udo super gemini 20 voice hybrid-synth

20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg

Ik vind het lachwekkend dat een aantal hier het hebben over verkeerde looks, het wel of niet hebben van talent, het al dan niet krijgen van succes, overpriced synths, etc... en daarmee stellig een punt proberen te maken. Dat mag toch iedereen lekker zelf bepalen. Wat maakt het in hemelsnaam uit wat jij er van vind op basis van willekeurige (maar voor jou blijkbaar belangrijke) argumenten?
Akkoord. Zullen we dan gelijk SF opdoeken? :slotje::D

Nu dat Moog aangekomen is bij "Judgment Day" na de moog one, baart het zorgen voor UDO.
Of is dit niet echt een high end synth maar een tussenmaatje?

Nu dat Moog aangekomen is bij "Judgment Day" na de moog one, baart het zorgen voor UDO.
Of is dit niet echt een high end synth maar een tussenmaatje?
Synth gesproken.Sommigen moeten naar een drie sterren restaurant gaan.Andere zijn blij in de frituur om de hoek.
Wie heeft het lekkerst gegeten?🤔

Dat bedoel ik niet, maar het lijkt wel dat bedrijven die high end synths maken groot risico lopen.

Moog gooit de handoek in de ring, ze zijn niet meer wat ze waren. Hopelijk doet de nieuwe eigenaar iets leuks mee.

Is UDO gezond bezig?

Synth gesproken.Sommigen moeten naar een drie sterren restaurant gaan.Andere zijn blij in de frituur om de hoek.
Wie heeft het lekkerst gegeten?🤔
Ben 1x ooit naar een twee sterren restaurant geweest (zusje van...). Geef mij maar een frikandel speciaal :D
Dat gezegd hebbende heb ik wel een dure smaak qua synths (o.a. een Moog One, een 3rdWave, een C15 komt er aan en een Super Gemini had ik in bestelling).
Ik wil gewoon alles proberen en heb niet genoeg ruimte en geld om alles te houden. Het meeste is dan ook binnen een jaar weer weg.

Ik wil gewoon alles proberen en heb niet genoeg ruimte en geld om alles te houden. Het meeste is dan ook binnen een jaar weer weg.
Ooit al eens overwogen met beginnen te componeren?

Dat bedoel ik niet, maar het lijkt wel dat bedrijven die high end synths maken groot risico lopen.

Moog gooit de handoek in de ring, ze zijn niet meer wat ze waren. Hopelijk doet de nieuwe eigenaar iets leuks mee.

Is UDO gezond bezig?
Weet niet.Kunnen het inside houden en zo gezond blijven.Als er een doelgroep is, waarom niet?Interesse is er daarom een deze move zet.

Is UDO gezond bezig?
Das een heel ander soort bedrijf denk ik en die gast doet dat allemaal quasi alleen lijkt mij. Zolang je niet met veel personeel hoeft te werken kan je de kosten zowieso beter drukken en inschatten.

Das een heel ander soort bedrijf denk ik en die gast doet dat allemaal quasi alleen lijkt mij. Zolang je niet met veel personeel hoeft te werken kan je de kosten zowieso beter drukken en inschatten.
Dat is waar, kleintjes kunnen makkelijker schakelen.

De Gemini blijft mooi op mn wishlist staan. Maar ik wil geen "early adopter" zijn. alsook eerst uitproberen in een winkel of bij iemand anders.

Ik vraag me ook af of er een voice stereo panning funcie is als bi-naural af staat ?

Ik vraag me ook af of er een voice stereo panning funcie is als bi-naural af staat ?
Email gestuurd naar mike van UDO, antwoord hieronder:

Thanks a lot for your message.

When you disable binaural mode, LFO 1's LR PHASE control becomes a pan spread control. In addition, you can also pan each layer individually.

Ook gevraagd of schemas en service info beschikbaar zijn of in een verre toekomst vrijgegeven worden.

In een beleefde diplomatische vorm was het antwoord: NEE

Begrijpelijk en geen enkel probleem nu, we hebben toch dringend goede "right to repair" wetten nodig.

Ik kom nog even terug. Voor de prijs van die UDO koop je vlot een 2dehands Solaris en heb je nog geld over...
Aander level vrees ik... Die Solaris veegt niet alleen sound wise, maar ook technisch en qua features simpelweg de vloer met het UDO ding.

1687971088796.png

Laatst gewijzigd:
Ik kom nog even terug. Voor de prijs van die UDO koop je vlot een 2dehands Solaris en heb je nog geld over...
Aander level vrees ik... Die Solaris veegt niet alleen sound wise, maar ook technisch en qua features simpelweg de vloer met het UDO ding.

Bekijk bijlage 3836573
Echt een bruut ding dit.

Super goeie interface ook. En geluidstechnisch echt fantastisch.

Heeft een ongekend bijna hifi achtig geluid.

Zon Solaris lijkt me een hel om te editen zonder een goede externe editor. Ik heb ooit een preorder (serial 34 voor als iemand hem hier heeft :) ) gehad van zon solaris, na 3 jaar wachten maar gecancelled en als ik hem nu zie, kan ik niet anders denken dat er inmiddels toch wel wat is veranderd in muziek maken en de synths daarvoor beschikbaar. Zo'n Solaris ziet er bijna jaren 90 uit met die leddisplays. Dat was toen helemaal megacool toen die 1e plaatjes kwamen van die JohnBowen bak

Het lijkt me juist redelijk overzichtelijk, je ziet toch de parameters op de schermpjes en dan de waarden instellen met de knoppen eronder/boven? Ik heb nooit op een Solaris gespeeld. Ik herinner me de hype en lange wachttijd en volgens mij was het OS ook lang erg buggy?

Back