Vooraankondiging Synthforum Contest 2022

Kak, dit komt weer sneller dan ik dacht. Ik weet niet of ik het ga halen dit jaar..
Gewoon doen, het hoeft ook helemaal niet perfect te zijn 👍 Misschien werkt een deadline zelfs wel stimulerend? Bij mij in elk geval wel 😀

Zelf hard bezig met een nieuwe track. Erg druk geweest met werk het afgelopen jaar en ik heb een zittend beroep. Dan heb ik vaak 's avonds geen zin om wéér achter de computer te kruipen. Maar dit nieuwe nummer moet gewoon af, en dan is de Contest een mooie stok achter de deur.

Ik ben vorige week ook aan iets begonnen en denk er heel stiekem aan om weer eens mee te doen.. maar dan.. twijfel.. keuzes.. afwegen.. nog een edit.. weer terug naar een oude edit.. En oops.. ik hoor een zanglijn?? moet ik echt gaan zingen.. OMG??

Vorige week een paar coupletjes en iets als een chorus ingezongen en even gedeeld met @Disharmonic. Hij heeft me bij een aantal dingen al verbeterd. :mega: I can come an end maar... : :dubbel:
Zojuist een aanzetje tot het derde en laatste couplet + edit op het refrein gemaakt.. u hoort misschien nog van me.. :)

I can come an end (ik ga het gewoon zo houden.. Hahaha)

I got the stuff, pretty much everything I need
To make a song, to record a melody
When I was young I thought this would come easily
But now I find myself in misery

Too many choices, should I add another "lead"?
And if it doesn't work, it might need a tweak
Too little time, I need that manual right here
Far from finishing, no I'm not even near

Chorus:
Why am I in doubt when no one probably will ever hear
Choices I made, Choices forsaken, it just never will be clear
Start again that melody, I think it fits really here
Perhaps this song even never reach anybody's ears

Verse 3:
I don't want to be a soundtender no more
Just want to sing my song, that melody I've scored
I can't spend more time on features to explore
It's taking way too long, and time is running short

Chorus 2:
a Choice that I make is the course I will take, it's so obvious and clear
Start again that melody, I don't care it's the same repeat
Perhaps by that it keeps playing ( of ringing??) in your mind and ears

Laatst gewijzigd:
Ik ben vorige week ook aan iets begonnen en denk er heel stiekem aan om weer eens mee te doen.. maar dan.. twijfel.. keuzes.. afwegen.. nog een edit.. weer terug naar een oude edit.. En oops.. ik hoor een zanglijn?? moet ik echt gaan zingen.. OMG??

Vorige week een paar coupletjes en iets als een chorus ingezongen en even gedeeld met @Disharmonic. Hij heeft me bij een aantal dingen al verbeterd. :mega: I can come an end maar... : :dubbel:
Zojuist het derde en laatste couplet en refrein afgemaakt.. u hoort misschien nog van me.. :)

I can come an end (ik ga het gewoon zo houden.. Hahaha)

I got the stuff, pretty much everything I need
To make a song, to record a melody
When I was young I thought this would come easily
But now I find myself in misery

Too many choices, should I add another "lead"?
And if it doesn't work, it might need a tweak
Too little time, I need that manual right here
Far from finishing, I'm not even near

Chorus:
Why am I in doubt when no one will probably ever hear
Choices I made, Choices forsaken, it just never will be clear
Start again that melody, I think it fits really here
Perhaps this song even never reach anybody's ears

Verse 3:
I don't want to be a soundtender no more
Just want to sing my song, that melody I've scored
I can't spend more time on features to explore
It's taking way too long, and time is running short

Chorus 2:
a Choice I make is the course I will take, it's so obvious and clear
Start again that melody, I don't care it's the same repeat
Perhaps by that it keeps playing ( of ringing??) in your mind and ears

Ben benieuwd naar het resultaat.

ik zou hier en daar nog n woordje strijken (meestal op t eind vd zin) en laat maar komen :)

pffff wat een stress, eigenlik; keuzestress; welke te kiezen. toch maar de eerste waaraan ik dacht....

dus doe mee, zelfs even getwijfeld, want kan ik wel alles beluisteren, maar dat moet zeker lukken, ik kan nu op meer wijzen goed luisteren.

there we go again, altijd leuk, erg erg benieuwd naar de inzendingen van anderen, dat is toch eigenlik het hoogtepunt.

Ik kijk alvast weer uit naar alle inzendingen van deze jaarlijkse contest. Voor mij zitten er altijd wel enkele pareltjes tussen en ik ga ervan uit dat dit ook nu het geval zal zijn.

Doorheen het jaar luister ik maar sporadisch naar nieuwe nummers die hier worden gepost maar deze contest is toch echt een vaste afspraak voor mij om op het einde van het jaar eens lekker te gaan zitten en urenlang luisteren. Heel veel nummers, vaak in muziekstijlen die ik normaal niet zou beluisteren, maken het toch vaak een ontdekkingsreis voor mij.

Net als vele muzikale jaaroverzichten op diverse radio's is ook deze contest voor mij een traditie geworden. En tradities zijn er om in ere te houden dus ga ik ook dit jaar niet deelnemen ;) (misschien volgend jaar)

hartstikke leuk zo'n forum contest.
heb als first-timer en forum/synth-newbie dus ook een track ingezonden (ik schaam me nergens voor :D).
Ik kijk ook uit naar de inzendingen van de rest heb zin in een dagje inzendingen beluisteren.
Trek er maar rustig een paar dagen voor uit.. helemaal als je in de topics gaat reageren / feedback geven.. dan zit je tussen de Kerst en de rest van het jaar onder de pannen.. :)

lijkt erop dat ik moet passen dit jaar.
Of op het laatste moment moet er wat gebeuren.
Of ik moet een onafgemaakte schets met slechte zang indienen.

iedereen is ziek en ik heb last van mijn oren en... bla bla bla

Of ik moet een onafgemaakte schets met slechte zang indienen. -> prima, dan is die van mij niet alleen ;)

ik denk er nog over na. Het hangt ook een beetje van de tijd die ik nog heb af.
Anyhow zieke kinderen hebben voorrang.

Ja zo gaan die dingen met kinderen. Ik heb ook geen tijd meer. Ik denk dat ik maar een redelijk onconventionele track inlever die ik eerder gemaakt heb dit jaar.

Een spontane jam is ook prima..
thanks voor de tip. Meerdere nummers zo goed als klaar, maar ben ben er ook ff klaar mee dus geen zin om af te maken voor de contest. Maarrrrrr helemaal aan het begin van het jaar een spontane hele spacy jam opgenomen. Gelukkig met de synths apart van de drums opgenomen, de drums zelf helaas niet... anyway, toch erg leuk om alsnog tijd in de steken om te mixen en te kijken wat ik nog extra uit de drums kon halen. Oftewel, toch een inzending :)

Back