Wie gebruikt er ook PreSonus Studio One?

Jaren Presonus Studio one 5 Prime gebruikt, dit was meer om te kijken of het wat was voor me, nu zit ik op Presonus Studio One 6 artist en dit bevalt prima, de kans is echter dat Presonus Studio one uiteindelijk alleen nog met een abonnement komt, dit is het nieuwe verdienmodel en deze kant gaat het helaas op.
is ook hetgeen ik voor vrees.

Ik ben van ProTools naar Presonus gegaan toen PT beegon te klooien met pittige abonnementen . Jammer hoor, ik vind PT veel fijner werken.

En dan klagen mensen nog over Ableton Live updates terwijl er maar eens in de zoveel jaar een major, betaalde update uitkomt en alle tussentijdse versies gratis en vaak met veel nieuwe features zijn...

En dan klagen mensen nog over Ableton Live updates terwijl er maar eens in de zoveel jaar een major, betaalde update uitkomt...

Op 9 oktober maken ze toekomstige features bekend. Dan moeten ze van goeden huize komen, want 150 dollar per jaar lappen is best een hoop geld. Misschien stap ik ooit over naar Reaper. Of toch maar Live, dat ik ook heb.

Ik ben geen fan van zo'n systeem waar je vooruit betaald voor onduidelijke updates die misschien wel of niet komen. Ik heb een jaar Bitwig gehad, en de schaarse updates die kwamen waren vaker in de categorie 'oh we hebben nu een instrument dat van je directory listing een granular sequence maakt' dan dat er aan (naar mijn idee) nog altijd missende core functionaliteit werd gewerkt.

Ik ben geen fan van zo'n systeem waar je vooruit betaald voor onduidelijke updates die misschien wel of niet komen.

Eens, hoewel ik Presonus wel een sympathieke club vind. Tot nu toe hebben ze me niet teleurgesteld. Ik snap hun dilemma ook wel een beetje. Als je steeds weet hoeveel geld er binnen komt, kun je lekker bouwen. Maar dan moeten dat wel toffe dingen zijn. Als de major updates net buiten je jaar vallen voel je je bekocht.

Studio One 7 maakt nou niet echt deining op teh interweb, krijg ik het idee...

zit ook niet echt iets bij wat ik nodig heb qua features of fixes voor waar ik last van had
ben wel een beetje pissed over de nieuwe prijsstelling... dus dat helpt ook niet.

we gaan kijken naar Studio One 2025, (als ze die halen </cynisch>)

Je kunt merken dat Presonus iedereen wilt duwen naar een abonnement.

Een upgrade van 6 naar 7 met een jaar lang gratis updates kost 150 euro

Ik ben bang dat Presonus heel wat klanten gaat verliezen.

Back