JP8080 to keep or not to keep

matje123

Ingeburgerd
Sinds kort in het bezit van een Roland System 8. Hoe meer ik er mee speel, des te meer ik merk wat de S8 kan.
Daarnaast staat een JP8080. Nu ben ik aan het twijfelen wat er met de JP moet gebeuren. Houden of verpatsen? Af en toe denk ik dat de S8 en de JP veel op elkaar lijken. Dus waarom 2 synths van hetzelfde houden.
Maar ook vaak het idee dat beide synths totaal verschillend zijn.

Indien er teveel overlap is kwa sound verpatsen,indien niet eventueel bijhouden.

wacht nog maar even af tot na de witte broodsweken. Een JP8080 stijgt in waarde dus haast en spoed = slechte raadgever

Ik heb mijn JP8080 destijds verkocht omdat ik hem nogal schril vond klinken. Dat kan echter ook een voordeel zijn want sommige sounds kan je daardoor mooi 'plaatsen' Zou ik 'm terugwillen ? Ja.
Maar ik wil m'n Virus Classic ook terug. En zo veel andere synths die ik achteraf gezien beter had bijgehouden. Maar ik kom ook tot de vaststelling dat als ik een track maak, ik de helft van m'n synths gewoon niet gebruik...
Elke synth die je verkoopt is een beetje verliezen, zelfs als je winst maakt met de centen. Elke synth is bruikbaar en waardevol, zelfs als is het een op zich waardeloos lijkende Roland D5.

Verkoop 'm aan iemand die er 750€ voor over heeft en zet een Modal Cobalt in de plaats. Of hou de JP8080 en dan is er niets aan het handje... :-)

Ik had hem vroeger en toen weggedaan, ging weer kriebelen en wilde hem weer terug, toen gingen er een aantal stuk en had ik de mijne ook maar verkocht. Nu al jaren op een JP6K van Adam Szabo (inmiddels 64bit) aangezien ik toch Cubase altijd aan heb bij het priegelen. Voor mij goed genoeg. (AS was op Supersaws gepromoveerd :) )

Weg doen!

Verkoop 'm aan iemand die er 750€ voor over heeft en zet een Modal Cobalt in de plaats. Of hou de JP8080 en dan is er niets aan het handje... :-)
leg uit, hoor graag je mening.

leg uit, hoor graag je mening.

Persoonlijk ben ik nogal geschrokken (in de positieve zin dan) van de sounds die uit de nieuwe Modal Cobalt komen.
VA, maar net zoals de Argon met een heel underground randje.
En voor de prijs krijg je veel waar voor je geld. Vind het een meer dan volwaardige vervanger voor de JP8080. Maar die blijft op zich ook waardevol.

Heb je zelf sound gemaakt op de jp8080? Kan fie iets unieks dat geen andere synth kan? Gebruik je hem in iedere track.

If so dan zou ik hem houden. Evt zet je zem tijdelijk op zolder.

Voor de minilogue en prologue is er een super saw oscilator.

Ben zelf helemaal into de Prologue. Die kan oberheimisch, cs80, prophet5, DX achtig klinken.

Back