Synthurion
Ouwe rot
Hebben die mensen waar je het over hebt dan perse een Behringer nodig..? Softsynths te over.. om maar eens zijweg te noemen en nog goedkoper ook dan een Behringer en in sommige gevallen zelfs gratis. Ik geloof niet dat het daar iets mee te maken heeft dat iemand die spaart betere muziek maakt. Als het klonen van synths door Behringer de magie werkelijk kapot maakt zoals je beschrijft dan hebben softsynths dat misschien allang gedaan? Overigens vind ik dat zelf dus niet. Je kunt het ook omdraaien. Er loopt genoeg talent rond met een lege beurs of weinig geld die acid of techno over een heel ander level kunnen tillen in positieve zin nu ze wel toegang hebben tot de synths die Behringer maar ook door een aantal anderen fabrikanten op de markt brengt.Denk dat het komt omdat de "magie" van al die "ontoereikbare" gear waar je moest voor sparen en geluk hebben om te vinden er uit is. Zo merk je ook dat sommige mensen die "ne keer graag" een TR-808 of een TB-303,... willen hebben maar die eigenlijk niet weten wat ermee te doen. En nu een Behringer versie van kopen omdat nu zelfs het kleinste kind dit kan aanschaffen het na een maand op 2dehands zetten omdat het toch hun ding niet was. En dat is nu net wat er fout is aan Behringer. Ze maken de magie kapot. Iedereen die dat ne keer wil hebben heeft nu wel een soort van TB-303 of een TR-909, etc... En willen ze acid en techno maken. En al die rommel zetten ze dan op YT. Geloof mij, acid house, techno,...gaat zo een karikatuur worden dat het echt belachelijk zal zijn. Nog 5 jaar geef ik het en de muziekstijl wordt net zo belachelijk als toen met de new beat. Ik begrijp Roland ergens wel. Zij willen niet ter plaatse blijven trappelen. Natuurlijk gaan ze hun EIGEN classics nog implementeren in hun nieuwe producten. Maar ze staan eigenlijk op alle gebied veel verder. En dat is net de sleutel en bepaald nieuwe sounds in een misschien nieuwe muziekstijl.

Ik kan een boek schrijven... De Chemical Brothers hadden in elk geval hun naam niet gestolen.