Zo'n kleine Moog Werkstatt 01 met CV expander is eigenlijk helemaal niet zo duur. Het schijnt dat die qua geluid ook vrijwel identiek is aan de Moog Mother-32. En die laatstgenoemde is nu ook weer niet zó duur dat je daar boos om kunt worden.
Ja, met een Werkstatt noem je precies de allergoedkoopste op, die kan je ook moeilijk duur noemen en da's ook een leuk ding.
Maar waarom ik deze draad opende is dat als behringer een Crave of een Edge op de markt brengt dan hoor je meteen mensen altijd weer in dezelfde kramp schieten en er schande van spreken maar dat Moog met z'n Mother 32 en z'n DFAM 3 a 4 keer zo duur is daar hoor je niemand over?
Misschien zijn er ook mensen in Afrika of andere landen die een synth willen kopen en niet het salaris hebben van een goed verdienende West Europeaan of Amerikaan of mogen ze in die landen geen synthesizer kopen, het is makkelijk praten als je in Nederland modaal of meer verdient natuurlijk.
Er mag best wel verschil in prijzen zitten maar als het zo groot is dan mag je je daarover verbazen, wat dat betreft vind ik dat een vast clubje forumleden als het om Behringer gaat altijd een nogal vooringenomen mening hebben maar als Moog ter sprake komt dan zijn ze erg vergevingsgezind en dan hebben ze het over kwaliteit maar ik heb niet het idee dat het verschil tussen bijv een Crave en een Mother 32 zo groot is dat dit het prijsverschil rechtvaardigt?
Ja, maar het is deels met de hand geassembleerd wordt dan gezegd, automatiseer dan wat meer denk ik want zo duur is techniek niet meer, overal in de wereld doet men dat en als je dat niet doet dan zit je in een achterhoede gevecht.
Dus waarom altijd zoveel commentaar, koop lekker die Moog en wees daar tevreden mee en stoor je niet aan behringer verder en hou het wat rustiger op het forum zou ik denken.
Ik had tot nu toe nooit commentaar op Moog met z'n prijsstelling en laat me nooit negatief uit over moog want ze maken goede synths maar zo ondertussen krijg ik wel een beetje jeuk van elke keer zo vaak meteen die negatieve uitlatingen dus nu maar 'ns wat tegengas.
Zelfde geldt ook voor het prijsverschil tussen de Korg remake en de Barp 2600, je kan zeggen dat Uli weer niet origineel is maar als je ziet dat hij ivm Korg voor een hele grote groep een fijne synth aanbiedt die ook mensen met een kleinere portemonnee in staat stelt om een keer een droom uit hun jeugd aan te schaffen dan vind ik de toch vaak negatieve uitlatingen wel wat veel en snel door de bocht ipv ook te zien wat hij wel goed doet.
Daarnaast vind ik ook dat Uli best wel wat vaker naast de remakes ook wel 'ns weer wat interessante nieuwe synths zou mogen uitbrengen, zeker wel, graag zelfs!
Maar dat wil niet zeggen dat ik een VCS3 aan me voorbij laat gaan als hij die het komende jaar op de markt brengt en gezien de alternatieven die je hebt van Erica of van die Engelsman denk ik dat er zat liefhebbers zijn die 'm ook graag verwelkomen.
Iedereen kan dan best kritisch zijn als er iets niet goed aan is, daar is dit forum voor, maar ik hoop dat op dat moment niet een draadje daarover meteen weer uitblinkt in negativiteit.