Zang opnemen met een iPad

willvandervliet

Ouwe rot
Misschien een domme vraag ,maar hoe zou ik zang op een iPad kunnen opnemen.

Mijn kleindochter wil graag zang opnemen op een iPad met een externe microfoon en ik heb geen idee wat ze hiervoor nodig heeft -software/hardware-. Misschien dat hier iemand ons kan uitleggen hoe we dit op zo simpel mogelijke manier kunnen doen.
Of heeft zij hier een computer voor nodig.
Het moet allemaal niet te ingewikkeld zijn want zij is pas 12 jaar.

Afh vd leeftijd van de ipad en het systeem, kan je met wat geluk gewoon aan de slag met een standaard app die er op staat: ziet er zo uit.

Attachments

• BF2E198F-9C14-4DAD-AF23-FE71358651E2.png
    BF2E198F-9C14-4DAD-AF23-FE71358651E2.png
    502,7 KB · Bekeken: 186
Klinkske bedankt voor de reactie . Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest.
De bedoeling is om op de iPad b.v. GarageBand te gebruiken om de zang op te nemen.
De bedoeling is om een externe microfoon te gebruiken en niet de interne van de IPad.
Ook moet er de mogelijkheid zijn om effecten toe te voegen en evt. een backingtrack af te spelen.

Externe USB mic kan je heel makkelijk toewijzen binnen Garageband. Als ie eenmaal is toegevoegd wordt die gebruikt voor Zang opname. Zit ook een prima galm in. En basic EQ. Ik ben uiteindelijk doorgegaan naar Cubasis omdat ik meer instellingsmogelijkheden wilde maar Garageband is super doeltreffend en vooral heel basic.

Bedankt voor de tip. Ik zie dar er ook microfoons zijn met een iOS aansluiting .
Als dit zou werken ben ik natuurlijk klaar om de mic met GarageBand te gebruiken.

De tool die @T-CM11 post daar kun je ook het adapter nog op aansluiten.. bij een oudere ipad gaat het toch best hard met je accu wanneer je een condensator mic erop aan sluit..
Ik zou geen mic met lightening kabel kopen.. er zit tegenwoordig al USB C op 'n iPad.

Back