Moog prijzen flink omhoog

Behringer Crave was altijd 160,-... nu 205,-. Best een pittige prijsstijging..

Ah, eigenlijk krijg je nog steeds veel synth voor die 205,-. We zijn gewend geraakt aan die goedkope made in China spullen. Arbeiders die daar afgebeuld worden in een 7 daagse werkweek zodat wij weer een goedkope synth kunnen toevoegen aan onze verzameling...

Er was eens, niet zo lang geleden, een dollar van 1.2 euro. Toen kostte een apple computer minder euros dan nu. Ik denk dat europa gewoon altijd gepluimd werd, is en wordt.

Behringer is toch gewoon de “oppositie” binnen de synthwereld. Ze spelen in op de vraag van de gebruikers, voldoen deels in de behoefte maar verkopen ook veel luchtkastelen. Gebruikte materialen zijn vaak van een andere kwaliteit, originaliteit en ethiek is ver te zoeken. Betreft werkomstandigheden weet ik niet hoe het zit maar over het algemeen is dat toch heel anders dan naar Westerse normen en waarden. Het enige wat ik van Behringer heb is de TD-3 en daar wil ik het graag bij houden. Ik kan echter ook begrijpen dat mensen met een andere beurs, visie of verantwoordelijk (zoals kinderen) toch voor goedkopere fabrikanten kiezen.

Als vervoer duurder wordt net zoals productie, de inflatie de kop opsteekt en het aanbod aan onderdelen daalt en de vraag piekt... Dat lijkt t me alsof ALLES duurder gaat worden.
De vraag daalt en er komt weer een nieuw evenwicht. Maar de zwarte periode is amper begonnen... Of ben ik alweer een pessimist. Misschien steekt corona de kop op en gaat alles weer dicht, dan daalt de vraag naar energie en vallen de soldaten ziek op 't front. Mijn kristallen bol zijn batterijen zijn al even uitverkocht. Als ik de beurs bekijk op 20 jaar is er nog niks aan de hand, toch.

En als toevoeging op bovenstaande: Moog is “employee owned”, Amerikaanse levensstandaard en salarissen i.t.t. bijvoorbeeld Behringer die een flinke fabriek in China heeft. Tijd zal uitwijzen of dit voor Moog handing uit gaat pakken. Het “employee owned” was een wens van Bob, het is echter ook bekend dat hij op zakelijk gebied minder handig was (meer passie en “mens” mens).
Het schijnt dat dat 'employee owned' mooier klinkt dan het is. Schijnbaar gaat het ownership niet veel verder dan een gering aandeel dat pas bij pensioen verzilverd kan worden, en is er al enige tijd onrust onder Moog medewerkers inclusief oprichting van een vakbond om voor betere voorwaarden en hogere lonen te strijden.

Ik denk dat Moog weldra een afgelopen verhaal is... Of gaan we allemaal net hun spullen kopen nu ze 60% duurder worden? Ik koop niks meer uit hun stalletje (ook niet aan de eerdere prijzen)
Als je premium bent moet de kwaliteit er ook zijn, vd 3 synths die ik had was t altijd wat... Ze zijn allen weg. Ik mis ze niet. Ervaring rijker. Het fijne is dat ze waardevol bleken... Dus die ervaring was niet duur.

Dan bespaar ik nog meer geld, door geen Moog te kopen. Ik moet nog even kijken wat ik met dat geld dat ik nu overhoud ga doen.

Dan bespaar ik nog meer geld, door geen Moog te kopen. Ik moet nog even kijken wat ik met dat geld dat ik nu overhoud ga doen.
Ja gaat het steeds minder waard zien worden. Investeren dus. Helaas is dat nogal risicovol en weinig effectief met synths en audio apparatuur (jajajablablabla CS80 JP8 blabla)

zonneboiler + warmtepomp vrees ik (heel erg saai)

Het schijnt dat dat 'employee owned' mooier klinkt dan het is. Schijnbaar gaat het ownership niet veel verder dan een gering aandeel dat pas bij pensioen verzilverd kan worden, en is er al enige tijd onrust onder Moog medewerkers inclusief oprichting van een vakbond om voor betere voorwaarden en hogere lonen te strijden.

die continue woke add campagnes zal ze ook niet echt veel opleveren.

persoonlijk vond ik moog ook niet echt het geld waard en is een hoop gebaseerd op ouwe glorie.

Ik denk dat Moog weldra een afgelopen verhaal is... Of gaan we allemaal net hun spullen kopen nu ze 60% duurder worden? Ik koop niks meer uit hun stalletje (ook niet aan de eerdere prijzen)
Als je premium bent moet de kwaliteit er ook zijn, vd 3 synths die ik had was t altijd wat... Ze zijn allen weg. Ik mis ze niet. Ervaring rijker. Het fijne is dat ze waardevol bleken... Dus die ervaring was niet duur.
Dit dus

Software is lekker goedkoop tegenwoordig hoor

Dat gebeurt al, oa bij Bax
De meeste BARP2500 clones waar ik op zit te geilen zijn bij Bax flink duurder dan bij Thomann. Maar ik zit dapper m'n GAS flink op te houden (zit wel wat ongemakkelijk en begint wel een beetje pijn te doen) en hoop nu op tweedehandsjes van leden die er op uitgekeken zijn!

Mijn kristallen bol zijn batterijen zijn al even uitverkocht. Als ik de beurs bekijk op 20 jaar is er nog niks aan de hand, toch.

Hoe 't qua beurs bedoeld? Beurs kruipt gestaag omlaag, en er lijken weinig redenen voor richtingsverandering. Die 20 jaar als 'dan weer terug op het pre-corona peil', of anders bedoeld?

Als je weet dat men in de horeca de kosten niet durft verrekenen aan de klanten momenteel, moet de ellende nog volop beginnen lijkt me/ ze houden dat niet vol
De rente stijgt, produceren en vervoeren enz kosten stijgen en de klanten hebben zelf kosten die enkel stijgen. Gaat de staat weldra de noodlijdende bedrijven weer redden met bijgedrukt geld?

Beurs kruipt gestaag omlaag, en er lijken weinig redenen voor richtingsverandering.

Die beurs is waar een groot deel van het gecreëerde geld (als quantitative easing de afgelopen jaren) naar toe is gegaan. We zien nu oplopende inflatie voor een belangrijk deel door de problemen in de "echte" economie, maar de kans is wel degelijk aanwezig dat dit naadloos gaat overlopen in een afrekening van het gevoerde monetaire beleid na 2008. Met een enorme beurskrach tot gevolg, maar het kan zelfs leiden tot een monetaire crisis waarbij munten omvallen.

Is het zo erg als je niet elke dag je latte's kan tanken, uit lunchen kunt en ook nog 's avonds kan gaan borrelen en doorzakken? Er is veel te veel horeca, mijn stadsie Utrecht is een fucking pretpark voor toeristen en witte wijn zuipende kutstudenten geworden, en de horecaffers rijden nog steeds rond in weet-ik-veel-wat-voor-gebrek-compenserende tweetonners.

Die beurs is waar een groot deel van het gecreëerde geld (als quantitative easing de afgelopen jaren) naar toe is gegaan. We zien nu oplopende inflatie voor een belangrijk deel door de problemen in de "echte" economie, maar de kans is wel degelijk aanwezig dat dit naadloos gaat overlopen in een afrekening van het gevoerde monetaire beleid na 2008. Met een enorme beurskrach tot gevolg, maar het kan zelfs leiden tot een monetaire crisis waarbij munten omvallen.

't Lijkt er inderdaad niet al te best uit te zien, op meerdere gebieden. Of 't wordt een reset/normalisering qua beurs. Wat me dan wel verbaast is dat beurzen gestaag maar toch relatief traag naar beneden kruipen, als in dat men het liever nog niet onder ogen wil zien en blijft hopen dat er eigenlijk niet al te veel aan de hand is.

Wat me dan wel verbaast is dat beurzen gestaag maar toch relatief traag naar beneden kruipen, als in dat men het liever nog niet onder ogen wil zien en blijft hopen dat er eigenlijk niet al te veel aan de hand is.

Ja, je kunt hopen dat de problemen rond gestegen prijzen van grondstoffen, logistieke problemen etc. op de iets langere termijn verbeteren en tegelijkertijd de meer fundamentele problemen negeren. We zien in de geschiedenis dat een neergang op de beurs vaak een implosie is, in hele korte tijd wil iedereen verkopen om het geld wat in de beurs zit eruit te halen. Tot dat moment kijkt iedereen de kat uit de boom en wacht op het "goede" moment om eruit te stappen.

Dit zou zomaar kunnen inderdaad, met zulke prijsverhogingen en gelijkblijvende marges ben ik bang dat het slechts een kwestie van tijd is.

Back