Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ja je moet net geluk hebben dat er iemand het loodje legt met een goede muziek smaak.
Het is daarom zaak om vaak te kijken en wellicht vind je dan wat.

Probleem is dat er een hele voorhandel bestaat en nu alleen nog het onverkoopbare doorlekt naar de kringlopen.
Dat geld iig voor een aantal kringloop ketens in Den Haag.
Er zijn ook nog zelfstandige kringlopen en daar kun je meer je geluk op.

@Nap Inderdaad - en vroeger hadden we het voordeel dat er zo ontzettend veel binnenkwam dat we het betere werk eruit konden vissen voor in de winkels, maar als we dat met het sterk afgenomen aanbod van nu nog zouden doen zou er nagenoeg niets meer overblijven...

Zelden iets fatsoenlijks uit de kringloop gehaald. Vroegah was het al ruk. En als je dan wat vond was het goor, grijs, en met schuurpapier afgespeeld. Ik had er zelfs een apart element voor bij m'n Philips GA-312. Zelfs nog eens een paar bladzijdes met foto's uit een jaren 70 seksboekje in de hoes van een Best of Fleetwood Mac gevonden.

Ik heb al mijn platen weggegeven een aantal jaren geleden aan iemand die ook een draaitafel van me overnam. Ik zou niet weten wat ik er mee moet. Streamen is prima voor mij. Cd's heb ik onlangs weggegooid, ben er nooit zo voorzichtig mee geweest dus ik denk niet dat ik iemand een plezier er mee had kunnen doen op een enkele cd misschien na.

Blij dat ik er vanaf ben, nu nog van mijn synths af zien te komen.

Zelden iets fatsoenlijks uit de kringloop gehaald. Vroegah was het al ruk.
Oneens, maar dat ligt misschien ook aan de muziek die je zoekt. Ik heb prachtige seventies en eighties albums gescoord. Ik vind er ook regelmatig leuke cd's voor weinig, zoals van de week Gotan Project en The Chemical Brothers. Als je wat vindt, geeft dat meteen een goed gevoel. Een beetje schatzoeken 😀

Dus ja, dan krijg je uiteraard vooral veel van het TROS-Muziekfeest-Op-Het-Plein aanbod in de bakken.
Weet je wat ik ook heeeeeeeeeeeel veel tegenkom? Paul de Leeuw. Die heeft me daar een hoop CD's verkocht en hij kan niet eens zingen. Doe je toch iets goed.

Trouwens net terug van een nieuwe Kringloopwinkel in stad. Stond een hele bak CD's voor 50 cent en 10 voor 4 euro. Ik verwachtte er niets van, maar trof o.a. Gabriel Rios, Weezer, Stevie Wonder, Manu Chao, Underworld en Leftfield aan. Blij mee en dat voor een paar euro 👍

Ja - CD's zijn bij de Kringloop nu nog heel goedkoop (een paar collectors items daargelaten), vaak worden de CD's niet eens opgezocht en krijgen ze een standaardprijsje. Als het je puur om de muziek en niet om het medium gaat kun je aan CD's nu nog wat scoren.

Weet je wat ik ook heeeeeeeeeeeel veel tegenkom? Paul de Leeuw. Die heeft me daar een hoop CD's verkocht en hij kan niet eens zingen. Doe je toch iets goed.
Ja, die was jaren 90 ook muzikaal erg populair om onduidelijke redenen inderdaad. Herinner me nog hoe hij van Enfant Terrible waardoor mensen hun abonnement opzegden bijna spoorslags veranderde in Nationale Knuffelbeer na de René Klijn uitzending. Het werd er niet beter op imo.

20 jaar geleden was Kringloop vinyl ook al niet geweldig. Ik had toen in Weesp wel meerdere Bauhaus platen gevonden van CNR dat in Weesp zat. Afgelopen jaren nog wel Nina Hagen gevonden, maar heus geen Plastikman of Joy Division ofzo 😀 CDs kan nu nog wel leuk zijn in een Kringloop. Best veel goed 90's 00's spul gevonden in Adam. Altijd grappig dat thuisfeest / afterparty CDs bijna altijd helemaal gaar gekrast zijn. Zoals die rooie van Tricky.
Mijn meest alternatieve vondst afgelopen jaren was Autechre Basscadet EP. Ik hoopte meteen op een hele Warp collectie....maar nee.... 😁 Aan Anouk, Borsato, en Enya nooit een gebrek.

15-20 jaar geleden vond ik in de meeste kringloopwinkels weinig tot geen goed vinyl. Heel soms eens een Vangelis ofzo. Er was toen al een kringloopwinkel die voor Neil Diamond 5€ vroeg...

Er was echter ook een private kringloopwinkel die geen alternatief circuit voor LP's had, wat binnenkwam ging in de shop. Zo ook met audio. Daar heb ik mooi spul gevonden. Technics eindversterker, en bij de LP's vanalles van Moby en Underworld zijprojecten over David Gilmour solo tot Jethro Tull. Maar ook ontelbaar veel "de blauwe van Nana Mouskouri" hoor. Topvrouw trouwens, alleen haar muziek is wat minder mijn ding. :D

Tja,mp3's,het is makkelijk,maar voor de beleving ga ik graag nog een platenbeursje af.
Vind het nog steeds wel wat hebben om bezig te zijn met cassetes,cd's,LP's,zelfs met bakalieten platen....zit af en toe leuk sample materiaal tussen.

Attachments

• 20170709_105438.mp4
    11,4 MB
  • 20170709_105355.mp4
    9,9 MB
  • 20170709_105517.mp4
    13,4 MB
Tja,mp3's,het is makkelijk,maar voor de beleving ga ik graag nog een platenbeursje af.
Vind het nog steeds wel wat hebben om bezig te zijn met cassetes,cd's,LP's,zelfs met bakalieten platen....zit af en toe leuk sample materiaal tussen.
Als je vinyl je lief is, zou ik ernstig nadenken over een andere platenspeler. Bij deze zie ik er nog net geen spaan vinyl vanaf krullen. :) Er zijn ook modernere spelers met 78 toerenstand maar met een veel minder naalddruk en een lieve diamant ipv een spijker. Waar je desgewenst nog steeds een mono element in kan hangen als je voor een bepaalde klank gaat. Maar ze gaan je LP's niet zo snel "grijs draaien" als zo'n oude martelmachine.

Wie goedkoop uit wil zijn moet 78 toeren platen kopen, die raken we in de Kringloop echt aan de straatstenen nog niet kwijt. Je kunt ze voor een symbolisch bedragje mee nemen.

Als je vinyl je lief is, zou ik ernstig nadenken over een andere platenspeler. Bij deze zie ik er nog net geen spaan vinyl vanaf krullen. :) Er zijn ook modernere spelers met 78 toerenstand maar met een veel minder naalddruk en een lieve diamant ipv een spijker. Waar je desgewenst nog steeds een mono element in kan hangen als je voor een bepaalde klank gaat. Maar ze gaan je LP's niet zo snel "grijs draaien" als zo'n oude martelmachine.
Had ik idd ook verwacht dat je ze na 5 keer draaien wel weg kon gooien.
Maar in de praktijk valt het heel erg mee.
Het heeft dan toch wel zo z'n charme een 100 jaar oude martelmachine,
Gewoon hardcore medival spijker in de groef.
Sampler er bij,en je bent weer een middagje bezig.😉

Back