Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Laatst nog een plaat voor €125 euro verkocht via discogs die ik tijdje terug voor €0,50 had ingekocht ;) het kan nog steeds hoor!

welke dan?
ik zie dan mijn Black Jazz, The Awakening voor 550 euro gaat.
zijn die mensen niet goed snik?

Wie goedkoop uit wil zijn moet 78 toeren platen kopen, die raken we in de Kringloop echt aan de straatstenen nog niet kwijt. Je kunt ze voor een symbolisch bedragje mee nemen.
Klopt, ik heb ze ook bijna voor niks gekregen. Maar wel blijven opletten, sommige van de Beatles zijn grof geld waard.

Ik heb nog vrijwel al m’n lp’s
en net een nieuwe naald gekocht
zie het als verwennerij : even een plaatje draaien , zo’n genot in geluidskwaliteit vergeleken met het mp3/ streaming aanbod .

Ook recent nog een paar nieuwe gekocht : van berlijn naar parijs ( synthsamenwerking) en een van marvin gay :-)

Idd, maar ook gewoon het idee van iets fysieks zien en dan audio horen, dan is toch bijna magisch (dachten ze vroeger ook :-P )

en net een nieuwe naald gekocht

ik had toevallig een dl103 van Denon nieuw gekocht via de Denon website.
Die naald is ergen eind jaren 50 ontworpen. wt f?

ik vind niet dat vinyl beter klinkt. ligt aan de master. maar er zijn zulke goede persingen waar het geluid om te snoepen van is.

Wat mij opvalt is dat ik een plaat vaak meerdere keren draai voor ik er wat nieuw op gooi.

Idd, maar ook gewoon het idee van iets fysieks zien en dan audio horen, dan is toch bijna magisch (dachten ze vroeger ook :-P )
In dat opzicht is het haast nog magischer om niets fysieks te zien en dan toch nog audio te horen.

Wat anders, ik had vroeger toen ik nog platen draaide een houten vloer, niet bevordelijk voor de beleving als je door de kamer liep.. en al helemaal niet als je een plaat wilde opnemen.op cassette.

Klopt, ik heb ze ook bijna voor niks gekregen. Maar wel blijven opletten, sommige van de Beatles zijn grof geld waard.

Weet ik - het meeste is opera, het levenslied of hoempapa, maar als het Jazz, Blues of een bekende jaren 60 band is zoek ik het voor de zekerheid even na.

Laatst nog een plaat voor €125 euro verkocht via discogs die ik tijdje terug voor €0,50 had ingekocht ;) het kan nog steeds hoor!
Natuurlijk kan je nog eens geluk hebben maar hoeveel keer gebeurd dat nog? Die hoofdprijzen geef ik niet.
Ik zit al 18 jaar op Discogs en heb het serieus zien evolueren.
Gelukkig is er is nog super veel leuke muziek te ontdekken die wel betaalbaar is.

Dat is volgens mij ook 1 van de redenen dat er geen leuke platen meer in de kringloop binnengebracht worden. Iedereen denkt nu platenboer te zijn en hoopt al zijn platen te kunnen verkopen aan de hoogste ooit verkochte prijs.
Ik denk dat we het allemaal al hebben zien gebeuren met de 'vintage' synths... . Je moet zoals met alles in het leven er op tijd bij zijn; als de handelaren/speculanten er op springen gaat de lol er snel van af.

Laatst gewijzigd:
Die is me te goed bekend. Ik moest heel hard lachen om het voorstel om de limiet daar in de spits van 100 naar 80 te verminderen. Dat kan alleen maar voorgesteld worden door iemand die daar nog nooit "gereden" heeft. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel: ik heb daar in die jaren mijn CD collectie goed kunnen gebruiken.

Als je wat nieuws wil ontdekken dan kan je gratis twee vehuisdozen met gekopieerde CDs komen ophalen. Van alles, van Taj Mahal tot Tatjana (nee, zo erg is het niet), 60 70 80 90 00 10ies blues pop rock ECM, in Utrecht.

Zelden iets fatsoenlijks uit de kringloop gehaald. Vroegah was het al ruk. En als je dan wat vond was het goor, grijs, en met schuurpapier afgespeeld.
Da's ook mijn ervaring, meestal zag je alleen verzamel lp's (alle dertien goed enz) James Last, Nana Mouskouri,Rene Froger en meer van dat soort artiesten maar vezamelaarswerk kwam je niet tegen.
Soms hield de bieb bij ons wel 'ns opruiming en dan zat er wel 'ns iets onbekends en interessant (voor de meesten) tussen wat als voordeel had dat het ook maar weinig uitgeleend was en nog goed draaibaar.

zie het als verwennerij
Zo is het :)

Ik zou guns n roses nooit opzetten op Spotify, maar de plaat komt zo af en toe wel te voorschijn. Lekker genieten hier nu tijdens het opruimen voor de meute komt :)

9E4919E7-449B-4CAF-920A-339099BB41E8.jpeg

Ik zou guns n roses nooit opzetten op Spotify, maar de plaat komt zo af en toe wel te voorschijn. Lekker genieten hier nu tijdens het opruimen voor de meute komt :)
Prachtig toch? Ik was vanmiddag bij Variaworld in Deventer, ooit uitgeroepen tot vinylzaak van Nederland. Die hoezen alleen al zijn zoveel leuker dan muziek uit een app. Vervolgens bij Plato om de hoek weer 10 perfecte cd's meegenomen voor 1 euro per stuk. Ik word daar echt blij van 👍

Nou inderdaad verwennerij, heerlijk. Laatst voor mn verjaardag een bol.com bon gekregen, en lekker twee stukjes vinyl van gekocht. Het mooie nieuwe album van Thomas Fehlman, en, och mensen wat is deze fantastisch prachtig op plaat, Kind of Blue van Miles Davis.

Mijn vrouw wilde mij verrassen met de laatste CDs van Black Midi en the Smile. Op naar Plato in Utrecht. Niet verkrijgbaar. Tsja jongens.

Back