Alweer een nieuw nummer (weer hiphop)

Ben benieuwd naar de volgende versie van `d`Uwen` = joe = jouw Friese rap.
Maar doe het dan niet als die Fransozen die alle woorden achter elkaar plakken dat mag dan wel stoer klinken maar voor de meesten onverstaanbaar.
Dank voor de tip, dat is een goeie want als zelfs Friezen het niet meer verstaan kan ik net zo goed gaan scatten.

Deze tekst is door Klinkse verzonnen. Dan vertaald in het Fries. En dan uitgesproken door een Fries(e) terwijl het nog onverstaanbaar is voor mij. Ideetje misschien?

Freed kaam in froulik,
Se hie wat yn 'e hân
mysterieuze lytse swarte doaze
Hoe is it dêr eindige

Attachments

• R09_0026.wav
    8,7 MB
Zal er even over nadenken!

de kick weer tot leven gebracht en wat powerrrrr gegeven....verder wat balancing en tuning hier en daar en natuurlijk last but not least wat pittige saus erover......:D
laterrrrr

Attachments

• dirty master.mp3
    5,6 MB
Thanks allemaal! De loop is helaas niet van mezelf, de oorsprong is zoek en ik betwijfel dat mijn ouwe maat zich ertoe zal zetten de verse op te nemen die ik voor hem geschreven en opgenomen heb. Door gebrek aan inzet en motivatie van zijn kant liep onze samenwerking destijds al op niks uit. Het enige dat hij gepost heeft in de afgelopen 30 jaar is deze loop en daar heeft ie met een andere maat welgeteld anderhalve minuut op gerapt. Dus vind je het vreemd dat ik twijfels heb of hij gaat tapen? Punt twee is dat ik ook niet weet of hij me de beat wel laat gebruiken zonder zijn aandeel. Dat wordt dus wachten op Godot.

Kortom, ondanks dat ie erg vet is parkeer ik deze track noodgedwongen even. Mocht iemand de herkomst van de main sample weten houd ik me zeer aanbevolen want dan bouw ik de beat zelf wel en credit mijn maat voor de vondst van de loop. Of hij moet gewoon gaan tapen natuurlijk, dat heeft de voorkeur sowieso maar ondanks zijn letterlijke woorden 'ik wil me er wel toe zetten' gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren. Al jullie crate diggers, wie helpt me uit de droom vanwaar de sample is? Hij schijnt uit de 60's te komen.
Ondertussen reactie gehad nadat ie al z'n berichten van mijn fb profiel heeft verwijderd waarin ie zelf een samenwerking voorstelt (want anders is het gezichtsverlies) nou mijn mensenkennis is nog wel aardig up to par volgens mij:

'Yo, late reactie, I know. Denk bij nader inzien dat het voor mij te kort dag wordt. Enthousiasme overheerst haalbaarheid, zullen we maar zeggen. Beat gebruiken met verwijzing/credits vind ik ok. '

Het enige dat ie heeft gedaan is de intro loopen en een drum er onder tikken. Kortom 2 minuten werk. Dus credits voor de beat? Welnee, de credits komen Moody Blues toe, hij kan ze hooguit krijgen voor de vondst van de sample maar enthousiasme overheerst de haalbaarheid zullen we maar zeggen. ;)

de kick weer tot leven gebracht en wat powerrrrr gegeven....verder wat balancing en tuning hier en daar en natuurlijk last but not least wat pittige saus erover......:D
laterrrrr
Nice!

Maar nu de sample boven water is en ik niet meer afhankelijk ben van drum + loop is er meer mogelijk mixtechnisch.

Ik heb de beat al grotendeels overnieuw gemaakt. Heb er nu een andere drum onder maar die er oorspronkelijk onder zat kan ook. Die is van A Tribe Called Quest als ik me niet vergis.

Welke drum vinden jullie beter passen, deze nieuwe of de vorige?

Attachments

• dr doombeat remake.mp3
    1,7 MB
Pitch klopte niet, nu wel.

Attachments

• dr doombeat remake.mp3
    1,7 MB
De sound is zo al aardig beter maar ik mis de vinyl knisper. Dat wordt de plaat toch maar op vinyl aanschaffen denk ik.

Attachments

• dr doombeat remake.mp3
    3,3 MB
Heb al een couplet. Het gaat over dat muziek maar 10% plezier is en voor de rest hard werken. Dus eigenlijk waar mijn oude maat tegenaan loopt, wel mee willen doen maar niet willen meedoen aan wat er voor nodig is om mee te doen. Geen probleem, ik trek de kar wel alleen. Sowieso een leuk thema! En ik geef hem toch maar krediet als coproducer want de loop is te goed gevonden om dat niet te doen. ;)

at ik it net doch waa mat se dan de mic jaan?/
't is een ondankbare baan mar ien mat it dwaan/

ik bush myn lyrics/ op dizze dikke beat fan doom en ikke/
protte tiid is soent de l.b. crew onstii doe troch tikke/
in kwart iew foarby as it niks wie fuort flein/
langer as doe ik begong mei hiphop as jong rein/

De L-Y-R-I-C Al Brainstorm crew/
hoe't it foar my back yn 'e days begong is doe/
ik woe rappe mar skuoalle koe my weinich ynteresere/
mem ik wur mc dat stiet foar mic controlere/

begong mei it produceren fan myn eichen producties/
tsjinwurrig binne myn beats te fet foar lyposuctie/
muziek is 10% wille en foar de rest mast oan e bikkel/
by menichien ontbrekt dat stikje dus gjin my fan e snikkel/

mast oan it bak en wurst beslist net riek/
halve soalstra sei geliek tiidferspilling die muziek/
ik gjin mei hugo op 'e fiets om 'm yn elkoar te slaan/
rap is gjin dankbare baan mar ien mat it dwaan/

liek as bist op it iis, ast stapst op in banaan/
friese rapper is een ondankbare baan/
at ik it net doch waa mat se dan de mic jaan?/
ien mat it dwaan, dus lit my it mar dwaan/

Ondertussen het tweede couplet ook geschreven, met een verwijzing naar 'momma don't let your sons grow up to be cowboys.' Als ik aangeklaagd wordt voor plagiaat gaan we met het forum op mijn kosten naar center parcs.

memmen bring jim soannen asljeblieft net grut as rapper/
wat meer noch opsmiet as beats is putsje skepper/
yn frieslan hasto niks oan classics en ja dat is maf/
sy wurde makke op solder en gjinne mei yn it graf/

rapper yn it friesk is wa'k net ien adviseer/
wiet net ok in protege condoleer of feliciteer
of cremeer en fileer want ik bliuw competetief/
alles is relatief en derien bin 'k conservatief/

ik ken de oldschool methode en vertel die kwart/
die vertel die precies hoe't it krekt net mat/
want ik bin sneaky sjoch mar nei myn neiste nikes/
myn style is vetter as de meesten op scooters en e-bikes/

better wust piloat, of yn 't leger is stoer/
wur mar gjin rapper en better ek gjin boer/
waat mat it dwaan at se my de mic 'nt jaan?/
ien mat it dwaan, dus lit my it mar dwaan/

Nu binnenkort tapen en eens zien of er nog een derde koeplet komt.

Back