Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Hier rond de 1100 lp’s waarvan grootste deel early hardcore is
Op de foto een paar platen daarvan. De rode is trouwens geproduceerd door een forumlid 😄

Attachments

• IMG_0515.jpeg
    IMG_0515.jpeg
    176,9 KB · Bekeken: 69
In de Kalverstraat. Dat wordt koopjes scoren. Of €15 meer betalen dan elders omdat het voor de toeristen is?

HMV opent één nieuwe zaak naast de ene die ze hebben en dan is de comeback van de muziekzaak compleet?

Halve muziekzaak eigenlijk:

De helft van ons aanbod is muziek, de andere helft bestaat uit kleren, boeken, graphic novels en andere dingen uit de popcultuur.

Ik ken de keten uit de UK, daar hebben ze inderdaad ook zo'n concept van deel muziek en deel merch en kleding. Op zich wel leuke winkels, maar fors aan de prijs.

Leuk! Mensen met smaak ook. Thundercat net gemist in Praag.
Iig een leuke ontwikkeling dat vinyl weer zo 'normaal' aan het worden is.

Even een vraag uit nieuwsgierigheid.

Ik koop de laatste tijd weer fanatiek cd'tjes en die vind ik bij Kringloopwinkels en muziekwinkels. Daar staan er dan een enkele honderden, maar er moeten er nog veel en veel meer zijn in de wereld. Wat is daarmee gebeurd? Staan die bij mensen op zolder? Ergens in een verlaten magazijn? Of gooiden mensen die gewoon weg?

Vinyl kun je volgens mij omsmelten, toch? Maar wat doe je met oude cd's? En wat deden platenmaatschappijen vroeger als een album hopeloos flopte en ze er al honderdduizenden van geperst hadden?

Ik vroeg het me zomaar even af 😁
Volgende week zaterdag en zondag 11-12 april 2026 is weer een mega grote platen & CD beurs in de Brabanthallen in Den Bosch. Daar ga je wel wat meer zien dan een paar honderd. Eerder een paar tienduizenden tot een paar honderdduizend.

Mis je niet ook Synthesizer Greatest Volume 7? Ed Starink - Synthesizer Greatest Volume 7 alleen in Spanje uitgebracht *D

Ik heb pakembeet 1700 "LP's", Trance, Techno, House en (Early) Hardcore ('t grootste gedeelte) en een stapeltje "echte muziek" zoals mijn pa altijd zei (Fleetwood Mac, Hendrix, Beach Boys, CCR etc).
Ja, ik kwam er recent achter dat die bestond. Nog nooit gezien, niet zo gek als die alleen in Spanje is uitgebracht.

Nou heeft Starink nog wel meer gemaakt.

...en net weer bij Gaga Music in Goch geweest; wat van mijn eigen albums in de winkel leggen.

En een handvol CD's weer meegenomen, waaronder een Tangerine Dream Live album. Erg leuk.

Dankzij platenbeurs en festival 24 platen in een week gekocht.

Gaat lekker zo. Nu moet ik ze zeker nog allemaal gaan luisteren ook.

Back