Yeah.....ik heb er eentje!
Geweldig ding, ruikt naar bijenwas en heeft WATERFALLKEYS!
Hij staat zelfs in de woonkamer
Nu de vraag (ik hoop dat hij blijft staan, 't is geen synth, hoewel...daar kun je ook weer over discussiëren):confused:
heeft iemand ervaring met:
1)het maken van een audio output?
2)het afregelen van de buizenversterker?
Bij 1): ik kreeg van de vorige eigenaar te horen dat ik de draden die direct op de conus zitten gewoon kan gebruiken als output omdat het om een andere luidsprekersoort gaat (soort actief ding, kun je niet direct vervangen door een moderne). Ik moet daar wel zeker van zijn, ik heb ook al gelzen:HAMMONDS can kill you!! en dat zal niet alleen vanwege de sound zijn
Bij 2): als ik 1) weet kan ik mijn rotosphere er op aansluiten en heb ik overdrive en leslie-effect tegelijkertijd, ik hoop echter dat je ook de (voor?) versterker zo kunt afregelen dat het prachtige instrument uit 1952 (!!!!!) ook zelf al kan oversturen. Zoals hij nu klinkt is het allemaal wat tam, hij kwam uit een kerk
Ik heb wel een servicemanual besteld in Canada en zal, bij genoeg belangstelling dat ding wel eens scannen (als het niet te veel werk is) en dan als download aanbieden.
Geweldig ding, ruikt naar bijenwas en heeft WATERFALLKEYS!
Hij staat zelfs in de woonkamer
Nu de vraag (ik hoop dat hij blijft staan, 't is geen synth, hoewel...daar kun je ook weer over discussiëren):confused:
heeft iemand ervaring met:
1)het maken van een audio output?
2)het afregelen van de buizenversterker?
Bij 1): ik kreeg van de vorige eigenaar te horen dat ik de draden die direct op de conus zitten gewoon kan gebruiken als output omdat het om een andere luidsprekersoort gaat (soort actief ding, kun je niet direct vervangen door een moderne). Ik moet daar wel zeker van zijn, ik heb ook al gelzen:HAMMONDS can kill you!! en dat zal niet alleen vanwege de sound zijn
Bij 2): als ik 1) weet kan ik mijn rotosphere er op aansluiten en heb ik overdrive en leslie-effect tegelijkertijd, ik hoop echter dat je ook de (voor?) versterker zo kunt afregelen dat het prachtige instrument uit 1952 (!!!!!) ook zelf al kan oversturen. Zoals hij nu klinkt is het allemaal wat tam, hij kwam uit een kerk
Ik heb wel een servicemanual besteld in Canada en zal, bij genoeg belangstelling dat ding wel eens scannen (als het niet te veel werk is) en dan als download aanbieden.

Attachments
Laatst gewijzigd:
De mijne ruikt eerder wat Muffig vintage net zoals mun phillips phillicorda. anyway,

niet je Hammond. Ik speel mijn Xb2 vaak over een Lesliekloon en die overstuur je door het ingangs singaal open te draaien, niet je orgel zelf harder zetten. Trouwens er zit toch n speaker in dat ding...dan zit er ook een versterker in...!!
. We snappen zelf ook wel dat als je iets maar hard genoeg zet het overstuurd...... maar goed ik had het over een VOORversterker..... en die zit niet op een hammond, althans niet regelbaar er moet natuurlijk wel ergens een buffer versterker zitten om die toonwielen te versterken.
nou ja.. euh...ok!