Kent iemand distrokid?

Het probleem met Distrokid is voor mij (of was) dat ze alleen credit card accepteren en ik heb die niet en ik hoef er ook geen. Op mijn vraag of ze in de toekomt Paypal zullen accepteren heb ik terug ontvangen dat ze dit niet gaan ondersteunen en daarmee hield het voor mij op. Dit zal niet voor iedereen een punt zijn, maar ik wilde het even noemen.

Betalen om muziek te publiceren?? Aan me nooit niet !!! De muziekindustrie is mij veel te commercieel en dat staat me ontzettend tegen.
Ik zet gewoon gratis alles op Youtube (mijn archief, omdat ik best slordig ben en in het verleden veel ben kwijtgeraakt). Mensen die langskomen kunnen er gratis naar luisteren en eventueel een boodschap achterlaten. Daar wordt ik dan zelf ook weer gelukkig van en het is tevens mijn gratis bijdrage aan de mondiale muziekcultuur. 8)

Als ik moet betalen om m'n muziek online te houden moet ik er te veel op toeleggen. Ik gebruik daarom al iets van 12 jaar Routenote. Site is wat clunky, review-tempo voor goedkeuring tracks kan sneller, maar aardige mensen bij support en ze hebben een gratis optie, waar Routenote 10 procent van de opbrengst rekent. Voordeel: wandel je onder de tram, blijft je muziek online (voor zolang streamingdiensten en Routenote zelf bestaan).

Al een tijdje niet gebruikt maar amuse.io kan ik prima aanraden (heb geen ervaring met andere diensten).
Zodra ik weer 's wat ga uitbrengen heb ik geen reden om iets anders te zoeken.

- Gratis, overzichtelijk en eenvoudig te gebruiken (voor bepaalde diensten moet je wel betalen).
- Werkt goed. Duurde wel paar maandjes voordat het op de streaming diensten stond.
- Goede service, reageren snel (ze hebben wat foutjes met mixup van artiestennamen gefixt).
- Tegenwoordig ook mooie statistieken en een fijne app.
- De uitbetaling naar paypal van mijn fenomenale verdiensten van welgeteld $100 in 2 jaar verliep ook goed. :D

Laatst gewijzigd:
Ok, het is allemaal heel kleinschalig natuurlijk maar die statistieken zijn wel interessant om te zien.
Heb destijds voor de leuk wat uitgebracht en bijna niets aan promotie gedaan. Uiteindelijk komen veruit de meeste plays en verdiensten bij Youtube Music vandaan en niet bij Spotify, terwijl ik op Spotify wel in wat playlists terecht ben gekomen met redelijk wat volgers.
De rest van de streamingdiensten (Apple Music, Amazon Music, Deezer) stelt sowieso geen fluit voor (in mijn statistieken bij amuse.io).

Ik zie dat de oorspronkelijke vraag om distrokid gaat, ook dat werd mij ook eens aangeraden.
Het is inderdaad een platform om in bv. spotify of andere streamingdiensten zichtbaar te zijn en zo ook vindbaar te zijn, alleen dat laatste is wat lastiger want van algoritmen win je het niet..en de vraag is wil je, daar dan voor betalen?
Via Soundcloud of youtube zal je muziek niet in spotify verschijnen (of ik heb de laatste updates van SC/YT niet meegekregen)
Anderzijds moeten betalen om je muziek online te zetten er vervolgens niks mee te verdienen kan een reden zijn om naar Bandcamp te switchen, daar ben je tot nu toe, nog eigen baas over wat je zoal plaatst en wat men er voor betaald als je muziek gekocht word...als het al gevonden word:)

Erg interessant allemaal.Je begint bij één service en je krijgt er een aantal andere voorgesteld.
Rustig de tijd nemen, t'is nog niet voor morgen.

Wat voor mij nog meespeelt, is dat het allemaal hobby is. Ik heb een goeie baan dus hoef er niet van te leven. Dan is het meer het grote bereik en het gemak waardoor ik voor DK koos. Stel ik krijg eens een opdracht - ik denk aan de muziek voor Bladerunner 3 - dan zou ik me wellicht heroriënteren…😉

Ik vind distrokid wel plezant om m'n eigen tracks effe op Tidal te hebben staan,,

Tegenwoordig kun je ook publiceren via SoundCloud richting tig verschillende mainstream platforms zoals iTunes en Spotify. Daar heb je wel dat Next Pro abonnement voor nodig.
Dat wist ik niet. Ik heb wel zo'n Next Pro account. Ik was al beetje aan het kijken naar Distrokid. Maar dat heb ik dan helemaal niet nodig. Thx.

Kan je met Soundcloud ook zo'n filmpje bij een Spotify track krijgen? Dat kan iig wel met Distrokid.

Hoe werkt het als je met iemand samen werkt en die heeft Distrokid en ik via Soundcloud? Als je overstapt van Soundcloud naar Distrokid ben je dan alle statistics kwijt? Bv in Spotify?

Voor wie wil hebben weet ik nog distrokid 30% kortingen te vinden voor het eerste jaar. Via pm.

Ik stuur nog op de oldskool manier demo's naar labelbazen zodat ik de focus op muziek houd. Labels zitten ook te springen om goeie tracks.
Verder ben ik erg geintereseerd op de crypto/NFT's wave muziek te publiceren. Hier ga ik mijn volgende ep mee starten.

Nog een concrete die je kunt overwegen: blijft je muziek online staan, als je je account opheft? Bij DK zal je muziek verdwijnen, als je niet jaarlijks betaalt. Dat is niet bij alle diensten zo.
….

Maar… stel dat je eerst bij DK een en ander plaatst en dan na een tijd met DK stopt (dus muziek niet meer online), dan kan je die nummers toch opnieuw ergens anders bij een ander online zetten?
Of werkt dat niet zo / denk ik te simpel?

Maar… stel dat je eerst bij DK een en ander plaatst en dan na een tijd met DK stopt (dus muziek niet meer online), dan kan je die nummers toch opnieuw ergens anders bij een ander online zetten?
Of werkt dat niet zo / denk ik te simpel?

Nee hoor, dat kan gewoon. De upload-diensten staan, in die zin, los van de streaming-diensten. En je behoudt je rechten, dus niemand die je tegenhoudt.

Elke track krijgt een code, zodra die wordt gepubliceerd, een ISRC. Handig om te noteren, maar er zijn sites om ze terug te vinden.

Zodra je opnieuw uploadt, doe je er goed aan zoveel mogelijk meta-data overeen te laten komen, met de originele upload - dus dezelfde artiestennaam, titel(s), exact dezelfde audio met dezelfde lengte, en die ISRC. Als alles meezit, zal bijvoorbeeld Spotify dan de play-count overnemen, alsof de muziek eventjes offline was en nu weer terug.

Da's het verhaal althans, ik moet de ervaring er nog mee opdoen..

Dat wist ik niet. Ik heb wel zo'n Next Pro account. Ik was al beetje aan het kijken naar Distrokid. Maar dat heb ik dan helemaal niet nodig. Thx.

Kan je met Soundcloud ook zo'n filmpje bij een Spotify track krijgen? Dat kan iig wel met Distrokid.

Hoe werkt het als je met iemand samen werkt en die heeft Distrokid en ik via Soundcloud? Als je overstapt van Soundcloud naar Distrokid ben je dan alle statistics kwijt? Bv in Spotify?

Voor wie wil hebben weet ik nog distrokid 30% kortingen te vinden voor het eerste jaar. Via pm.
Eerlijk , met soundcloud is het moeilijk , heb al enkele keren geprobeert en er is telkens iets fout , maar tzal wel aan mij liggem :D

Het probleem met Distrokid is voor mij (of was) dat ze alleen credit card accepteren en ik heb die niet en ik hoef er ook geen. Op mijn vraag of ze in de toekomt Paypal zullen accepteren heb ik terug ontvangen dat ze dit niet gaan ondersteunen en daarmee hield het voor mij op. Dit zal niet voor iedereen een punt zijn, maar ik wilde het even noemen.
Wordt het voor mij ook minder interessant, maar er zijn wel goede alternatieven zo te lezen hier.

Eerlijk , met soundcloud is het moeilijk , heb al enkele keren geprobeert en er is telkens iets fout , maar tzal wel aan mij liggem :D

SoundCloud is sowieso vergane glorie. Waar het voorheen ideaal was om gratis (onbeperkt) je muziek te hosten voor een redelijke prijs, is het nu volledig zonder focus en probeert het teveel dingen te doen. Dit resulteert in een dienst die eigenlijk niks goed (meer) doet. En de prijzen zijn ook nog eens idioot hoog geworden. Zeker als je alleen maar gebruik wil maken van unlimited upload ruimte en om audio files te kunnen vervangen van bestaande tracks.

SoundCloud is sowieso vergane glorie. Waar het voorheen ideaal was om gratis (onbeperkt) je muziek te hosten voor een redelijke prijs, is het nu volledig zonder focus en probeert het teveel dingen te doen. Dit resulteert in een dienst die eigenlijk niks goed (meer) doet. En de prijzen zijn ook nog eens idioot hoog geworden. Zeker als je alleen maar gebruik wil maken van unlimited upload ruimte en om audio files te kunnen vervangen van bestaande tracks.
Op zich ben ik wel tevreden met sc , betaal dan ook al jaren voor de pro versie , heb wel de indruk dat er minder verkeer is op sc , sinds 2022 , of ik ben minder populair geworden heheh , maar ehm ik zie het ook aan de aantal plays van enkele vrienden. Anyway

Dat kan met iedere distributeur, want dat kan je zelf via Spotify for Artists doen. Dat heet een canvas.

Deze diensten lijken op het eerste gezicht heel goedkoop, totdat je je realiseert dat het een subscription is.
Ik oriënteer me hier nu ook op. Voor 1 artiest betaal je 19.99 dollar per jaar zie ik, en dan mag je onbeperkt uplodaden. Als je serieus bent moet je dat wel terug kunnen verdienen, lijkt me.

Zelf heb ik goede ervaringen met CDBaby.
Daar neig ik nu ook naar. Voor 5 dollar blijft je track online staan, ook als je het abonnement opzegt. Dat klinkt goed.

Andere aanbieders zien er interessant uit, maar wat gebeurt er als ze omvallen? Of dreigen om te vallen? Dat vind ik ook nog wel een overweging. Ook bij die gratis partijen. Als het niet uit kan, passen ze gegarandeerd de voorwaarden aan. En overstappen is dan vaak weer gedoe.

Ik denk dat er slechts per individue wordt getelt,
of mss alleen bij tidal? niet per aantal keer beluisterd tot een bepaald percentage ?

tja, geld mee verdienen pfff ha ! ?? zelfs geen losse euro'tjes,, ? maar 10.000 ste van een euro

ik vind 't wel erg gebruiks gemakkelk dat ik naar m'n eigen tracks op tidal kan luisteren,
anders moet de mac opstaan en jriver draaien,
en anders moet ik weer data syncen, met de gsm's,

Back