Behringer = ANTI GAS

Ik heb niet beweerd dat mijn helden van toen op een voetstuk stonden. Prince copieerde of stal ook van James Brown, Joni Mitchel, Jimi Hendrix e.a. MAAR hij maakte er een totaal nieuwe ongekende muziekstijl mee. Dat kan je helaas niet van Whispering of Haunted Youth of veel hedendaagse bands zeggen...niks fris aan. Punk was nieuw, New Wave, Coldwave...
Al Whispering of Haunted goed - toch herken ik te snel SOM, Joy Division en andere Coldwave bands die destijds wél, net als Prince trendsetters waren.
Feit is dat die jonge fans schreeuwen over de ongeloofelijke nieuwe sound en coole bands, terwijl ze de hele legacy in die stijl niet eens kennen, noch ooit van Sisters of Joy gehoord hebben.
So what ... Prince is dood en de Sisters hebben al meer dan 20 jaar niks meer uitgebracht zeker en waarom klonken die zo fris ? Linndrum, DMX , 808 al ooit van gehoord :D Neem die toestellen weg en wat schiet er dan nog van "sound" over buiten af en toe goeie songs en héél soms goeie muzikanten? Wat zou Mills/Techno geweest zijn zonder 909 ? Bitter weinig denk ik ... Zelfde met Atkins/Cybertron, al eens mister X van Ultravox opgezet ? Dat heb ik recent nog maar ontdekt eigenlijk ... toch blijf ik Cybertron ongelooflijk goed vinden hoor .... dus misschien ontdekken die kids van nu zo wel héél die oude meuk en als ULI binnen 10 jaar eindelijk eens iets origineel maakt komt daar vanzelf misschien wel een nieuwe trendsetter aanlopen :D

GO BEHRINGER :dubbel:

Dat kan je wel stellen ja...
Ik weet niet welke apps hij gebruikt maar hij weet in ieder geval wat ie ermee doet.
Hij heeft een deel zelf gemaakt en een deel laten maken door een app developper..
Toen ik em voor het eerst zag performen was het een beetje onduidelijk wat ie precies gebruikte.. een paar Kaos pads van Korg (je wel, wat die Funky Japanner ook gebruikt).. en nog wat..
Maar hij is er de laatste jaren meer open over.. :)

Als je een patreon van em bent of wordt verklapt ie nog meer geheimen over zijn setup geloof ik.. Maar het is duidelijk dat deze dude super clever en getalenteerd is, soort kruising tussen stand up comedian, muzikant en technicus... Kan ook heel goed improviseren.. ik denk dat dit alles wel soort van aanwezig moet zijn wil je dit niveau bereiken. Maar tools kunnen een hoop hulp bieden bij het produceren.. hij weet ook precies de juiste mix neer te zetten.. alles in balans.. echt indrukwekkend..

Laatst gewijzigd:
Hij heeft een deel zelf gemaakt en een deel laten maken door een app developper..
Toen ik em voor het eerst zag performen was het een beetje onduidelijk wat ie precies gebruikte.. een paar Kaos pads van Korg (je wel, wat die Funky Japanner ook gebruikt).. en nog wat..
Maar hij is er de laatste jaren meer open over.. :)

Als je een patreon van em bent of wordt verklapt ie nog meer geheimen over zijn setup geloof ik.. Maar het is duidelijk dat deze dude super clever en getalenteerd is, soort kruising tussen stand up comedian, muzikant en technicus... Kan ook heel goed improviseren.. ik denk dat dit alles wel soort van aanwezig moet zijn wil je dit niveau bereiken. Maar tools kunnen een hoop hulp bieden bij het produceren.. hij weet ook precies de juiste mix neer te zetten.. alles in balans.. echt indrukwekkend..

Wow dat zie er niet veel na doen! Respect ✊

Nog even wat betreft het klonen van synths al dan niet door Behringer. Er zijn voordat Behringer ermee begon al diverse klonen geweest door anderen en een aantal van jullie kan zich nog wel de Minimoog kloon herinneren waarover in deze topic nog eens wat gezegd is. Wat we eigenlijk maar zelden horen zijn de fabrikanten wiens product gekloond is. Wat vinden zij hier nou eigenlijk van?
Toevallig kwam ik gisterenavond op een reactie van iemand die onlangs reageerden op Gearnews in een topic over de Behringer VCS3 kloon die aanstaande is. Wat hij zei is best interessant, hij vroeg toen hij de kans had om eens met Bob Moog te babbelen wat hij ervan vond dat een Brits bedrijf met zijn naam een Minimoog kloon had uitgebracht. Bob Moog antwoorden dat het hem niet zoveel uitmaakten omdat het toch een oud ontwerp was.. Hij zat er meer mee in zijn maag dat hij de naam Moog in de VS niet kon terug bemachtigen. Verder vroeg hij ook aan Bob Moog of hij het Britse exemplaar had tegenhouden als hij daarvoor de kans had gehad. Bob zei verrassend: “Hell no! its an old design and I would build a better one not use something so old.” Nu ben ik best benieuwd of de rest daar ook zo makkelijk over denkt?

Verder vroeg hij ook aan Bob Moog of hij het Britse exemplaar had tegenhouden als hij daarvoor de kans had gehad. Bob zei verrassend: “Hell no! its an old design and I would build a better one not use something so old.” Nu ben ik best benieuwd of de rest daar ook zo makkelijk over denkt?

Kijk, dat zijn/waren de Echte Groten... ze zullen prima doorhebben dat het pegel-technisch wel degelijk wat zou uitmaken, maar kunnen zich kennelijk permitteren om (/zijn eigenlijk in niks anders geinteresseerd dan) Hun Ding (Te) Doen en daarin vooruitgang te boeken, al dan niet ten koste van hun eigen boterham.

Appels met peren vergelijken, maar een groot contrast met bijv Rickenbacker... die 'teren' al decennia op oude ontwerpen, danwel worden door de klanten via een soort van verwachtingspatroon in die niche gehouden. Dus waag het niet om die oude ontwerpen te clonen, dan komt The Law achter je aan.

Nog even wat betreft het klonen van synths al dan niet door Behringer. Er zijn voordat Behringer ermee begon al diverse klonen geweest door anderen en een aantal van jullie kan zich nog wel de Minimoog kloon herinneren waarover in deze topic nog eens wat gezegd is. Wat we eigenlijk maar zelden horen zijn de fabrikanten wiens product gekloond is. Wat vinden zij hier nou eigenlijk van?
Toevallig kwam ik gisterenavond op een reactie van iemand die onlangs reageerden op Gearnews in een topic over de Behringer VCS3 kloon die aanstaande is. Wat hij zei is best interessant, hij vroeg toen hij de kans had om eens met Bob Moog te babbelen wat hij ervan vond dat een Brits bedrijf met zijn naam een Minimoog kloon had uitgebracht. Bob Moog antwoorden dat het hem niet zoveel uitmaakten omdat het toch een oud ontwerp was.. Hij zat er meer mee in zijn maag dat hij de naam Moog in de VS niet kon terug bemachtigen. Verder vroeg hij ook aan Bob Moog of hij het Britse exemplaar had tegenhouden als hij daarvoor de kans had gehad. Bob zei verrassend: “Hell no! its an old design and I would build a better one not use something so old.” Nu ben ik best benieuwd of de rest daar ook zo makkelijk over denkt?
Daar is toch gewoon geld voor betaald voor die overnames toen? Dat is niet klonen eh, dat zijn overnames ... Een bedrijf gaat falliet en verkoopt z'n naam en bepaalde rechten aan anderen om schulden af te lossen. Al eens afgevraagd hoe iemand die daar werkte en z'n loon nog moest krijgen over zoiets denkt ? Bob Moog heeft direct daarna ook weinig synth gerelateerde dingen gedaan denk ik ... Bij EMS ergens hetzelfde , maar Robin Wood , die EMS later overnam is dan toch eigenlijk nog de grootste uitmelker van allemaal? ... die bouwt al jaren na onder het mom van true EMS legacy terwijl David Cockerill en Peter Zinovieff de driving force waren. En die Robin Wood wordt door sommigen dan nog op handen gedragen ook ...En dan heb je ULI Behringer die gewoon schaamteloos alles cloned , soms de merknamen en al probeert opnieuw te registreren en er gewoon het zijne van denkt ... geweldig ... al ben ik dat fake hout wel beu ... en altijd diezelfde form factor ... toch slechte toetsenborden heb ik de indruk ... you get what you pay for ...

Die EMS Synthi A's die Robin Wood leverde zijn echter wel 100% identiek aan de vintage modellen, afgezien dan misschien de joystick, (die overigens wel beter is op de nieuwe) Dat is toch wel bijzonder, je koopt bij hem gewoon een nieuwe Synthi maar wel een echte. Alleen zijn de koffertjes wel al een tijdje op, dus dat is ook afgelopen.

Dank u. Dat loop ik onderhand al 20 jaar te zeggen. Maar opgelet: Je zal steeds hippies hebben die beweren dat hun oude Volkswagen Kever beter rijdt dan een Opel Ampera. Maar de realiteit blijft. In de jaren 80 & 90 zijn er idd meer dansplaten gemaakt met samples van de 909 dan dat er originele 909's waren. Wordt ongeveer tijd dat de realiteit de overhand haalt.
90's wel omdat 90's tot en met 2000 is lol ,dat is 10j.

In 80s in geen geval op USA releases,zelfs early 90s US producties hoor je duidelijk echte 909s ,in EU producties wel ,omdat toen iedereen een 909 zocht om Techno te maken en die quasi niet te vinden waren ,909's gingen dan zelfs tot 100000BF (nu zo een 2500e),een Sampler was toen goedkoper.

Dat is de realiteit en dat heeft ook niets te maken met dat ze toen vonden dat 909 samples beter zouden klinken.

Kijk, dat zijn/waren de Echte Groten... ze zullen prima doorhebben dat het pegel-technisch wel degelijk wat zou uitmaken, maar kunnen zich kennelijk permitteren om (/zijn eigenlijk in niks anders geinteresseerd dan) Hun Ding (Te) Doen en daarin vooruitgang te boeken, al dan niet ten koste van hun eigen boterham.

Appels met peren vergelijken, maar een groot contrast met bijv Rickenbacker... die 'teren' al decennia op oude ontwerpen, danwel worden door de klanten via een soort van verwachtingspatroon in die niche gehouden. Dus waag het niet om die oude ontwerpen te clonen, dan komt The Law achter je aan.

Zelfde geldt voor Roger Linn (zoek op youtube naar lindrumm 2). In dat interview (dat ging waarom de linndrum2 er nooit is gekomen) gaf hij aan dat hij een nieuwe drumcomputer op automatische piloot zou kunnen maken en dat geen uitdaging voor hem is en dat hij zich liever met meer innovatieve producten bezig wilde houden.

Maar het is duidelijk dat deze dude super clever en getalenteerd is, soort kruising tussen stand up comedian, muzikant en technicus... Kan ook heel goed improviseren.. ik denk dat dit alles wel soort van aanwezig moet zijn wil je dit niveau bereiken. Maar tools kunnen een hoop hulp bieden bij het produceren.. hij weet ook precies de juiste mix neer te zetten.. alles in balans.. echt indrukwekkend..

Ik vind 'm een soort Hans Liberg van de 21ste eeuw als ik naar 'm kijk met een nog veel grotere improvisatiefactor, dit is echt z'n comfortzone.
Indrukwekkend hoe die 't doet zeg, hoe die een kattengeluid op z'n keyboard zet of dan weer een digderidoo en dan steeds goede dingen ermee doet, hij weet elke keer een leuke vibe neer te zetten met grappige teksten erbij...
Z'n allergrootste talent is wat mij betreft dat ie overal de humor van inziet inclusief zichzelf en het daarom geen reet uitmaakt of iets goed eindigt of niet, in mislukking ziet hij een kans om wat grappigs te maken
Daarom kan ie zo in the moment blijven en zich totaal niet druk maken om het resultaat en zeker verenigt hij verschillende talenten met elkaar maar je moet ook fouten durven maken want als iets het niet is breekt ie het ook weer net zo makkelijk af of komt ie met een nieuwe twist....knap hoor.

Is dat iets nieuws, het woord GAS? Had dit nog nooit gezien noch gehoord tot over een anderhalf jaar geleden. Tzal wel één of andere afkorting zijn vermoed ik.

Is dat iets nieuws, het woord GAS? Had dit nog nooit gezien noch gehoord tot over een anderhalf jaar geleden. Tzal wel één of andere afkorting zijn vermoed ik.

Gear Acquisition Syndrome :biertje:​

Het zou iets negatiefs moeten zijn, ik heb goeie ouderwetse gear-lust, dat is een feit en krijg nagenoeg nooit ergens spijt van.

Laatst gewijzigd:
Misschien een idee om een aparte forum te openen genoemd "oude koeden" gelinked aan de briljante jingle van Jaques Plafond (RonFlonFlon) :-), Behringer pro of anti discussie daar verder voortzetten ? ;-)

Misschien een idee om een aparte forum te openen genoemd "oude koeden" gelinked aan de briljante jingle van Jaques Plafond (RonFlonFlon) :-), Behringer pro of anti discussie daar verder voortzetten ? ;-)

Sowieso lijkt het Synthforum wel een Behringer forum geworden. Een derde van de nieuwsberichten gaat erover.

Gewoon een hip woord voor koop verslaving . Hand tasjes, schoenen, lipstick en in dit geval synths 😎

Sowieso lijkt het Synthforum wel een Behringer forum geworden. Een derde van de nieuwsberichten gaat erover.
Groot markt aandeel.. persoonlijk vind ik het soms ook vermoeiend. Zeker omdat ze alleen maar clows uitbrengen.

Ken het nu wel die oude stoffige, inmiddels bejaarden synthesizers. Leuk voor de retro rukkers maar niet voor mij. 😄

Back