Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ik koop nog weleens een speciale (her)uitgave of nieuwe albums van favoriete bands, maar dat zijn in totaal hooguit 2 CDs per jaar. Sommige komen niet eens uit het plastic.

Zeker weten! Zelf heb ik er geen geld (meer) voor over om classics op te kopen, maar daar zijn er nog genoeg van volgens mij. Toevallig net voor het eerst sinds tijden weer een keer een vinyl album apart laten leggen (2 Many DJs presents radio Soulwax PT2).

Ik heb al mijn cds die ik nog heb in zo'n ikea torentje staan naast de boekenkast. Doet eigenlijk vooral dienst als akoestisch materiaal met de boeken erbij :D. Platen staan mooi te shinen onder de dj booth. Die gaat sporadisch nog eens aan om nostalgisch terug te denken aan mooie tijden =)

Bekijk bijlage 3830055
Dat ziet er mooi uit zeg!

ik had de eerste cdspeler van philips. die werkte op 14 bit ofzo. maar man dat ding had een fijn geluid.
cd100 dacht ik.

ik had de eerste cdspeler van philips. die werkte op 14 bit ofzo. maar man dat ding had een fijn geluid.
cd100 dacht ik.
Cd100 was hun eerste. Cd101 leek er op. Beiden toploaders. De frontloaders erna hadden veel meer mensen. Leuke spelers hoor.

Waar zijn al die ouwe stereotorens gebeleven??
Er zijn nog wel mensen die nog steeds een echte stereo toren hebben, maar alleen voor zuiver de hobby...
En die kunnen heel expensive zijn...
stereo 55.jpg
stereo445.jpg
draait.jpg
plaat4434.jpg

Ik heb al m'n CD's gewoon weggegooid, om daar voor 25 cent per stuk mee te gaan leuren via marktplaats vind ik echt zonde van m'n tijd en humeur haha ;)

Cd100 was hun eerste. Cd101 leek er op. Beiden toploaders. De frontloaders erna hadden veel meer mensen. Leuke spelers hoor.
ff gekeken was een cd100, had echt een fijn geluid. maar goed als ik nu een cd wil horen rip ik hem gewoon.

ik heb niet eens meer een echte CD speler geloof ik ...
Ik sinds afgelopen vrijdag wel weer. Een zo goed als nieuwe Philips, voor 35 euro. Klinkt goed en werkt razendsnel 😊

Kwam laatst nog een hele doos 12" Trance classics tegen van Bonzai, Blackhole, Armada net meer van dat soort labels. Ben benieuwd of er nog animo voor is.
Zeker wel. Ik vind die eerste cd's van In Trance We Trust te gek. Als ik die op CD tegenkom, koop ik ze. Heb hier ook een dubbelaar van Bonzai liggen, dat was een van mijn eerste cd's 30 jaar terug ofzo. Die mag gewoon niet weg 👍

Ik ben ook minder geneigd om een album te onderbreken voor goed beschouwd onzinnige dingen.
Dat heb ik dus ook. Als ik een apparaat met wifi heb, ben ik snel afgeleid. Mail, Instagram, Synthforum, ander album dat misschien nét wat leuker klinkt. Bij een CD luister ik het album van begin tot eind, omdat ik geen zin heb om op te staan...

De laatste keer dat ik uit NL vloog kwam ik terug met Thunderdome 2
Dat is gewoon jeugdsentiment? Rave the City had mijn buurjongen destijds. Wat een herrie! 😁

Platen staan mooi te shinen onder de dj booth.
Wow, ziet er gaaf uit! LP's zijn toch veel leuker dan streams.
Ik heb al m'n CD's gewoon weggegooid, om daar voor 25 cent per stuk mee te gaan leuren via marktplaats vind ik echt zonde van m'n tijd en humeur haha ;)
Ik betaal meestal tussen de 2 en 5 euro. Bij een plaatselijke muziekwinkel 3 cd's voor 10 euro. Die zijn dan in bijna perfecte staat.
Laatst geprobeerd een collectie van een vriend te verkopen. Gern enkele interesse bij Plaatboef of Concerto.
LP's zijn booming, begreep ik. CD's ook weer in opkomst, volgens de meneer van Plaatboef in Utrecht.
Zij die het niet horen maar het toch geloven.. :D
Juist niet, haha. De duurste was 110 euro en het model dat ik meenam 35 euro. Ik hoorde het 'romige laag' niet 😁
Ik werk zelf als vrijwilliger bij de Kringloop.... en zelfs de CD lijkt op zijn retour.
Dat merk ik ook bij de Kringloopwinkels in mijn woonplaats. Je ziet wel meteen wat veel verkocht is vroeger. Vanessa Mae, Wet Wet Wet, altijd en over Alanis Morissette en - voor den Ollanders - BZN, Jan Smit, René Froger en Jan Vayne.

Zou me niets verbazen als CD's massaal weggegooid worden door mensen die hun muziek nu via de computer binnenhalen.
Mocht iemand die aandrang voelen, stuur me dan vooraf even een DM 😁

Het heeft misschien ook met wijze van consumeren te maken. Gaan zitten om bewust muziek te luisteren doe ik eigenlijk maar heel zelden. Vroeger deed ik dat vaker, maar dat is echt al heel erg lang geleden. Ik heb voornamelijk muziek aanstaan als audiobehang terwijl ik met andere dingen bezig ben. Dus voor mij zegt het hele ritueel van een LP of CD uitzoeken, het op/in de speler leggen en afspelen me niet zoveel. Voel die behoefte ook niet meer, maar misschien komt dat ooit nog eens terug.

Mochten er nog mensen zijn met vinyl of cd's van hardere stijlen die ze weg willen doen, dan houd ik me aanbevolen.

20221205_195133.jpg

Hardcore en trance vinyl +- 720 (trance ruilbaar voor hardcore)

20221205_195158.jpg

2 Bakken vol cd's (+- 230) en linksachter in de hoek nog wat (+- 50) synth/symph rock vinyl

Laatste tijd weer wat m'n cd collectie aan het aanvullen, grootste gedeelte van Thunderdome heb ik compleet, maar ook Hellsound, Mysteryland, Ravers Religion enz. Natuurlijk rip ik het allemaal wel via de computer, want anders kan ik het niet luisteren :dubbel:

De gehele collectie:

Ik heb ook nog wel wat (+/-50?) gabber/oude house etc vinyl wat geruild mag worden tegen rock/pop/new age/prog/synth... vinyl of een Jupiter 8. ;)

Sven Van Hees, vroege Mackenzie, vroege Moby projecten etc. Probleem met ruilen gaat misschien zijn dat ik al veel heb van de stijlen die ik zoek. :)

Dat is gewoon jeugdsentiment? Rave the City had mijn buurjongen destijds. Wat een herrie! 😁

hahaha, Rave the city en Powerhouse waren mijn eerste zelf aangekochte cd's als ik me niet vergis }:|
Gaan zitten om bewust muziek te luisteren doe ik eigenlijk maar heel zelden. Vroeger deed ik dat vaker, maar dat is echt al heel erg lang geleden.

Ik vind dat vooral leuk om tof te doen als er bezoek is, op de platenspeler in de huiskamer :). Zo nu en dan wel leuk om de platenhoes erbij te pakken en vaak toch ook weer mooi qua muziek, welke ik minder snel op spotify aan zal zetten (the Cure, Guns n roses, David Bowie, Fleetwood mac).

Een levensduur van 100+ jaar lukt zeker wel als ze verticaal bewaard worden. Daarna gaat de zwaartekracht toch ook langzaam zijn ding doen en wordt vervorming van de schijf mogelijk een issue.

Daarom moet je ze af-en-toe draaien 😄

Leuk topic :D

Kwam laatst nog een hele doos 12" Trance classics tegen van Bonzai, Blackhole, Armada net meer van dat soort labels. Ben benieuwd of er nog animo voor is.
Met name Bonzai is tegenwoordig best gezocht, toch veel classics uit de hardcore/hardstyle/harde techno op uitgekomen. Ze leveren ook nog wel wat op op Discogs.

tussen de 10 en 15.000 platen hier. van jaren 30 78 toeren tot testpersingen van spul wat pas over een paar maanden uitkomt ;-) cds zullen er ook een paar duizend zijn.. digitaal of spotify heb ik niks mee..

Niet alles gelezen maar om op Bombario zijn oorspronkelijke vraag terug te komen: uitvinder Ed Baars maakt veel gebruik van “cd plaatjes”. Naar ik vermoed zijn er al veel “cd plaatjes” geofferd gedurende Ed zijn experimenten! Maar serieus, ik heb geen flauw idee, maar dat is ook van toepassing op cassettebandjes. Ik denk dat er nog een generatie is (50/60+) die minder met hun tijd mee zijn gegaan v.w.b. muzieksmaak en medium. Betreft smaak herken ik dat ook bij mijzelf als het aankomt op popmuziek. Over het algemeen stream ik via Apple Music, daarnaast heb ik een klein platenspelertje in de huiskamer staan (niets bijzonders, Crosley Dansette) met daarnaast de nodige plaatjes. Hierbij is te denken aan the Doors, ELO, Beatles, the Sun collection, Chet Baker, Brubeck maar ook heruitgaves van het NatLab, BBC Radiophonic Workshop, Legowelt en zelfs Stakker Humanoid (vette plaat!). Heb de laatste maanden mening platenbeurs afgestruind maar het is (te)veel van hetzelfde waardoor ik toch wat gerichter en selectiever ben in mijn aankopen. Hoop ooit nog Paranormal Soul van Legowelt toe te kunnen voegen, lastig te krijgen voor een normale prijs.

Back