Revolutionaire misbaksels gezocht

Na het bekijken van het filmpje van de Otamatone, ben ik erachter dat mijn leven niet compleet is zonder:erm::erm:

(Ik vind het een tof dingetje, leuk ook voor kids om spelenderwijs vertrouwd te raken met een ribbon controller).

Ik ben het eens met Hilltree , deze moet van de lijst!:frons:

Zijn er nog SF-leden die ondanks deze extra info vinden dat de Otamatone wel op de lijst van misbaksels thuis hoort?

Neem de grote versie als je er één wilt.
Het liefst ook nog de luxe versie die nog wat groter is .. maar dan zit je al behoorlijk aan de prijs [ en moeilijker te vinden via de reguliere weg]

Bedankt. Ja, de kleine heeft een "ach, leuk voor de aardigheid"-prijsje, maar 79 euro voor de "Deluxe" (Thomann) is weer een beetje veel. Aan de andere kant, als je er echt serieus op kan spelen. Wie weet.

Als deze elders wel een succes is, dan hoort deze inderdaad niet thuis in de lijst van misbaksels.

Aangepaste lijst van misbaksels:

Zoom ARQ Aero RhythmTrak

Yamaha Tenori-on

Casio Xw-pd1

Roland D-2

Artiphon Orba

Pocket Operators van Teenage Engineering

Digitech Timebender

Oval (digital handpan)

Korg Volca Nu-Bass

Roland/Reon Driftbox

Waldorf Rocket

Kawai GB1 Korg PSS 60

OK - deze misbaksels hebben we nu:

Zoom ARQ Aero RhythmTrak

Yamaha Tenori-on

Casio Xw-pd1

Roland D-2

Artiphon Orba

Pocket Operators van Teenage Engineering

Digitech Timebender

Oval (digital handpan)

Korg Volca Nu-Bass

Roland/Reon Driftbox

Otamatone

De drietrapsraker is daarmee gelanceerd, en de eerste trap heeft zijn taak verricht. De tweede trap van de raket bestaat uit het vergaren van ideeën om deze mislukte gear op een onbedoelde wijze te bespelen, maar zodanig er toch interessante geluiden uit komen.

Pocket operator Werkelijk.. ?
Ik heb er twee en veel plezier met die dingen.....

Pocket operator Werkelijk.. ?
Ik heb er twee en veel plezier met die dingen.....

Het is nog mogelijk gear weer van de misbaksel-lijst af te halen wanneer daar goede argumenten voor zijn. Bijvoorbeeld wanneer die Pocket Operators goed lopende producten zouden zijn. Ik weet dat niet, dus ik ben wat dat betreft afhankelijk van de informatie van anderen...

Yamaha Tenori -on is f*cking vet. Ik ga er 1 halen.
8)

Volca nu-bass en pocket operators horen ook niet op de lijst is mijn mening.

Nog eentje dan, maar wel een hybride.
De Roland EC-10 'ELCajon'; Een cajon met electronische effecten. De meeste aandacht die dit apparaat kreeg kwam door de wild uitziende dame die er op speelde in een demo-filmpje, waarbij sommige kijkers er van overtuigd waren dat er op een bepaald moment een glimps van haar edele delen (Cajones?) in beeld kwam..... https://www.roland.com/nl/products/el_cajon_ec-10/

Zoals het nu gaat houden we straks niks over op het lijstje. :D

Dat zou inderdaad wel eens een probleem kunnen worden. Dus alleen goede argumenten tellen om een eenmaal "veroordeeld" apparaat te rehabiliteren. Wanneer slechts een enkel iemand hier een vermeld "misbaksel" wel weet te waarderen zegt dat nog niet zo veel. De betreffende gear moet ook een commercieel succes zijn (geweest), wil verwijdering van de lijst aan de orde zijn.

Het is nog mogelijk gear weer van de misbaksel-lijst af te halen wanneer daar goede argumenten voor zijn. Bijvoorbeeld wanneer die Pocket Operators goed lopende producten zouden zijn. Ik weet dat niet, dus ik ben wat dat betreft afhankelijk van de informatie van anderen...

Volgens mij zijn de Pocket operators best goed verkocht en gebruikt. Ze worden nog steeds op bijvoorbeeld Bax aangeboden en er zijn vele Youtube videoclips met tutorials/ demo's. Voor weinig geld heb je een leuke ritme muziek-ding in je huis of broekzak. (in de trein met oordopjes) Vele mogelijkheden zoals 16 seqeunces en deze kan je ook aan elkaar knopen, Trigger in en trigger uit zodat je ze en aan elkaar kon koppelen maar ook kan integreren in bijvoorbeeld je eurorack (er is een panel adapter bij Thonk). Goedkoop en veel plezier zeker voor mensen die starten met muziek(ritmes) maken.

Nog voordat ik vorig jaar zomer met Eurorack (Neutron en later meer rekspul) begon, experimenteerde ik met de Po-14 om wat meer gevoel voor ritmes te ontwikkelen en gewoon lekker met geluid te kloojen. Later de bas Po-14 er bij... Ik gebruik zeker nu nog, de po-12, zeker voor op de bank/ in de trein en neem hem zelf mee (met een fluit) op mijn fiets.

Laatst gewijzigd:
Nog eentje dan, maar wel een hybride.
De Roland EC-10 'ELCajon'; Een cajon met electronische effecten. De meeste aandacht die dit apparaat kreeg kwam door de wild uitziende dame die er op speelde in een demo-filmpje, waarbij sommige kijkers er van overtuigd waren dat er op een bepaald moment een glimps van haar edele delen (Cajones?) in beeld kwam..... https://www.roland.com/nl/products/el_cajon_ec-10/

Juist ja! :D Zo'n fraaie dame trekt wel de aandacht, maar niet voor de gedemonstreerde gear. ;) Punt is en blijft echter of het gedemonstreerde apparaat zelf een commercieel succes is of was.

Bijgewerkte lijst van misbaksels:

Zoom ARQ Aero RhythmTrak

Yamaha Tenori-on

Casio Xw-pd1

Roland D-2

Artiphon Orba

Digitech Timebender

Oval (digital handpan)

Korg Volca Nu-Bass

Roland/Reon Driftbox

Waldorf Rocket

Kawai GB1 Korg PSS 60

Mutable Instruments Clouds.

Misschien vreemd dat ik die hier noem. Maar de maker vond het product eigenlijk niet af. Daarnaast wordt de module niet gebruikt zoals de maker bedoeld had. Er is eigenlijk een compleet (sub)genre door ontstaan.

Ik ben zelf een zeer enthousiaste nieuwe gebruiker van Clouds en wil graag wat meer weten over deze module. Je schrijft "Daarnaast wordt de module niet gebruikt zoals de maker bedoeld had." ok maakster... maar heb je een bron?

Ik ben zelf een zeer enthousiaste nieuwe gebruiker van Clouds en wil graag wat meer weten over deze module. Je schrijft "Daarnaast wordt de module niet gebruikt zoals de maker bedoeld had." ok maakster... maar heb je een bron?

"I consider Clouds as a mistake"

http://clockfacemodular.blogspot.com/2017/05/interview-with-designers-olivier-gillet.html?m=1

Op Muffwiggler oa. in deze topics:
https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=127999

https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=174632

En op het forum van Mutable zelf kan je ook het nodige lezen.

Bedankt voor het delen, dat was interessant om te lezen (de Engelse tekst, lol ;) ).

Grappig dat ter sprake kwam: "... what I call "tabletop orchestras" - boxes like Volcas, Pocket Operators, Meeblips, guitar pedals... all patched together on the table.", dat was precies wat ik in gedachten had toen ik dit schreef in een ander draadje, eerder vanmiddag.

Graag gedaan. Vooral het woord "wonkiness" (hoe zou dat in het Japans klinken) vind ik mooi. En de filosofie dat wonkiness vooral niet gerepareerd dient te worden.

Back