Maak een 'wall of sound' door 3 synths te combineren

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Ik liep al een tijdje met het idee om de Subsequent 37, Minitaur en Peak te combineren om één grote 'wall of sound' patch te maken.
Alle synths even op Channel 1 gezet en via de 707 aangestuurd.
De Subsequent 37 levert 2 oscillators in sawtooth. Level op max (dus een beetje overdrive)
Minitaur levert er ook 2.
De Peak heeft 3 oscillators, maar die kunnen in unison 8 mode '24' oscillators nadoen.
Alles bij elkaar klinkt het heel 'dik'. Zeker als je een beetje met de drift en diverse speelt.
Tenslotte nog wat met de octaven lopen schaven en dan wordt het echt dik.

Of ik het heel vaak ga gebruiken? Nee.
Maar het was wel leuk om een x te proberen.
En mogelijk komt er nog een moment waarop ik er wat meer 'muzikaals' mee ga doen, of nog verder mee ga experimenteren.

Oh ja en nog een vraagje : de Peak geeft vanaf 2.00 ongeveer een geluid wat steeds iets verspringt met elke noot. (ik kan het even niet anders omschrijven).
Dat herken ik niet van m'n Moogs.
Heb ik daar nog invloed op?

Laatst gewijzigd:
Oh ik dacht gewoon alles op,hun houten zijkantjes zetten tot t plafond 🤪
zal in de studio eens luisteren.

Dat is inderdaad wel heel dik!

Ik heb in mijn setup standaard een Korg Monologue met een Model D gelayered, ik vind dat die 5 oscillators elkaar ontzettend lekker aanvullen tot een massieve 'wall of bass'

Dat is inderdaad wel heel dik!

Ik heb in mijn setup standaard een Korg Monologue met een Model D gelayered, ik vind dat die 5 oscillators elkaar ontzettend lekker aanvullen tot een massieve 'wall of bass'
Thnx.
Ja ik dacht er ook nog aan om de 707 toe te voegen. Of andere waveforms.

Iets voor een volgende ronde.
Eerst ook maar eens kijken of ik er iets mee kan in een jam.

Voor soort van elektro met alleen 1 synth geluid,drum en een vocal is t wel vet natuurlijk
Ja, ik heb net tijdens de 'avondwandeling' even zitten denken en het moet wel bruikbaar zijn.
Weinig andere geluiden muv wat drums en dat wat sidechainen om die er beter door te laten komen.

Oh ja en nog een vraagje : de Peak geeft vanaf 2.00 ongeveer een geluid wat steeds iets verspringt met elke noot. (ik kan het even niet anders omschrijven).
Dat herken ik niet van m'n Moogs.
Heb ik daar nog invloed op?

Dikke shizzle. Heb ooit is soortgelijks gedaan met 2xms20 en een ms10. Dat werd toch echt te schreeuwerig. Ms10+ms20 was wel vetttte bass. Zal de opnames eens op zoeken

Je vraag: Zo op de telefoon te horen is dat "beating" van je oscillators. Wslk heb je een functie aan staan dat 1 van je oscillators free running is en dus bij elke aanslag ergens anders in de cyclus zit. Hierdoor heb je bij elke aanslag een net iets andere beating van je oscs en verloopt je geluid dus een beetje

Dikke shizzle. Heb ooit is soortgelijks gedaan met 2xms20 en een ms10. Dat werd toch echt te schreeuwerig. Ms10+ms20 was wel vetttte bass. Zal de opnames eens op zoeken

Je vraag: Zo op de telefoon te horen is dat "beating" van je oscillators. Wslk heb je een functie aan staan dat 1 van je oscillators free running is en dus bij elke aanslag ergens anders in de cyclus zit. Hierdoor heb je bij elke aanslag een net iets andere beating van je oscs en verloopt je geluid dus een beetje
Thnx.
Ja leuk om een x te proberen!

Ja, ik denk dat dat het is, maar ik herken het niet van de Subsequent.
Misschien had ik de detune net iets te ver gezet, waardoor hij meer uit de pas ging lopen.

Zie hier mijn muur voor vandaag. Let op want pokke herrie, wordt meer gitaar tegen de laatste halve minuut

Je sound was trouwens heel fijn man!

Zie hier mijn muur voor vandaag. Let op want pokke herrie, wordt meer gitaar tegen de laatste halve minuut
Crunchy!

En.. Mike Vallely :okdan: Nice!
Is dat een remake van zijn oude Powell Peralta deck? Die was wit volgens mij.
Ik heb ergens in de schuur nog mijn oude Ray Barbee denk liggen.
Dat was deze, maar daar is niet heel veel meer van te zien :D

1643326108304.png

Je sound was trouwens heel fijn man!

Zo, die gaat iets rauwer door de speakers!
Past goed zou ik zeggen 😃
Thnx, nu nog verwerken in een jamsessie. Alleen…..
Dan zijn m’n synths op….

Yup, aan de slag gegaan met 4x2 op de analog keys + 4 keer matriarch + 3 x modular vco’s. Hele onderneming om überhaupt alles dezelfde sequence te geven hehe. Later kijken of ik het qua sound nog lekker krijg of de elektron vervang door wat anders, vond die het niet mooier maken iig.

Yup, aan de slag gegaan met 4x2 op de analog keys + 4 keer matriarch + 3 x modular vco’s. Hele onderneming om überhaupt alles dezelfde sequence te geven hehe. Later kijken of ik het qua sound nog lekker krijg of de elektron vervang door wat anders, vond die het niet mooier maken iig.
Ja idd.
De 707 maakte het mij makkelijk.
Ik moest alleen overal channel 1 instellen bij de synths en daarna 'ging het vanzelf'.
En idd, ik vind het niet dusdanig veel mooier dat ik er vaak drie synths voor bezet ga houden.
Maar wie weet.
Een keer een lekkere jam met een muur van hetzelfde.

Back