forse gereduceerde prijs t.o.v de officiele opgestelde verkoopprijs!

Oke, als er een man of 5, liefst 10 te regelen zijn dan heeft het ook serieus nut financieel.
Als er nog meer mensen zijn die dit zien zitten dan laat maar horen bv via PB en ook
waar je voorkeur naar uitgaat een 5V of 10V, levering zal dan eind dit jaar, begin
volgend jaar zijn, het ligt er ook aan hoe snel de bestelling geplaatst wordt.

Ah kon het toch niet laten. Mijn Prophet 10 is onderweg. Althans. De levering is vertraagd tot eind november..

Dat ligt natuurlijk aan de hoeveelheid korting die er op zit :D hush hush 8)

Echt vet. Jammer dat die Prophet 10 maar 1 output heeft. De original heeft dacht ik upper/lower en mix out.
Is die P10 maar +- 600 euro duurder of mis ik iets?
Wel echt om te smullen kwa sound.
Met deze bak heb ik iets wat ik nooit met de P8, P6 en aanverwante had. Echte lekkere poly sounds.

Back