Binaural is wel een stukje leuker met analoge vco's.
De Prologue kan dit ook goed.
Als je weinig voices hebt dat gewoon 2 x tracken en dan hard l+r pannen.
Zelfde techniek gebruik ik ook met akoestische instrumenten.
De beweging tussen l+r kan heel fijn zijn.
Ik vind deze synth er super mooi uit zien maar de klank doet me niet veel.
Ik vond dit het interessantste nieuwe product van deze Superbooth. Anders dan de Super 6 vind ik dit ding er niet slecht uitzien. Het ontbreken van een scherm hoeft voor mij geen onoverkomelijk nadeel te zijn. Maar ik moet me er eerst meer in verdiepen. Voegt het wat toe? De binaurale modus zou ik toch niet gebruiken. Dan hou je met twee lagen tien stemmen over en dat is behoorlijk.
Tegenwoordig lijkt het 'hip' om je klanten het idee te geven dat ze iets heel unieks kopen door vooral je product een idioot hoge prijs te geven en maar genoeg marketing onzin te verkopen.
Heel dat Aural gedoe vind je bijvoorbeeld ook terug op de Novation Summit en de Waldorf Kyra voor een veel democratischer prijs. En beiden klinken alvast een pak spannender.
Dit 'ding' ziet er misschien nog goed uit, maar klinkt echt niet beter dan voornoemde. Maar het is wel ongemeen veel duurder en dus kan je wel pochen met je nieuwste 'exclusieve' aankoop.
Sorry voor de fans, maar de Cherry Audio GX80 klinkt imo simpelweg een pak spannender dan dit omhoog geblazen ding.
En last but not least : Voor dit geld zijn er heel wat vintage spullen die zeker een pak interessanter zijn, zowel klankmatig als qua investering ...
Tegenwoordig lijkt het 'hip' om je klanten het idee te geven dat ze iets heel unieks kopen door vooral je product een idioot hoge prijs te geven en maar genoeg marketing onzin te verkopen.
Heel dat Aural gedoe vind je bijvoorbeeld ook terug op de Novation Summit en de Waldorf Kyra voor een veel democratischer prijs. En beiden klinken alvast een pak spannender.
Dit 'ding' ziet er misschien nog goed uit, maar klinkt echt niet beter dan voornoemde. Maar het is wel ongemeen veel duurder en dus kan je wel pochen met je nieuwste 'exclusieve' aankoop.
Sorry voor de fans, maar de Cherry Audio GX80 klinkt imo simpelweg een pak spannender dan dit omhoog geblazen ding.
En last but not least : Voor dit geld zijn er heel wat vintage spullen die zeker een pak interessanter zijn, zowel klankmatig als qua investering ...
Ik denk op basis van een prototype met een paar presets meegebracht naar superbooth nog geen oordeel kunt vellen.Wat ik hoorde klonk toch wat anders dan de super 6.Ik wacht op het eindresultaat ergens in de herfst.
Binaural is wel een stukje leuker met analoge vco's.
De Prologue kan dit ook goed.
Als je weinig voices hebt dat gewoon 2 x tracken en dan hard l+r pannen.
Zelfde techniek gebruik ik ook met akoestische instrumenten.
De beweging tussen l+r kan heel fijn zijn.
Ik vind deze synth er super mooi uit zien maar de klank doet me niet veel.
Dank u FLY. Dat bedoel ik dus. Visueel ziet deze syntn er als een plaatje uit. Maar UDO doet alsof zij het Binaural gegeven hebben uitgevonden, maar dat is dus helemaal niet het geval. Is zo oud als de straat als je weet hoe...
Ik ga niet vertellen dat deze synth niet ok is want dat is geheel onterecht, maar er zijn in elk geval (binaural) alterantieven bij andere merken die een pak betaalbaarder zijn.
Jonge mensen van pakweg 18 jaar denken dan dat dit geheel nieuwe technologie is, hoewel het gegeven al zou oud als de straat is...
Denk wel echt dat Binaural een feature is.
En het lijkt dat de UDO echt de eerste is die dus van 12 voice 2x 6 stereo voices maakt.
Op de Prologue kun je het doen met de L+R output fx.
En jij @sKeLeTvM hebt toch 2 Matrix 6-en? Dus als je dan 1 links en 1 rechts panned dan heb je ook Binaural.
Hier heb ik dat met de Matrix 6 gedaan.
Anyhow Ik vind deze synth, de UDO 6 en de Hydrasynth niet veel aan. Is niet mijn smaak.
UDO binaural is meer dan gewoon voices naar een L en R output pannen: je kan L en R ook verschillend maken. Detunen ligt voor de hand, maar je kan bv ook denken aan filter of LFO anders.
Ik weet niet hoeveel andere synths dat kunnen. Ik weet ook niet of je bij UDO alle parameters tussen L en R kan wijzigen, of een beperkte subset.
Of je nu een analoge mono poly synth 2x tracked of het anders doet het is wel binaural.
Natturlijk kan je dingen verschillend per voice doen ed.
Op de Prologue heb je 2 layers waar je mee kan doen wat je wilt.
Zal vast op vele andere synths kunnen.
Maar het mooiste effect vind ik niet detunen maar gewoon analoge vco's.
Die driften van elkaar maar een heeel klein beetje en zo krijg je dus een modulatie door het stereo beeld.
Een langzame modulatie. binaural beats zijn wetenschappelijk aangetoond relaxend....slaap verwekkend. Mijn muziek is ook slaap verwekkend hahaha
"Binaural audo" betekenkt dat het gewoon is opgenomen met stereo mics in een setting net als onze oren.
Ook dat geeft een mooi breed geluid.
Dacht dat die kop mic van neumann ook binaural is...
UDO binaural is meer dan gewoon voices naar een L en R output pannen: je kan L en R ook verschillend maken. Detunen ligt voor de hand, maar je kan bv ook denken aan filter of LFO anders.
Ik weet niet hoeveel andere synths dat kunnen. Ik weet ook niet of je bij UDO alle parameters tussen L en R kan wijzigen, of een beperkte subset.
De UDO hoeft bv. niet de detunen om een breder stereo beeld te krijgen aangezien je ook het faseverschil tussen de oscillator onderling L/R kan aanpassen. In de manual staat dat dit niet met freerunning vco's gaat, beetje logisch als je nadenkt. Als je dan ook nog de filters, LFO's etc tov L/R met wat eenvoudige ingrepen kan wijzigen krijg je al snel iets tussen L en R toch wat spannender ? helderder ? kan klinken dan louter een synth 2 maal tracken , al dan niet gedetuned etc ... het beaten van VCO's klinkt helemaal anders zou ik dan denken ...
Ik denk moest je dit willen nabootsen in je DAW dat je 2 identieke tracks L/R pant, met zeer kleine delay of phase shift plugin op 1 kanaal , misschien een lichte chorus om een soort van andere LFO te simuleren en andere EQ instelling ...
Maar ik blijf die UDO's ook wel héél clean en steriel vinden ofzo . Een synth voor Dokters
Dat zou ik wel eens in het echt willen horen.
Dat klinkt waarschijnlijk super dik uhh breed.
Helemaal tof omdat je op de Moog One iedere voice onafhankelijk de drift kan instellen.
Chorus heb je dan helemaal niet meer nodig want das next level.....breed.
Ik heb een voorbeeld gepost, ik denk zelfs dat analoge vco's juist lekkerder binaural moduleren om de verschillen per vco.
De Matrix 6 heeft DCO's maar die hebben wel het meeste slop van alle DCO bakken en zijn erg als vco's.
Ik had van @clintrubber geleerd dan een mono signaal door 2 spring reverbs halen wel degelijk een mooie stereo effect toebrengt.
En ook stereo filters klinken fijner door de verschillen per kant. fase, liniariteit response, etc etc
Het is daarom ook de vraag of je niet meer hebt aan 2 ipv 1 vriendinnen. 1 voor links en 1 voor rechts.
Bijna alle oude bi-timbrale synths, je moet wel aparte outputs hebben per layer en een extern mixertje voor left / right te pannen.
Maakt verder niet zo veel uit natuurlijk, dat bi-naural knopje mag er van mij af, maak liever mn eigen bi-naural klank met de bi-timbral functie en aparte uitgangen. dat is veel flexibeler.
De klank en het expressieve is wat me aanspreekt aan deze bak, fris, modern en toch organisch....I like it.
Dus deze zal er wel komen en de Novation Summit ook. Lijkt me een leuke combo. Wel ten vroegste voor volgend jaar.
Niet echt. Met een quad timbral synth kan je doen wat de gemini kan, maar de Gemini kan lang niet doen wat een quad-timbral synth kan.
Binaural leunt meer naar 2voice unison (polyphonic) met stereo panning.
We kunnen wel beschouwen dat de Gemini quad nauraal is lijkt me.
Ah elke fabrikant heeft wel de nodige commerciële brain-farts.
Het is niet meer dan misleidende Bullshit. Een Deepmind doet evengoed Bi-Nauuraalprrrr.. droll
Voor wie van de super 6 klank houd is de Gemini wel een super fun bak, daar twijfel ik niet aan. ....
Ik zal hem eerst moeten bespelen om een oordeel te kunnen vellen. De ontwerper is geen overtuigende demonstrateur. De binaurale modus is een leuk extraatje maar beperkt inzetbaar. Je smeert er een mix mee dicht. Doe je chorus en delay erbij, dan wordt het nog drukker.
Idd 2x Matrix kan dit ook omdat je in cascade elke voice wisselend kan uitsturen.
Ik had de Hydrasynth, maar uiteindelijk toch verkocht. Mooi aparaat, maar helaas plaatsgebrek... :-)
Summit?? Doen !!! Het is gewoon een top super synth. Persoonlijk vind ik 'm naast de Virus TI zowat de beste synth van de afgelopen 15 jaar...
Ik ben dan wel nogal kritisch over die nieuwe UDO, maar dat heeft dan vooral met de prijs te maken. Uiteraard is die UDO synth een hebbeding en ongetwijfeld heel bruikbaar (zoals alle synhs) ...ik vind hem gewoon echt overpriced. Waarom toch?
Kijk toch toch eens naar die Modal Argon8 / Cobalt8 / Carbon8 synths. Betaalbaar en ze klinken echt bijzonder goed. Waarom slagen sommige fabrikanten zoals Modal er dan in om betaalbare synths te maken, en anderen, zoals UDO, overpriced shit? Want toegegeven, die UDO is nu ook weer niet een baanbrekend ding, toch?
Het lijkt als maar meer op de kleding mode. Zo van 'hey kijk, ik draag BOSS'.
Terwijl die zooi evengoed in China of Bangaldesh in elkaar wordt gezet... Catch my drift?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.