Ja, zou ik zeker overwegen.
Ook het display van een 990 is op een gegeven moment wel aan vervanging toe. Tact switches kun je gelijk preventief smeren als de frontplaat er toch af is, dus kun je vervanging daarvan wel uitstellen.
Als je zelf handig bent valt het qua kosten wel mee, hoewel die oled schermpjes flink in prijs gestegen zijn. Mbt die elcos zou ik zelf niet wachten tot die helemaal gaar zijn. Heb het zelf allemaal laten doen, maar voldaan over het resultaat.
Een JD 08 is zeker leuk, maar persoonlijk vind ik een 990 leuker.
Er zijn tegenwoordig multi bank ram kaarten te koop in m256 format, waarmee je 16x64 extra patches op de JD 990, of jv series, beschikbaar maakt. Heb je ineens vele historische patch banks tot je beschikking.
De Korg M1 VST is net zo digitaal als de originele M1, dus ik denk dat ie qua klank vrijwel hetzelfde is en qua UI een stuk gebruiksvriendelijker. En nu 50% korting!
Ja, die M1 in de Korg Collection is prima. Ik heb deze Black Friday zelfs geupgrade naar Korg Collection 6 om ook de Trinity en Triton romplers erbij te krijgen. Lekker veel kazige 90s sounds voor een habbekrats.
Overweeg wellicht ook de M3r, als je de sequencer vd M1 kunt missen.
Makkelijker om een gaaf exemplaar te vinden voor relatief bescheiden bedragen en de RE 1 programmer past erop.
Neemt ook minder ruimte in dan een M1R.
Als je toch een M1R wil, wacht dan op een M1Rex.
Er zijn inmiddels multi bank ram kaarten met alle factory banks er al op.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.