Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Heb ergens gehoord dat bitrot voornamelijk plaatsvind als je ze aan overmatig licht (UV misschien ook?) Blootstelt.
Correctie op mezelf: glas is amorf, geen vloeistof. Wel raar spul.
Amorf is eerder een materiaaleigenschap. Maar raar spul ja, glas :)

Ach, de LP, krrrt, LP, krrrt, LP,krrrt, LP,krrrt, krrrfoebt!
en weer een kras!:D

Toen ik nog geen Spotify had, deed ik het met een Onkyo 6 (6 cd's tegelijk) CD player met 'n zooi CD's
Toen kwam Spotify en heb de Cd's met de player in een plastic zak en vervolgens in een doos gedaan...:doei::o:
Maar ik verrek het om hem te verkopen!:peukie::z

Ach, de LP, krrrt, LP, krrrt, LP,krrrt, LP,krrrt, krrrfoebt!
en weer een kras!:D

Toen ik nog geen Spotify had, deed ik het met een Onkyo 6 (6 cd's tegelijk) CD player met 'n zooi CD's
Toen kwam Spotify en heb de Cd's met de player in een plastic zak en vervolgens in een doos gedaan...:doei::o:
Maar ik verrek het om hem te verkopen!:peukie::z

Hahaha.. Waar zijn al die ouwe stereotorens gebeleven?? Na mijn NS10's en wat losse componenten heb ik een aantal jaar het ding hieronder gebruikt.. Zo jammer dat de wisselaar het niet meer goed doet.. maar weggooien doe ik em niet.

Zo'n Sony CD wisselaar heb ik ook nog gehad ja, met een draaischijf erin en dan per ongeluk 2 CDs op elkaar leggen. Dan kwamen er echt bijzondere geluiden uit en was het een hele toer het er weer uit te krijgen :D Stereotorens hebben het denk ik afgelegd tegen de 'home entertainment sets' en soundbars, die alles-in-1 dingen om de duvel en z'n ouwemoer op je TV of speakers af te spelen of aan te sluiten.

Laatst gewijzigd:
Haha.. ja dat was soms weleens opletten met die wisselaar van Sony.. :D Ik dacht dat ie die van mij dan "no disc" meldde.. ??
Heb ook nog even een tijdje over een ding als hieronder gedroomd maar toen ik eenmaal de CD's in 'n database had zitten (voor buiten de deur gebruik met 2 x CDJ 500's) was dat een beetje overbodig.
Geen idee of dit soort dingen nog te krijgen zijn ergens.. Maar supercool 8) (Alhoewel mijn huidige DJ programmaatje al mijn stoute dromen van toen wel heeft vervuld.. al is het alleen maar om geen last meer te hebben van vervuilde / beschadigde CD's die overslaan.. 8D)

Laatst gewijzigd:
Of je cd zit er half in en de la gaat dicht mét de hoop dat ie geen 'KRAK' zegt...:D

Wat zal ik doen? kopen of houden?
Nee! ik bewaar hem! over 20 jaar is ie misschien antiek! en dán verkopen...:D;)
dag CD.jpg

ik heb niet eens meer een echte CD speler geloof ik ... in mijn auto zit zo'n ding met USB en bluetooth en car play, en onze home dingen en consoles slikken blurays en doen CDs als bijvangst dan. Maar gewoon zo'n grote gezellige bak waar je alleen maar audio CDs in af kunt spelen al jaaaaaren niet meer.

De gemiddelde desktop heeft 'n DVD brander die WAV compatible is.. Dat zal voor Mac hetzelfde zijn toch?

De gemiddelde desktop heeft 'n DVD brander die WAV compatible is.. Dat zal voor Mac hetzelfde zijn toch?
In Macs zit echt al jaren geen optische drive meer. Mijn 2009 iMac had er nog eentje, mijn 2017 iMac (en 2016 MacBookPro) al niet meer.

In Macs zit echt al jaren geen optische drive meer. Mijn 2009 iMac had er nog eentje, mijn 2017 iMac (en 2016 MacBookPro) al niet meer.
Ja.. de DVD lades heb ik ook al niet meer in mijn laatste twee laptops.. En nu ik erover terugdenk.. de laatste tower die ik op het werk in elkaar zette ontbrak ook een inbouwmogelijkheid voor een DVD reader/writer en het OS van een USB stick moeten installen.. ongelofelijk dat de optische drive aan het uitsterven is..

Heb nog een hele zooi DVD dingesen.. maar er is gelukkig ook nog gewoon van alles extern te koop.. Zelfs een Floppydisk is er met een USB aansluiting:

Ik maak nog steeds weleens gebruik van een appje uit de vorige eeuw genaamd Audiograbber, mocht ik ook een tof CDtje tegenkomen wat ik wil rippen omdat het niet op Spotify of Deezer staat. Geen idee of Mac ook zoiets heeft wat dat kon.. maar ik heb al mijn CD's zo in mijn computer gezet.. niet dat ik die nog veel draai maar het idee dat je ze allemaal in een playlist op shuffle kunt te zetten geeft wel een soort luxe gevoel als je het bekijkt vanuit de tijdsgeest toen er alleen nog maar CD's spelers waren. :)

Laatst gewijzigd:
Verdrongen door de USB stick, smartphone en alle cloud services denk ik. In veel gevallen is een CD/DVD-recordable ook helemaal niet handig, want het beschrijven en lezen is erg traag (en foutgevoelig) en je kunt ze maar een keer beschrijven (al had je ook ooit die RW dingen, maar dat was ook niet zomaar geregeld geloof ik, of die waren nog langzamer? Was iets mee in elk geval). Software op disc leveren is ook vrij zinloos geworden, aangezien op het moment van persing al een update beschikbaar is om te downloaden. Tegen de tijd dat het product geleverd is, zijn we 10 updates verder.

Laatst gewijzigd:
Ik maak nog steeds weleens gebruik van een appje uit de vorige eeuw genaamd Audiograbber, mocht ik ook een tof CDtje tegenkomen wat ik wil rippen omdat het niet op Spotify of Deezer staat. Geen idee of Mac ook zoiets heeft wat dat kon.. maar ik heb al mijn CD's zo in mijn computer gezet.. niet dat ik die nog veel draai maar het idee dat je ze allemaal in een playlist op shuffle kunt te zetten geeft wel een soort luxe gevoel als je het bekijkt vanuit de tijdsgeest toen er alleen nog maar CD's spelers waren. :)
Ja, met Apple Music kun je dat doen en bij abo zelfs je eigen geripte CDs vanuit 'de cloud' afspelen. Op zich wel een mooie feature.

Ik heb het grootste deel van mijn CD collectie meegenomen naar Canada in mappen. Afgelopen jaar heb ik 200 nieuwe cd doosjes gekocht en ze allemaal in computer/herrie kamer op planken aan de muur neergezet. Ik heb hier bij elkaar nu zo'n 5 meter aan CD's.

Wanneer ik soms niet weet wat ik wil luisteren vind ik fijn dat ik zonder muisklikken en algoritmes alle titels zie staan. Ik ben ook minder geneigd om een te onderbreken voor goed beschouwd onzinnige dingen.

Ik blijf af en toe nog cd's kopen bij tweedehands zaken zowel in NL als hier in Canada. De laatste keer dat ik uit NL vloog kwam ik terug met Thunderdome 2, Turn up the Bass 21, 538 dance smash hits winter 2002, Lois Lane, Rick Astley en nog meer fijne klassiekers :D

Als ik nog CD's koop worden die standaard naar digitaal geript en dan gaan ze op zolder in een doos :) Waarom ik soms nog CD's koop: soms is het goedkoper zoals de laatste Serious Beats 100 CD die ik 22€ heb betaald t.o.v. 80€ voor de digitale versie op Beatport. Anderzijds snuister ik ook wel eens graag in de bakken in de kringloopwinkels en tref ik daar wel eens iets leuk aan :)

Ik heb vroeger in mijn "DJ" jaren heel veel CD's in mappen gestoken met custom tracklists en daarbij de originele doosjes en inlays weggegooid. Nu ergens wel spijt van.

Kwam laatst nog een hele doos 12" Trance classics tegen van Bonzai, Blackhole, Armada net meer van dat soort labels. Ben benieuwd of er nog animo voor is.

Zeker weten! Zelf heb ik er geen geld (meer) voor over om classics op te kopen, maar daar zijn er nog genoeg van volgens mij. Toevallig net voor het eerst sinds tijden weer een keer een vinyl album apart laten leggen (2 Many DJs presents radio Soulwax PT2).

Ik heb al mijn cds die ik nog heb in zo'n ikea torentje staan naast de boekenkast. Doet eigenlijk vooral dienst als akoestisch materiaal met de boeken erbij :D. Platen staan mooi te shinen onder de dj booth. Die gaat sporadisch nog eens aan om nostalgisch terug te denken aan mooie tijden =)

IMG_1041.JPG

Back