Java

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Wat is een goed up-to-date inleidend boek over de programmeertaal Java?

550x690.jpg

Ik wil iets van de belangrijkste talen voor audio afweten. En Java wordt veel in diverse apps gebruikt. Maar als Java nu gaandeweg door Kotlin verdrongen dreigt te worden dan kan ik beter even afwachten welke van die twee die strijd wint. Het heeft voor mij inderdaad geen zin om mij nu in Java te verdiepen als die taal binnenkort niet langer relevant is.

Best kies je iets wat makkelijk is om de principes te leren. Denk ik meer aan lua of python. Het kan zeker lonen om regelmatig eens een andere taal te bekijken
Java komt met een hoop overhead (maar dat is mijn mening).
Kotlin is in alle aspecten een verademing daartegenover, maar ik denk nog niet zo wijd gebruikt in de audio wereld

Met Python heb ik al gewerkt. Evenals met Faust, Csound en Chuck. En van C++ heb ik al een dikke pil (maar nog niet gelezen).

Maar als Java nu gaandeweg door Kotlin verdrongen dreigt te worden dan kan ik beter even afwachten welke van die twee die strijd wint.
Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar dan kom je nooit ergens. Wat maakt een extra programmeertaal leren uit? Gewoon beginnen met Java leren bovenop wat je al weet. Principes van software ontwikkeling zijn belangrijker dan de taal waarmee je het schrijft.

Off-topic, Kotlin is natuurlijk prachtig qua concept en syntax maar tot zover lijkt het vooral in gebruik voor Android apps. Je hebt al met Python gewerkt en daar zou ik dankbaar gebruik van blijven maken met iets als Librosa of PyAudio. Java syntax is te lelijk ; - )

Behalve dat Bitwig voor een groot deel in java is geschreven (met name de interface volgens mij) ken ik eigenlijk geen enkele audio software die er gebruik van maakt.
Waarom typeer je het eigenlijk als een "belangrijke taal voor audio"? Want dit blijkt eigenlijk helemaal nergens uit.

De laatste tijd zie je steeds meer audio applicaties voor online gebruik of op smart phones, e.d. Ik ging er vanuit dat die vooral op Java draaien, maar ik kan dat mis hebben. In het laatste geval wordt Java voor mij gelijk een stuk minder interessant.

Alle talen die gebruik maken van curly brackets komen er hier niet in. :D

Serieus artikel daarover, hier.
lol
De laatste tijd zie je steeds meer audio applicaties voor online gebruik of op smart phones, e.d. Ik ging er vanuit dat die vooral op Java draaien, maar ik kan dat mis hebben. In het laatste geval wordt Java voor mij gelijk een stuk minder interessant.
meeste android development is in elk geval kotlin based tegenwoordig.
via kotlin multiplatform kan je zelfs gaan compileren voor web, ios, etc..

Back