Waarom moet Moog altijd zo duur zijn?

Ja, en hoeveel mensen gaan nog door met janken over Behringer ipv zich met positieve dingen hier op het forum bezig te houden? Pfff...
En wie zijn er al zolang bezig met janken over Behringer, tijd dat er 'ns iets van gezegd wordt en dat we hier op een wat meer positieve manier op het forum dingen bespreken.
Och, als behringer eens zou beginnen met alleen nog modellen te copieeren die niet of nauwelijks nog te vinden zijn, uit productie zogezegd …
Het slinks copieeren van intellijel spullen , recente moogspullen en zo is niet echt gentleman like . Terecht dat ze hiervoor bekritiseerd worden .
Kan moeilijk staan te juichen als iemand bij je inbreekt, je spullen jat waar je van moet leven en ze dan gekopieerd op marktplaats gaat aanbieden toch?

Met sommige spullen van behringer ben ik oprecht blij , maar dat brood uit de mond jatten , liever niet
Leef en laat leven

Het is toch verrekte knap van Behringer dat het ze lukt om elke thread hier te hijacken, zelfs terwijl er alleen maar Moog in de titel staat.

Helemaal mee eens. Maar daar over beginnen in Behringer topics wordt als 'vervelend' ervaren door een aantal mensen. Die stappen daar liever over heen en willen het alleen 'over het product' hebben.
Dat dat dan tot stand is gekomen door allerlei sluwe handelingen mag niet ter sprake worden gebracht. Maar, als je Behringer koopt, dan vraag je daar gewoon om wat mij betreft.
Nu koop ik ook Behringer, maar ik heb hier niet een synth staan waar ik niet achter kan staan. Niet dat het zoden aan de dijk zet verder, maarja..

Behringer heeft die reputatie aan zichzelf te danken, door al decennia lang schaamteloos spullen te kopiëren van andere bedrijven in de muziekwereld en vervolgens op gebied van prijs en marketing met een mokerhamer de competitie onderuit te willen dreunen. Het is ook niet zo dat ze daar iets van hebben geleerd: de imagoschade die dit met zich meebrengt. Sterker nog: deze strategie lijkt voor hun zeer succesvol te zijn. Van de Korg MS-20 synth tot een Arturia KeyStep MIDI-controller, van Boss gitaarpedalen tot eurorack modules, werkelijk overal proberen ze de markt te bezetten met kopieën die minimaal 80% lijken op het origineel (kwaliteit even terzijde). Schijnbaar komen ze er juridisch gezien al tig jaar mee weg. Dat zal een combinatie zijn van gewiekste advocatuur, verlopen patenten (of soortgelijke documenten) en de wetten omtrent hun eigen fabrieken in China i.c.m. importwetten. Door het tóch te kopen, draag je alleen maar bij aan dit soort praktijken. Ik denk dat de meeste mensen die niet achter de producten van Behringer staan, dat als de grootste bron van ergernis hebben. En niet perse omdat het kwalitatief héle slechte producten zijn die ze verkopen. Er zijn weinig tot geen fabrikanten in de muziekwereld die hiermee kunnen concurreren, Moog zeer zeker niet, dus het is en blijft een bron van ergernis voor velen.

Een beetje concurrentie is altijd goed om absurd hoge winstmarges te voorkomen maar als een concurrent koste wat kost zijn aandeel wil pakken dan dreigt het gevaar van onethisch handelen. Bij een primark kan je een spijkerbroek voor €5 kopen die uit een ver land komt. Voor dat soort bedragen kan je je afvragen tot in hoeverre dat nog mogelijk is zonder uitbuiting (milieuvervuiling zullen we het maar even buiten beschouwing laten). Walmart heeft vroeger ook flink schade aangericht door onder de inkoopsprijzen te gaan zitten zodat locale ondernemers kapot gingen en vervolgens de prijzen omhoog te gooien, de boel uitmelken tot de economie in de regio van zo’n filiaal op zijn gat lag en als er niks meer te halen was vanwege armoede dan gingen ze naar een volgende regio. Action heeft prima spullen maar daarnaast ook een berg plastic rotzooi wat in no-time kapot is dus die dragen ook fijn bij aan een betere wereld maar niet heus.
De manier hoe Behringer handelt en deze prijzen erop plakt kan je ook je vraagtekens bij zetten. Als iemand daar niet tegen kan dan zijn er 2 opties mogelijk a. Diegene interesseert het geen moer hoe verrot een bedrijf te werk gaat en wat voor schade het toebrengt zolang het maar goedkoop is b. Diegene heet Uli.

Of een beginner, jongere, iemand met beperkte middelen wil graag muziek maken met de synths die hij niet kan betalen
Oh dus als je wat minder te besteden hebt dan boeit het niet meer waar je je geld uitgeeft. En als je 0 euro te besteden hebt? Dan loop je een winkel in om een synth te jatten natuurlijk 😉 Of laten we een nieuwe regel maken, als iemand een track maakt met zijn behringer clones dan mag iedereen die wil de track pakken en uitbrengen. En dan niet gaan klagen als iemand er met je track vandoor gaat hè

Oh dus als je wat minder te besteden hebt dan boeit het niet meer waar je je geld uitgeeft. En als je 0 euro te besteden hebt? Dan loop je een winkel in om een synth te jatten natuurlijk 😉 Of laten we een nieuwe regel maken, als iemand een track maakt met zijn behringer clones dan mag iedereen die wil de track pakken en uitbrengen. En dan niet gaan klagen als iemand er met je track vandoor gaat hè

Doe eens even normaal, man, met je theatrale reactie. Waar lees je dat ik dat vind? Eerste keer in 16 jaar dat ik iemand op m'n ignore-lijst zet.

Laat maar, je snapt het toch niet en als je dat soort taal gaat uitslaan dan verklaart dat het wel. 👍

Ik snap de aversie tegen Behringer niet echt. Best wel een knappe marktstrategie met over het algemeen producten van goede kwaliteit. De wereld van verdienmodellen is niet eerlijk (ook nooit geweest), op welk terrein dan ook. Je hebt nauwelijks geld nodig om goede muziek te maken. Met talent, creativiteit, doorzettingsvermogen, een middelmatige computer en redelijke DAW kom je al een heel eind. Het zijn immers niet de instrumenten die de muziek maken:eureka:.

Laatst gewijzigd:
Nou, als ik zo'n lachebekje als deze gozer zie, die met een grijns een gekloond product aanprijst alsof het bedrijf waarvoor hij de promotie doet het zelf bedacht heeft, dan ontstaat hier toch wel enig gevoel van aversie. Gewoon jak en bah. Om iieeww maar niet vergeten. :r

Screenshot 2021-10-30 at 18.42.39.png

Doe eens even normaal, man, met je theatrale reactie. Waar lees je dat ik dat vind? Eerste keer in 16 jaar dat ik iemand op m'n ignore-lijst zet.
Haha eerst gaan schelden, vervolgens je bericht aanpassen en me op je ignore lijst zetten. 🙃

zelfs al posten we hier allemaal hetzelfde, het maakt geen reet uit, ze krijgen allebei hun spullen heus wel verkocht.
Beetje raar dat mensen die neerkijken op behringer (kopers) zo op hun tenen getrapt zijn als behringer kopers zeggen dat hun spullen even goed / beter zijn dan de dure.
Beetje raar ook dat behringer kopers neerkijken op duurder spul kopers.
laat ieder zijn idee en denk er 't jouwe van. Klaar. Welles nietes als n stelletje haantjes. Mss moeten we n zak popcorn als emoticon voorzien, dan kunnen we die posten eens 't weer n richting uitgaat.

Niet iedereen kijkt neer op de ander hoor. Mij boeit het bijvoorbeeld niks wie wat koopt. Ik heb geen moog synths en geen behringer synths. Dat sommige ervan gaan flippen is weird, het gaat maar over synths. Al past het bij het hedendaagse beeld waar velen een steeds korter lontje hebben.

Of een beginner, jongere, iemand met beperkte middelen wil graag muziek maken met de synths die hij niet kan betalen en daardoor voor Behringer kiest.
Je zou ook voor softsynths of andere (tweedehands) apparaten die wél in je budget liggen kunnen kiezen, je hoeft niet dubieuze kloonpraktijken te sponsoren alsof er geen keuze is.

Als je met een tweedehands JDXi en gratis DAW geen OK klinkende track kunt maken, ga je met duur spul ook geen goede track maken. Ik kan het weten, ik heb een tweedehands JDXi en duur spul en ik kan met beiden geen goed klinkende track maken.

Ik denk dat er best kopers zullen zijn straks die niet door hebben dat bijvoorbeeld de Edge een clone van Moog is welke nog gewoon verkocht wordt.

Als het hier op het forum niet aangehaald was door iemand dan had ik het ook niet geweten.

Back