Kent iemand distrokid?

Nog een optie, geen ercaring mee overigens (wellicht later dit jaar).
Opties is het probleem niet 😀

Ik heb nog wat research gedaan. Distrokid is goed, maar voor de meeste extra's moet je bijbetalen. Ditto is in theorie net zo goed en een stuk goedkoper. De dienst is wel wat buggy en de helpdesk is waardeloos, maar dat is hij van Distrokid volgens een gebruiker ook.

De helpdesk van Amuse is volgens een ander nog slechter. Als het werkt, is de dienst prima. Maar gaat er wat mis, dan kom je via de helpdesk geen steek verder.

Ik heb zelf een abonnement aangemaakt bij CDBaby. Ze schermen met 5 dollar per track en dan zou hij levenslang online staan. In de praktijk is dat echter 10 dollar en dan wordt het best een duur geintje, als je veel nummers uitbrengt.

Andere diensten lijken sterk op elkaar. Ik denk dat ik begin met Ditto en als dat tegenvalt, stap ik over op Distrokid.

Over Amuse.io. De ervaringen zullen verschillen, maar heb zelf goede ervaringen met de helpdesk (profiel op spotify was samengevoegd met andere artiest met dezelfde naam, niet zo spannend, maar het werd wel vrij snel gefixt... en dat voor een gratis dienst :)). En ze betalen netjes uit via Paypal.

Kunnen jullie mij vertellen welke online mastering services jullie gebruiken ???

Ik wil met de gratis track die ze meestal aanbieden, effe kunnen vergelijken met mixea,

En tja,
nu wil ik zo'n mixea turbo sound add on al zelf kunnen horen bij het mix/edit/diy masteren

M'n source:

Door Mixea:

kben bezig met google: 'online muziek mastering service'

Laatst gewijzigd:
Deze diensten lijken op het eerste gezicht heel goedkoop, totdat je je realiseert dat het een subscription is. Oftewel, als je stopt met betalen, dan wordt alles weer offline gehaald (tenzij je een additionele fee betaald).

Inderdaad, het lijkt goedkoop, maar dat is het niet, aangezien je ieder jaar moet betalen. Anders worden je tracks verwijderd. Stel je legt het loodje wil je toch dat je tracks erop blijven. Daarom heb ik gekozen voor CD Baby. 1 keer betalen en je bent ervan af.

Als ik een track op Beatport wil uitbrengen, moet ik bij Ditto een label aanmaken. Dat kost 65 euro. Bij Distrokid lees ik dit:

"DistroKid offers distribution to Beatport as an Album Extra for all DistroKid releases with the electronic genre. Beatport distribution costs $9.99/month for unlimited distribution for all of your artists."

Dat betekent dus 10 dollar per maand extra. Als je in je eentje muziek uitbrengt, vind ik dat veel geld. Heeft iemand hier ervaring mee?

jandorie da's vermoeiend

Die mixea mastering op m'n oudere tracks is beter dat de originele versie

Maar nu ik de Mix en DIY Mastering van m'n nieuwste tracks heb verbeterd, vind ik die turbo sound eq layer van mixea heel heel erg slecht klinken,

ik moet dat gewoon toegeven,, die mixea mastering is slechter voor m'n nieuwste tracks,
maar m'n eigen mix en mastering is ook ni perfect, maar 't is toch bruikbaar en niet lelijk

tja, ik kan alleen m'n full account deleten van distrokid,, ik lijk niet te kunnen downgraden en mixea te cancellen, ?? of toch ??

Laatst gewijzigd:
Ja ik ken distrokid.
Daar heeft Spotify grote aandelen in en onderdeel van hun verdien model is geldverdienen iederen die muziek wil uitbrengen.
Daar heb ik weining interesse in.

Tja, het business model gedoe intresseert me niet,,
Da's scheef denken, en je moet maar gaan werken voor geld, voor je muziek plezier maken hobby

Maar dat masteren is helemaal scheef denken,, da's gewoon een eq vol boost layer
Mijn mix afregelen ifv de mastering is ook omgedraaid denken,,, da werkt ni

tja, da was te denken dat ik van (mixea) mastering (gedaan door derde) mijne klop ging krijgen,

Die Mixea is best goe,
maar m'n diy mastering daarvoor helemaal aanpassen was dagen waardeloos werk,

Alleen die lelijke tick moest weg in m'n kicks,, en dat komt omdat ik de lo freq teveel wegfilter,
geen nood om helemaal anders te gaan beginnen denken, kwa mix bus setup

okey,
en ik vind 't gewoon plezant mijn eigen tracks in tidal te kunnen afspelen,

da's normaal dat dat een beetje geld kost,,,
maar tja, scheel kap. denken is de normaliteit sinds 0.5 miljard olie winst per dag maken de norm is
,,

Laatst gewijzigd:
Denk dat mensen eens goed moeten nadenken waarom ze muziek uitbrengen.
vind je het gewoon leuk om op BP te staan, zodat je kan zeggen dat je iets hebt “uitgebracht”
Of wil je je muziek delen met de wereld (waarom dan niet gewoon SC of YT?)
Of denk je dat je écht zo goed bent dat je er iets geld mee kan verdienen, dan moet je ook niet zeuren en die paar tientjes per jaar erin blijven stoppen.
Mensen zien Beatport als een bestemming, een prijs, sta je daar dan heb je het gemaakt…. Verrassing: iedereen met 5€ saldo op z’n Paypal kan op Beatport….

Ik zeg het al jaren, het verdienmodel is de artiest. Pretenties en de eigen geilheid om iets te releasen waar echt NIEMAND op zit te wachten, producertje spelen kost nou eenmaal geld. En is niet voor centenneukers, voor niks gaat de zon op. Ben je goed genoeg kom je bij een label (néé niet een hobby label) en dan hoef je hierover allemaal niet meer allerlei topics te openen.

Pretenties en de eigen geilheid om iets te releasen waar echt NIEMAND op zit te wachten.
Wat mij betreft een typisch gevalletje 'ik vind het, dus het is zo.' Hoezo weet jij of een luisteraar op iemands muziek zit te wachten? Sowieso vind ik dat een rare manier van denken. Als je muzikant bent maak je muziek, en het lijkt me logisch dat je dat naar buiten wilt brengen. Waar en hoe mag iedereen zelf bepalen.

Idem je opmerking over een echt label. Wat is een écht label? Die grens vervaagt tegenwoordig enorm, en bij een écht label ben je gewoon een nummertje. Dan kun je het ook zelf doen en een fanbase opbouwen. Voordeel is dat je er dan net zoveel tijd en energie in kan steken als je zelf wilt.

Ik kan je redenering overigens wel volgen hoor, en er zit een hele hoop ego in de muziekbusiness. Trouwens, in de hele wereld. Maar alles over een kam scheren geloof ik niet in.

Is niet alleen mijn mening. Mocht je nog ambities hebben…..
Ik vind gewoon dat de “ticket to entry” omhoog moet omdat de pulp veel te veel vervuild.
laat die mensen lekker op hobby platforms als bandcamp en SC vertoefen, zonder de Apple Music of Spotify catalogus te vervuilen.
en als ze dat dan wel willen dan moeten ze er maar flink voor betalen.

Ik vind gewoon dat de “ticket to entry” omhoog moet omdat de pulp veel te veel vervuild.
laat die mensen lekker op hobby platforms als bandcamp en SC vertoefen, zonder de Apple Music of Spotify catalogus te vervuilen.
Hier ben ik het niet mee oneens. Alleen je brengt het altijd zo cynisch, daarvan schiet ik vaak meteen in de weerstand (en reageer ik niet want laten we het gezellig houden :luv:).

Toen een synthwave track van mij op het grootste synthwave youtube kanaal werd geplaatst en in de comments werd geklaagd over het feit dat het nummer niet op Spotify stond, ben ik maar eens gaan uitzoeken hoe ik het op Spotify kreeg...
Ik zie dat onderscheid niet hoor, alsof streaming diensten exclusiever zijn dan de "hobby platforms" Bandcamp en SC.
De hoeveelheid "pulp" is op alle platforms even groot (en wie bepaalt wat pulp is trouwens?).
Op het gebied van entertainment is tegenwoordig alles compleet verzadigd gewoon, met een haast oneindig aanbod .... muziek, games, tv series.... dus ook heel veel troep.

omhoog moet omdat de pulp veel te veel vervuild.

Dit is een hellend vlak. Laten we blij zijn dat er geen Cultuurkamer meer is die bepaalt welke muziek waardig is en welke niet. Dat mag de luisteraar uitmaken. Er is wel héél veel aanbod natuurlijk, dus op te vallen of er nog een droge boterham mee verdienen is minder eenvoudig / onmogelijk. Tegelijk was het vroeger maar een handvol muzikanten gegeven überhaupt muziek naar een breed publiek te brengen.

Onder de streep nu meer voordelen, wat niet betekent dat er géén nadelen zijn.

Waar wel een dik filter op mag zijn de scammers. Zeker nu er tools komen om oneindige stapels ai-muziek te genereren, lopen de streamingsdiensten potentieel vol met rommel waar geen mens meer aan te pas is gekomen, noch bij productie als bij luisteren. Ik mag hopen dat ze daar voorbereidingen voor treffen...

Als je zon instelling hebt wordt je ook nooit een succesvolle muzikant.. En hoe ga je opvallen/serieus genomen wordenals je muziek niet eens op de meest gebruikte platforms staat?

Als je zon instelling hebt wordt je ook nooit een succesvolle muzikant.. En hoe ga je opvallen/serieus genomen wordenals je muziek niet eens op de meest gebruikte platforms staat?
"het probleem" is dat ze ook niet opvallen of serieus genomen worden als ze _wel_ op de meeste gebruikte platforms staan ;) maar wel met veeel meer zijn dan de orginelen die ze schaamteloos copy/pasten... en zo veeeeel plek innemen.

Back