Behringer = ANTI GAS

Denk dat het komt omdat de "magie" van al die "ontoereikbare" gear waar je moest voor sparen en geluk hebben om te vinden er uit is. Zo merk je ook dat sommige mensen die "ne keer graag" een TR-808 of een TB-303,... willen hebben maar die eigenlijk niet weten wat ermee te doen. En nu een Behringer versie van kopen omdat nu zelfs het kleinste kind dit kan aanschaffen het na een maand op 2dehands zetten omdat het toch hun ding niet was. En dat is nu net wat er fout is aan Behringer. Ze maken de magie kapot. Iedereen die dat ne keer wil hebben heeft nu wel een soort van TB-303 of een TR-909, etc... En willen ze acid en techno maken. En al die rommel zetten ze dan op YT. Geloof mij, acid house, techno,...gaat zo een karikatuur worden dat het echt belachelijk zal zijn. Nog 5 jaar geef ik het en de muziekstijl wordt net zo belachelijk als toen met de new beat. Ik begrijp Roland ergens wel. Zij willen niet ter plaatse blijven trappelen. Natuurlijk gaan ze hun EIGEN classics nog implementeren in hun nieuwe producten. Maar ze staan eigenlijk op alle gebied veel verder. En dat is net de sleutel en bepaald nieuwe sounds in een misschien nieuwe muziekstijl.
Hebben die mensen waar je het over hebt dan perse een Behringer nodig..? Softsynths te over.. om maar eens zijweg te noemen en nog goedkoper ook dan een Behringer en in sommige gevallen zelfs gratis. Ik geloof niet dat het daar iets mee te maken heeft dat iemand die spaart betere muziek maakt. Als het klonen van synths door Behringer de magie werkelijk kapot maakt zoals je beschrijft dan hebben softsynths dat misschien allang gedaan? Overigens vind ik dat zelf dus niet. Je kunt het ook omdraaien. Er loopt genoeg talent rond met een lege beurs of weinig geld die acid of techno over een heel ander level kunnen tillen in positieve zin nu ze wel toegang hebben tot de synths die Behringer maar ook door een aantal anderen fabrikanten op de markt brengt.

Serieus, maakt het nou écht zoveel uit dat een Behringer kloon niet helemaal hetzelfde klinkt als een origineel? Niemand zal zeggen "hé makker, dat lijkt nou wel een SH-101 maar ik mis dat signature squeekje rond 1105Hz, volgens mij zit je gewoon de boel te flessen met je Behringer!". Het gaat er toch om wat je ermee doet? Iedereen maakt uiteindelijk zijn eigen sounds, en of dat nu uit een € 25.000,- Jupiter 8 of een € 300,- JU-08, een € 8000,- MiniMoog of een € 200,- Behringer Model D komt, of uit een gratis VST, interesseert werkelijk niemand een moer toch?

Ik ben maar wat blij met Behringer's Model D. Voor een paar honderd oudhollandsche euries heb ik nu toch hetzelfde gevoel (!) dat de oude meesters hadden op hun MiniMoogs zonder dat ik mijn nieren hoef te verpatsen voor een échte MiniMoog + jaarlijks onderhoud
Het maakt echt niks uit. De discussie is altijd leuk maar ik denk ook altijd op de dansvloer zegt echt niemand tegen elkaar, hey hoor je dat..? In de vorige plaat zat duidelijk een echte TR909 en deze is duidelijk een RD-09 :D

Op forums worden toch vaak minimale verschillen uitvergroot. Deels omdat mensen een heel specifiek geluid willen, deels is het denk ik ook emotie zonder echt geluisterd te hebben in een soort "AB test". 't Is vaak toch beter om af te gaan op je eigen voorkeuren en oren. Scheelt ook nog eens geld... ;)
Sterker geef het nog even de tijd. De technologie op dit vlak gaat best extreem hard en het zal waarschijnlijk niet lang duren en het verschil zal nul zijn. We zien het al met sommige de software emulaties die nagenoeg 1 op 1 hetzelfde zijn zoals bijvoorbeeld AudioRealism Bass Line 3 die zojuist nog een vette update heeft gekregen.

​

Geloof mij, acid house, techno,...gaat zo een karikatuur worden dat het echt belachelijk zal zijn. Nog 5 jaar geef ik het en de muziekstijl wordt net zo belachelijk als toen met de new beat.
Sorry Nick en offtopic maar dit ga je niet graag horen: Techno en House zijn ongeveer al 25 jaar een karikatuur van zichzelf. Na de eerste originele golf in de late 80's en begin 90's ( ik zat er in BE professioneel gezien midden in met o.a. ILT, Paradise, R&S Records... ) na the Source, Atkinsen, Kash & Trish, Black Dogs, Mills, Pullens' en Coxen van deze wereld werd het allemaal tot in het oneindig gecopieerde waardeloze troep. En dat is het nog steeds. Maja, in alle stijlen heb je revivals. Net zoals the 'hot' Whispering Sons die niet meer zijn dan een flauw doorslagje van de Sisters of Mercy heb je bv ook Charlotte de Witte e.a. die worden verafgood door 16-jarige flipdozen die geen flauw benul hebben van wat ooit was. Laat staan dat ze schuimbekkend van de XTC op de dansvloer lagen om te eindigen in een politiecel na de fameuze razzia. Dat was TECHNO, ACID & HOUSE. :beard::)

Laatst gewijzigd:
Sterker geef het nog even de tijd. De technologie op dit vlak gaat best extreem hard en het zal waarschijnlijk niet lang duren en het verschil zal nul zijn. We zien het al met sommige de software emulaties die nagenoeg 1 op 1 hetzelfde zijn zoals bijvoorbeeld AudioRealism Bass Line 3 die zojuist nog een vette update heeft gekregen.

​

Is al lang de beste software 303 emulatie die er is!

Sorry Nick en offtopic maar dit ga je niet graag horen: Techno en House zijn ongeveer al 25 jaar een karikatuur van zichzelf. Na de eerste originele golf in de late 80's en begin 90's ( ik zat er in BE professioneel gezien midden in met o.a. ILT, Paradise, R&S Records... ) na the Source, Atkinsen, Kash & Trish, Black Dogs, Mills, Pullens' en Coxen van deze wereld werd het allemaal tot in het oneindig gecopieerde waardeloze troep. En dat is het nog steeds. Maja, in alle stijlen heb je revivals. Net zoals the 'hot' Whispering Sons die niet meer zijn dan een flauw doorslagje van de Sisters of Mercy heb je bv ook Charlotte de Witte e.a. die worden verafgood door 16-jarige flipdozen die geen flauw benul hebben van wat ooit was. Laat staan dat ze schuimbekkend van de XTC op de dansvloer lagen om te eindigen in een politiecel na de fameuze razzia. Dat was TECHNO, ACID & HOUSE. :beard::)
Hahahahah dus duidelijk in Gent vertoeft! Goddamnit want to go back naar de early nineties 😇

Het maakt echt niks uit. De discussie is altijd leuk maar ik denk ook altijd op de dansvloer zegt echt niemand tegen elkaar, hey hoor je dat..? In de vorige plaat zat duidelijk een echte TR909 en deze is duidelijk een RD-09 :D

Serieus, maakt het nou écht zoveel uit dat een Behringer kloon niet helemaal hetzelfde klinkt als een origineel? Niemand zal zeggen "hé makker, dat lijkt nou wel een SH-101 maar ik mis dat signature squeekje rond 1105Hz, volgens mij zit je gewoon de boel te flessen met je Behringer!". Het gaat er toch om wat je ermee doet? Iedereen maakt uiteindelijk zijn eigen sounds, en of dat nu uit een € 25.000,- Jupiter 8 of een € 300,- JU-08, een € 8000,- MiniMoog of een € 200,- Behringer Model D komt, of uit een gratis VST, interesseert werkelijk niemand een moer toch?

Ik ben maar wat blij met Behringer's Model D. Voor een paar honderd oudhollandsche euries heb ik nu toch hetzelfde gevoel (!) dat de oude meesters hadden op hun MiniMoogs zonder dat ik mijn nieren hoef te verpatsen voor een échte MiniMoog + jaarlijks onderhoud

Dank u. Dat loop ik onderhand al 20 jaar te zeggen. Maar opgelet: Je zal steeds hippies hebben die beweren dat hun oude Volkswagen Kever beter rijdt dan een Opel Ampera. Maar de realiteit blijft. In de jaren 80 & 90 zijn er idd meer dansplaten gemaakt met samples van de 909 dan dat er originele 909's waren. Wordt ongeveer tijd dat de realiteit de overhand haalt.

De enige verantwoorde reden om een CS80 te kopen ipv een DS80 is als je een op ROI-beluste investeerder bent die graag zijn meerwaarde krijgt door te verkopen aan arme zieltjes die geloven in magische krachten van het origineel.

Want ik zal het ook nog eens herhalen : die zatte griet op de dansfloer don't give fuck wat jij gebruikt. Ook niet in het Radiostation. Ook niet bij de platenfirma. De Hippies op YouTube ondereen schijnbaar wel. Oh wat maak ik me weer populair.;)

Hahahahah dus duidelijk in Gent vertoeft! Goddamnit want to go back naar de early nineties 😇
Tja, maar dat maakt ook dat ik straks op leeftijd ben. :( Ik kan een boek schrijven... De Chemical Brothers hadden in elk geval hun naam niet gestolen. :dubbel:

Tja, maar dat maakt ook dat ik straks op leeftijd ben. Ik kan een boek schrijven... De Chemical Brothers hadden in elk geval hun naam niet gestolen. :dubbel:
We zouden beter een boek tesamen schrijven ✍️ 😜, maar alle gekheid op een stokje in Gent waar ik opgegroeid ben heb ik massa’s bekende namen in de early days weten live spelen en of dj voor 50-100 man! Those were the days (mijmert)

Net zoals the 'hot' Whispering Sons die niet meer zijn dan een flauw doorslagje van de Sisters of Mercy

Ach, wat een onzin. Ze zijn best leuk. Zure Boomers en GenX-ers die hun helden van toen hoog op een voetstuk zetten en denken dat jongere generaties een soort heiligschennis plegen als die muziek maken wat doet denken aan genres die in trek waren ten tijde van Thatcher en Reagan. Inmiddels zo'n 40 jaar geleden...

Deze GenX-er leest nu dat ze in april redelijk in de buurt spelen en wil ze live wel 'ns zien, hun frisse kijk op zekere genres horen. :)

Tja, maar dat maakt ook dat ik straks op leeftijd ben.

Straks ...?

Ach, wat een onzin. Ze zijn best leuk. Zure Boomers en GenX-ers die hun helden van toen hoog op een voetstuk zetten en denken dat jongere generaties een soort heiligschennis plegen als die muziek maken wat doet denken aan genres die in trek waren ten tijde van Thatcher en Reagan. Inmiddels zo'n 40 jaar geleden...

Deze GenX-er leest nu dat ze in april redelijk in de buurt spelen en wil ze live wel 'ns zien, hun frisse kijk op zekere genres horen. :)

Straks ...?
Hij heeft wel een punt! Tlijkt er wel erg op, heb zwaar in de new wave scene gezeten en als je nu ziet wat er allemaal gespeeld wordt op feesten is er juist nog helemaal niets veranderd, het is nog steeds hetzelfde als 20-25j geleden!

En nu ga ik me helemaal populair maken. Een kleine greep uit ontelbaar veel herinneringen.

Attachments

• 49d21a65-9a96-4e32-b5cc-5f5df7257fa2.jpg
    49d21a65-9a96-4e32-b5cc-5f5df7257fa2.jpg
    159,8 KB · Bekeken: 136
  • ba4b54dc-77d9-4a1a-aeb1-b70853db00d2.jpg
    ba4b54dc-77d9-4a1a-aeb1-b70853db00d2.jpg
    430,1 KB · Bekeken: 145
Ik bedacht me zojuist nog iets als het gaat om muziekmaken met bijvoorbeeld goedkope gekloonde synths. Wie de geschiedenis kent van acid weet dat deze muziek juist voortkomt uit mensen die voor een prikkie een TB303 kochten en uiteindelijk Acid Trax maakten waarmee geschiedenis werd geschreven. Natuurlijk heb ik het over Dj Pierre met Phuture. Zij hadden geen geld maar met de TB303 voor een prikkie wel een optie en we zoals gezegd, geschiedenis geschreven. En voor die tijd was dit zeer creatief. Uiteindelijk bewijst dit nog maar eens dat het gaat om creativiteit wil je echt iets neerzetten met muziek.

Laatst gewijzigd:
Ik bedacht me zojuist nog iets als het gaat om muziekmaken met bijvoorbeeld goedkope gekloonde synths. Wie de geschiedenis kent van acid weet dat deze muziek juist voortkomt uit mensen die voor een prikkie een TB303 kochten en uiteindelijk Acid Trax maakten waarmee geschiedenis werd geschreven. Natuurlijk heb ik het over Dj Pierre met Phuture. Zij hadden geen geld maar met de TB303 voor een prikkie wel een optie en we zoals gezegd, geschiedenis geschreven. En voor die tijd was dit zeer creatief. Uiteindelijk bewijst dit dat het gaat om creativiteit wil je echt iets neerzetten met muziek. Iets wat ik werkelijk mis vaak aan vele grote namen onder muzikanten met in hun arsenaal meest dure en originele synths die je kunt bedenken.
Je bent juist alleen de verkeerde artiesten 😇

Straks ...?
Ik heb niet beweerd dat mijn helden van toen op een voetstuk stonden. Prince copieerde of stal ook van James Brown, Joni Mitchel, Jimi Hendrix e.a. MAAR hij maakte er een totaal nieuwe ongekende muziekstijl mee. Dat kan je helaas niet van Whispering of Haunted Youth of veel hedendaagse bands zeggen...niks fris aan. Punk was nieuw, New Wave, Coldwave...
Al Whispering of Haunted goed - toch herken ik te snel SOM, Joy Division en andere Coldwave bands die destijds wél, net als Prince trendsetters waren.
Feit is dat die jonge fans schreeuwen over de ongeloofelijke nieuwe sound en coole bands, terwijl ze de hele legacy in die stijl niet eens kennen, noch ooit van Sisters of Joy gehoord hebben.

Maar hey, het ging hier over BEH.

Laatst gewijzigd:
Ik bedacht me zojuist nog iets als het gaat om muziekmaken met bijvoorbeeld goedkope gekloonde synths. Wie de geschiedenis kent van acid weet dat deze muziek juist voortkomt uit mensen die voor een prikkie een TB303 kochten en uiteindelijk Acid Trax maakten waarmee geschiedenis werd geschreven. Natuurlijk heb ik het over Dj Pierre met Phuture. Zij hadden geen geld maar met de TB303 voor een prikkie wel een optie en we zoals gezegd, geschiedenis geschreven. En voor die tijd was dit zeer creatief. Uiteindelijk bewijst dit dat het gaat om creativiteit wil je echt iets neerzetten met muziek. Iets wat ik werkelijk mis vaak aan vele grote namen onder muzikanten met in hun arsenaal meest dure en originele synths die je kunt bedenken.
Klopt. Een handvol gelukkigen hadden een 909 en 303. Ik verkocht zelf een 909 en 303 en andere ouwe meuk aan The Source & CJ Bolland of beter gezegd de R&S Studio. De rest gebruikte samples want daar stond net zo goed S950, S1000, Emax, EIII als een D50 of JX3P.

Je bent juist alleen de verkeerde artiesten 😇
Ik had het eigenlijk al aangepast want ik wil de discussie niet zozeer in die richting duwen. Maar goed het mag wat mij betreft wel wat creatiever af en toe en vooral wat meer out of the box en dat hoor je wel meer bij onbekende muzikanten die misschien nog niks te verliezen hebben.

En op muziek staat geen leeftijd 🤫
Nee klopt. Maar helaas heb je zo iets leuk als Tinnitus. Dat hou je dan over van toen er helemaal nog geen sprake was van 90dB@FOH...
Om maar te zwijgen van rugproblemen door het gesleur met gigantische Midas mengtafels die een ton en meer wogen.

Annyway. Ik wil een CS80 en Jup 8 Behringer kloon asap.

Nee klopt. Maar helaas heb je zo iets leuk als Tinnitus. Dat hou je dan over van toen er helemaal nog geen sprake was van 90dB@FOH...
Om maar te zwijgen van rugproblemen door het gesleur met gigantische Midas mengtafels die een ton en meer wogen.

Annyway. Ik wil een CS80 en Jup 8 Behringer kloon asap.
Laatste off topic tinitus en colesteomatose hier , binnen enkele weken operatie 🤫

Back