udo super gemini 20 voice hybrid-synth

20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg

Ik ben het er helemaal mee eens.
Geen scherm, led/knob/switch per functie.
Page 2 functies is beperkt ok als het maar duidelijk is aangegeven op de panel.

Er staan eerst nog 4 andere dingen op mn wish-list als hij nu voor €4000 in de winkel komt dan komt vast wel een gelegenheid om er één aan te schaffen voor een flink stuk minder.

Wat een mooie toekomst gaan we tegemoet. *D

Als Yamaha en Roland nu eens uit hun comfort zone stappen en ook iets fatsoenlijks maken...

Krijg er beetje Hartmann Neuron gevoel bij als ik de layout zie, ik weet het, smaak.. vind het nieteens zo lelijk, vind de drukknoppen wel cool. Maar als die in een andere kleur komt zou ik die eerst willen zien :D

Specs zijn wel :mega:

Ik koop geen hardware synths meer, maar als ik er ooit nog eens overstag ga, dan zijn die UDO bakken grote kanshebbers. Percies mijn cup of tea, geen menus, alle functies een knop.
Strakke layout en out of the box denken qua synthese.

Mooi spul, maar het nadeel is van dit soort bakken zonder compromise, dat je al heel snel in de buurt komt van 3-4 ruggen en dan heb je ook al een mooie mac die nog veel meer kan dan een bi-timbrale soundengine :D

Maar voor HW synths vind ik dit wel een v/d gaafste.

Eerste demo gehoord(sonicstate).
Klinkt behoorlijk goed.
Eigenlijk een super 6 on steroids.
Tegen de 4000 euro.
Waarschijnlijk September.

Laatst gewijzigd:
Heeft hij ergens zo'n "original value" LEDje zoals op bv sommige Korgs staat? Dat vind ik altijd heel handig als je een preset wil tweaken omdat het frontpaneel natuurlijk niet overeenkomt met de preset.

Op het filmpje is de kleur en formfactor imposant en heel mooi.

Heel expressief, moderne mooie klank.

En ik krijg er een cs80 gevoel bij, geen super6 gevoel.

Je koopt eigenlijk, als het ware 2 super 6.

Wat is binaural? Stereo? Best een aardige feature set. Zeker als je het vergelijkt met een minimoog re-issue.

Wat is binaural? Stereo? Best een aardige feature set. Zeker als je het vergelijkt met een minimoog re-issue.
bij indrukken van 1 toets is het een voice links en een voice rechts toekennen met dezelfde patch. zo krijg je een soort van 2voice unison vetheid in een mooi stereobeeld.

Het is een soort van kat in een zak blablabla, elke bi timbrale analoge polysynth waar je de patch kan links of rechts pannen kan dat ook.

Het is een leuk en bruikbaar effect natuurlijk.

Ik vind de soniclab demonstratie erg tof, maar ik heb het nu 3x geluisterd. Valt me op dat er, met name in het begin een soort klikjes zijn of wegvallende noten. Ik vermoed note stealing vanwege de 5 noten polyfonie. Ik vind het een mooi instrument, maar ik denk dat ze beter voor 24 samen hadden kunnen gaan = 6 stemmen in bi timbraal binaural.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Zie het zo: Binaural + bi timbral layer is hetzelfde als quarto-timbral (met beperkingen), je speelt 4 voicen tegelijk.

Een moog one kan dat ook, hetzij tri-timbral. je kan dus een binaural patch maken en layeren met een extra gewone patch. Resultaat is ook 5 voice polyphony (moog one16v).

Het is dezelfde grens.

Het is een leuk en bruikbaar effect natuurlijk.
Ja en m'n moet het tegenwoordig van effecten hebben, want een akkoord spelen kan men niet meer.😆

Ik denk ook dat het resultaat niet echt veel mooier meer gaat worden als je meer dan 5 voices bitimbral binaural tegelijk laat horen. Ik denk dat "brij" dan al snel komt loeren.

ALs hij ook splits kan, kan je bv links een 5 voice binaural patch als pads spelen en rechts 10 voice melodie. Lijkt me niet karig. Als de voices wat dynamischer toegewezen kunnen worden kan je links 12 voices gebruiken voor binaural triaden met 1 timbre zonder voice stealing, en heb je er nog 8 over voor je rechterhand met het andere timbre.

Ik ben vooral benieuwd hoeveel controle er is over het aan de twee lagen toe kunnen wijzen van stemmen. Een monofone stereo stem voor bas of arpeggio's links plus negen stereo stemmen voor (septiem) akkoorden met een lange release rechts is hoe ik hem zou willen gebruiken.

Back