udo super gemini 20 voice hybrid-synth

20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg

Ik ben persoonlijk geen fan van die Udo synths, maar vergeleken met die Cobalt budgetbrol snap ik het prijsverschil echt wel. Ziet er niet uit en klinkt sterieler dan een fles schoonmaakalcohol.

Vraag me af wie het verst gaat reiken.Getalenteerde met brol of een niet getalenteerde met wat kapitaal aan synth's.☹️

Ok je vraag zit al het antwoord in maar talent is ook geen garantie.
Dus de factor of iemand veel spullen heeft heeft daar dus helemaal geen invloed op.
Je kan nog zoveel talent hebben maar de niet-getalenteerde die wil werken wil oefen en verbeteren raakt verder.
Anyhow meeste 'talent' wat we zien is geen 'talent' maar zijn vele uren oefening.

Hij past wel goed bij het interreur. Kwa looks en kwa sound ook wel

1684228996709.png

Vraag me af wie het verst gaat reiken.Getalenteerde met brol of een niet getalenteerde met wat kapitaal aan synth's.☹️
Usain Bolt zal ook sneller lopen op klompen dan eender van ons op de duurste Nikes. Dat maakt klompen nog niet het meest geschikt voor hardlopen. Heeft dus verder weinig met het onderwerp te maken.

Nope, je hebt wellicht talent maar dat heb je wel moeten cultiveren.
Dus werken, leren etc.
Je hebt dus geen geld omdat je talent hebt.

Usain Bolt loopt ook niet het wereld record omdat hij 'talent' heeft.
Dat is een combinatie van factoren waar werk de van grootste is.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
:dubbel:8D8D OK you win. :biertje:

Ik heb geld omdat ik hard werk aan mn talenten dan ???? 8o)

Dat moet je niet aan mij vragen ik heb geen idee. Alleen jij kan dat weten :D :biertje:

• Duimpje
Ik heb geen geld want dat geef ik allemaal uit aan gear omdat ik geen talent heb.

Ja hetzelfde hier.
Ik kan wel tijdelijk mijn muziekale zelfverzekerheid boosten met de aankoop van iets nieuws.

Anyhow "Talent is a illusion" en "The art of sucking" zijn 2 belangrijke gegevens en daarmee kunnen we het idee om "een geweldige muziekant" te worden naast ons neerleggen.
Gewoon harder werken als je beter wil worden, je zuigt dan nog steeds maar ga door met zuigen en heb er plezier in.
Wellicht op een dag kom je er dan achter dat je niet meer zuigt en ook nog plezier hebt :)

• Duimpje
Talent is geen vervanging voor oefenen. Iedere dag ergens mee beter zijn maakt je beter. Leunen op talent en je talent verdwijnt vanzelf. Hetzelfde met de illusie van het wachten op inspiratie. Bestaat ook niet. Ideeën komen als je constant ergens mee bezig bent. Dan slaat de inspiratie vanzelf een keer toe en rolt er het ene na het andere uit. Maar dat is puur door het verfijnen van je vaardigheden. Leuk boek hierover is the war of art.

Anyway, aardig offtopic , het lijkt mij wel een mooie synth ;)

Ik ben persoonlijk geen fan van die Udo synths, maar vergeleken met die Cobalt budgetbrol snap ik het prijsverschil echt wel. Ziet er niet uit en klinkt sterieler dan een fles schoonmaakalcohol.
Sorry Nap, maar die bal sla je volledig mis. Wat je zegt over Modal klopt totaal niet.
Want die dingen zijn ten eerste gebouwd als een tank, klinken als een huis en zijn bovendien erg democratisch geprijsd.
Ik denk dat onderstaande demo je visie helemaal weerlegt.
(de Cobalt kost 1/6 van de UDO)

Laatst gewijzigd:
Kruidvat meets Serum. Woepie.

Maar goed, smaken verschillen zullen we maar denken.

Ik denk dat een beetje talent hebben in de muziek wel cruciaal is wil je succes hebben.
Maar ik relativeer wel dat het niet vreselijk belangrijk is om unieke talenten te hebben.Het is een illusie te denken dat alles vanzelf gaat als je maar je talenten kent.
Zoeken wat je prettig vind en daarmee verder werken,plezier in vinden is veel aangenamer om mee te leven.

• Duimpje
Zoeken wat je prettig vind en daarmee verder werken, plezier in vinden is veel aangenamer om mee te leven.
Wie koopt welke synth en waarom? Een bijna existentiele vraag in deze community...

Ik weiger - hoewel ik dat zonder verpinken met een muisclick kan - die UDO, en andere soortgelijke overpriced synths te kopen.
De realiteit is dat die overhyped dingen niet 'beter' klinken dan pakweg de nieuwste Behringer Pro 800 die dan wel super betaalbaar is.
Want dat is wat sommige fabrikanten je graag willen laten geloven. Het is duur dus het is wel bijzonder. Wat een gelul zeg.
Om zo de goedgelovige Thomassen flink veel geld te laten neertellen voor iets dat uiteindelijk niet beter of slechter klint dan alles wat we al 50 jaar hebben en kennen...toch?

Laatst gewijzigd:
Ik vind het lachwekkend dat een aantal hier het hebben over verkeerde looks, het wel of niet hebben van talent, het al dan niet krijgen van succes, overpriced synths, etc... en daarmee stellig een punt proberen te maken. Dat mag toch iedereen lekker zelf bepalen. Wat maakt het in hemelsnaam uit wat jij er van vind op basis van willekeurige (maar voor jou blijkbaar belangrijke) argumenten?

PS. Dit vind ik:
  1. Ziet er origineel uit. Vind hem gaaf.
  2. De demo's klinken in mijn oren erg goed. Zeker vernieuwend door de diverse modulatie optie's (met name poly aftertouch).
  3. De prijs is zeker stevig, maar ik vind het niet te duur.
  4. Ik heb geen talent en ik heb geen ambitie. Ik beleef wel veel plezier aan mijn muzikale hobby.

Ik vind het lachwekkend dat een aantal hier het hebben over verkeerde looks, het wel of niet hebben van talent, het al dan niet krijgen van succes, overpriced synths, etc... en daarmee stellig een punt proberen te maken. Dat mag toch iedereen lekker zelf bepalen. Wat maakt het in hemelsnaam uit wat jij er van vind op basis van willekeurige (maar voor jou blijkbaar belangrijke) argumenten?
Neem het niet zo serieus.
Ik vind hem eerlijk juist heel mooi.
De sound niet zo.

We zijn blij dat we je wat kunnen laten lachen 8)
Iedereen zn mening is welkom.

Ik sluit me aan bij je mening over de Gemini.

Hij is helemaal mn ding, de Super6 heb ik links laten liggen omdat hij te beperkt was.
Liever 4k voor een toppertje dan 2,5k voor een net niet.

Ik hoop dat Arturia een 16voice Tri-timbrale polybrute maakt met poly AT, dan sta ik ook als 1ste in de rij. De polybrute nu klinkt goed maar is jammer genoeg te beperkt.

Back