So what ... Prince is dood en de Sisters hebben al meer dan 20 jaar niks meer uitgebracht zeker en waarom klonken die zo fris ? Linndrum, DMX , 808 al ooit van gehoordIk heb niet beweerd dat mijn helden van toen op een voetstuk stonden. Prince copieerde of stal ook van James Brown, Joni Mitchel, Jimi Hendrix e.a. MAAR hij maakte er een totaal nieuwe ongekende muziekstijl mee. Dat kan je helaas niet van Whispering of Haunted Youth of veel hedendaagse bands zeggen...niks fris aan. Punk was nieuw, New Wave, Coldwave...
Al Whispering of Haunted goed - toch herken ik te snel SOM, Joy Division en andere Coldwave bands die destijds wél, net als Prince trendsetters waren.
Feit is dat die jonge fans schreeuwen over de ongeloofelijke nieuwe sound en coole bands, terwijl ze de hele legacy in die stijl niet eens kennen, noch ooit van Sisters of Joy gehoord hebben.
Neem die toestellen weg en wat schiet er dan nog van "sound" over buiten af en toe goeie songs en héél soms goeie muzikanten? Wat zou Mills/Techno geweest zijn zonder 909 ? Bitter weinig denk ik ... Zelfde met Atkins/Cybertron, al eens mister X van Ultravox opgezet ? Dat heb ik recent nog maar ontdekt eigenlijk ... toch blijf ik Cybertron ongelooflijk goed vinden hoor .... dus misschien ontdekken die kids van nu zo wel héél die oude meuk en als ULI binnen 10 jaar eindelijk eens iets origineel maakt komt daar vanzelf misschien wel een nieuwe trendsetter aanlopen 
GO BEHRINGER