Waarom moet Moog altijd zo duur zijn?

Ik zou niet weten wat ik met die moogs moet, laat staan de clones. Vriend van me heeft die eerder clone en vind m maar saai. Maar toch deed edge m willen kopen. Nee ik begrijp dat ook niet bij hem.

Het aanbod op de markt is exact wat de mensen willen.
Draai en keer het zoals je wil. Mensen willen Moogs en mensen willen Behringer clones.

Money talks en bullshit walks.

Doe mij maar Behringer en Moog in de studio. Ik support de beiden.

De Behringers die hier in de studio zouden komen, zijn bakken waar ik meerwaarde in zie zoals de Deepmind en VP. Die laatste is dan wel een kloon, maar van een bak die op zich al bijna niet verkrijgbaar is en redelijk unobtainium onderdelen bevat.

Moogs komen hier ook niet alleen maar voor de merknaam binnen; het zou ook wel een meerwaarde om de Minimoog moeten hebben. Een Taurus of Theremin misschien.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
De meeste synths die Behringer nu heeft uitgebracht waren /zijn als origineel niet meer nieuw verkrijgbaar. Niks mis mee om die te kopen wat mij betreft. (zou ik denken... hmm oja?)
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom Behringer perse die negatieve smaak moet oproepen die sommige of veel mensen hebben door spul te klonen wat wel nog als origineel en nieuw verkocht wordt.
Hebben ze het nodig om dat te doen? Lijkt me niet. Maar de winstcijfers zullen wel hoger zijn door dat toch wel te doen, en daar gaat het dan dus ook om, ook al gaat dat ten koste van de gene die ze klonen.
En ja, door welk product van Behringer dan ook te kopen, support ik mede dat bedrijf en dat principe, en dat steekt bij mij wel een beetje, maar niet genoeg om die synths waar ik dan geen probleem mee heb te laten staan. Hopelijk dat de andere synth en apparatuur fabrikanten hier goed op kunnen antwoorden op een gegeven moment, maar het zal moeilijk worden op de lange duur om te overleven als fabrikant met een concurrent als Behringer in de markt, denk ik. Maar misschien niet.

Helemaal mee eens. Maar daar over beginnen in Behringer topics wordt als 'vervelend' ervaren door een aantal mensen. Die stappen daar liever over heen en willen het alleen 'over het product' hebben.
Dat dat dan tot stand is gekomen door allerlei sluwe handelingen mag niet ter sprake worden gebracht.
Natuurlijk mag het vermeld worden als er weer een kopie door Behringer uitgebracht wordt, waarom niet?
En ook wat er wel of niet goed is bijv daar is een forum voor, maar zo vaak ook meteen weer die boosheid/negativiteit van wat mensen van de persoon Uli vinden.
Er wordt in zo'n draad over een produkt zo vaak uitlatingen worden gedaan in de trant van; "altijd weer die Uli, kan maar op één manier z'n geld verdienen" of "wat een rat is het ook, hier nooit geen Behringer" en meer van dat soort opmerkingen, dan gaat het niet meer over het produkt in het draadje maar wat iemand van Behringer vindt.
En het gebeurt niet een enkele keer maar in ongeveer elke draad over een produkt komt die boosheid weer naar voren, zo vaak dat ik zoiets heb van we weten het wel zo ondertussen, waarom moet iemand steeds weer in herhaling vallen dat ie Uli een lul vindt.
Er zijn een paar draadjes draadjes die geheel bestemd zijn voor het negatieve van Behringer en ook voor de positieve dingen.
Ik vind zelf ook dat Uli af en toe over de rand gaat en dat het een gewiekste zakenman is maar dat zeg ik wel in de draadjes die daarvoor bedoeld zijn .

Een beetje concurrentie is altijd goed om absurd hoge winstmarges te voorkomen maar als een concurrent koste wat kost zijn aandeel wil pakken dan dreigt het gevaar van onethisch handelen. Bij een primark kan je een spijkerbroek voor €5 kopen die uit een ver land komt. Voor dat soort bedragen kan je je afvragen tot in hoeverre dat nog mogelijk is zonder uitbuiting (milieuvervuiling zullen we het maar even buiten beschouwing laten). Walmart heeft vroeger ook flink schade aangericht door onder de inkoopsprijzen te gaan zitten zodat locale ondernemers kapot gingen en vervolgens de prijzen omhoog te gooien, de boel uitmelken tot de economie in de regio van zo’n filiaal op zijn gat lag en als er niks meer te halen was vanwege armoede dan gingen ze naar een volgende regio. Action heeft prima spullen maar daarnaast ook een berg plastic rotzooi wat in no-time kapot is dus die dragen ook fijn bij aan een betere wereld maar niet heus.
De manier hoe Behringer handelt en deze prijzen erop plakt kan je ook je vraagtekens bij zetten. Als iemand daar niet tegen kan dan zijn er 2 opties mogelijk a. Diegene interesseert het geen moer hoe verrot een bedrijf te werk gaat en wat voor schade het toebrengt zolang het maar goedkoop is b. Diegene heet Uli.
Zo is het ook, maar leef dan je principes als je zo bij alles stilstaat?
We hebben het wel vaker op het forum over deze dingen gehad en sinds er globalisatie is en concurrentie gaat dat altijd ten koste van, de wereld is niet altijd eerlijk en mooi.
Maar als je bij alles je principes hebt dan kan je beter in een hutje op de hei gaan wonen.
De meesten op het forum zullen ook dat kopen wat ze nodig hebben, sommige hebben misschien een Iphone die nog gemaakt is door een werknemer die het raam uitsprong op drie hoog in China en tanken ook bij Shell terwijl die de boel in Nigeria verkankerd heeft voor de bewoners.
Maar als ik dan de uitlatingen lees over Behringer dan krijg ik het idee dat die mensen allemaal roomser dan de paus zijn, dan opeens is het allemaal verschrikkelijk.
Heb je iets tegen Behringer, prima maar wees dan ook zo principieel en ga lekker op de hei wonen en gooi je Iphone, Ipad en Mac het raam uit.

Hey krautrock,
ben het wel ongeveer met je eens, maar waarom moet alles of 100% zwart of 100% wit zijn?
Ik ga niet in een hutje op de hei zitten, dat trek ik niet. Maar ik probeer wel zo veel mogelijk
principieel te zijn. Ik eet nog maar twee keer per week vlees bijvoorbeeld, enzovoort.
Behringer, less is more ! Het begint bij jezelf

waarom moet alles of 100% zwart of 100% wit zijn? (...) Ik eet nog maar twee keer per week vlees bijvoorbeeld, enzovoort.

Ja, ik eet ook maar weinig vlees, heb niks van Apple, doe heel lang met m'n spullen, daar mag dan best een Behringer tegenover staan. :) En dat trek ik ook door naar andere dingen. Heb geen kinderen, dus geen belasting van de aarde in de toekomst daardoor :engel:, als ik 'ns een keer wil vliegen naar een ver oord dan doe ik dat ook zonder gewetensbezwaren.

Ja, ik eet ook maar weinig vlees, heb niks van Apple, doe heel lang met m'n spullen, daar mag dan best een Behringer tegenover staan. :) En dat trek ik ook door naar andere dingen. Heb geen kinderen, dus geen belasting van de aarde in de toekomst daardoor :engel:, als ik 'ns een keer wil vliegen naar een ver oord dan doe ik dat ook zonder gewetensbezwaren.

Ik ben vegetarier, heb een iPhone en een MacBook, doe kort met m'n spullen, heb geen Behringer, heb wel kinderen en ik vlieg niet.

Ik heb het even doorgerekend, ik ben 12% beter mens dan jij, dus jij bent af.

(Bijna vergeten, ik heb geen Moog. Oeh, gingen we bijna van het topic af.)

Ik heb het even doorgerekend, ik ben 12% beter mens dan jij

Mwah, 12% is weinig verschil, dat valt waarschijnlijk onder de foutmarge van je berekening. Als ik dat drumdoosje van Behringer laat staan en ik koop dit, op de doos staat good for the planet :okdan:, denk dat we dan toch zeker weer quitte staan.

;)

Ik heb geen Behringer, dus ik vreet elke dag 3x vlees en vlieg zo vaak en zo ver mogelijk. Wel Behringer gehad en er zal er ook wel weer eens wat komen, het leven moet natuurlijk ook een beetje leuk blijven.

Ik ben vegetarier, heb een iPhone en een MacBook, doe kort met m'n spullen, heb geen Behringer, heb wel kinderen en ik vlieg niet.

Ik heb het even doorgerekend, ik ben 12% beter mens dan jij, dus jij bent af.

(Bijna vergeten, ik heb geen Moog. Oeh, gingen we bijna van het topic af.)
Je hebt jezelf vermenigvuldigd, dus nee 😎

Je hebt jezelf vermenigvuldigd, dus nee 😎

Ach ja, denk dat @BlackEyed wel een punt heeft met z'n bovenstaande post. Net als wat @krautrock1958 zegt, in een hutje op de hei gaan wonen als je het "goed" wil doen. Wat in Nederland onmogelijk is, denk ik, zou je het doen heb je heel snel een ambtenaar op visite. We wonen en leven nu eenmaal in een maatschappij waarbij we allemaal dingen doen die minder goed zijn voor onze planeet en aan de andere kant proberen een heleboel mensen om er iets aan de doen. We moeten elkaar de maat ook niet gaan nemen, iedereen is anders en onze omstandigheden ook.

als ik 'ns een keer wil vliegen naar een ver oord dan doe ik dat ook zonder gewetensbezwaren.

Moog koop ik niet want dan blijft er geen geld over om te vliegen, ik vlieg alleen om m'n Behringer in de fabriek op te halen.
Krijg ik meteen een rondleiding om weer 'ns te zien hoe de netten voor de ramen hangen zodat de mensen niet uit de ramen kunnen springen.

Back