Waldorf Quantum & Iridium

Iemand hier met een Iridium Keyboard die voor mij iets zou willen testen?

Ik heb nu al 2 keyboards gehad (1e weer ingeruild) met hetzelfde probleem: De aftertouch response is niet van iedere toets hetzelfde: bij mijn eerste kwam de laagste C slechts tot zo'n 80% (te zien onder Global > System > Calibrate AT) en bij mijn tweede speelt dit probleem zowel bij de laagste C als bij de hoogste C. Ook beide komen ze slechts tot ongeveer 80%. Wanneer je je vinger hoger op de toets plaatst (t.h.v. de zwarte toetsen), kom je wel met veel moeite hoger, maar bij alle andere toetsen kun je aan het uiteinde van de toets met gemak tot 100%.

Ik hoor graag of andere mensen hetzelfde probleem hebben, want ik begin me af te vragen of het wel zin heeft om hem weer om te ruilen. Het is namelijk wel te corrigeren via de software calibratie functie, maar ik vind dat dat niet nodig moet zijn bij een spiksplinternieuwe synth van 2,5 K. Ook denk ik dat dit ten koste zou kunnen gaan van de nauwkeurigheid/resolutie.

Sorry, zie je bericht nu pas.
Ik heb het niet getest, maar heb tot nu toe geen problemen ervaren met de aftertouch.
Nu ben ik ook geen heel gevoelige fijnproever wat dat aangaat.
Is er iets (een app of iets dergelijks) waarmee je de waarden kunt zien van de aftertouch?

Sorry, zie je bericht nu pas.
Ik heb het niet getest, maar heb tot nu toe geen problemen ervaren met de aftertouch.
Nu ben ik ook geen heel gevoelige fijnproever wat dat aangaat.
Is er iets (een app of iets dergelijks) waarmee je de waarden kunt zien van de aftertouch?
Ja op de iridium zelf: Global > Settings > Calibrate AT

Ik heb een filmpje gemaakt van het verschil in aftertouch response tussen de laagste toets en de paar toetsen ernaast (ik druk alle toetsen ongeveer even hard in):

Ik heb niet letterlijk elke noot afgewerkt, maar in elk octaaf wel een aantal toetsen en allemaal laten ze een zeer consistent beeld zien.
De hoeveelheid aftertouch is ook heel goed te doseren.
Ik kan de resultaten uit jouw filmpje dus niet reproduceren.

Je lijkt dus echt enorme pech te hebben gehad met jouw toetsenborden.

Ik heb niet letterlijk elke noot afgewerkt, maar in elk octaaf wel een aantal toetsen en allemaal laten ze een zeer consistent beeld zien.
De hoeveelheid aftertouch is ook heel goed te doseren.
Ik kan de resultaten uit jouw filmpje dus niet reproduceren.

Je lijkt dus echt enorme pech te hebben gehad met jouw toetsenborden.
Oke goed om te horen. Geeft me wel vertrouwen. Toch maar weer terugsturen dus! Thnx

Soms snap ik niks van Youtube...
Eerder deze week plaatste ik een filmpje met wat zelfgemaakte patches.
Na uploaden bleek de geluidskwaliteit dramatisch, maar op de een of andere manier is het op het moment mijn bestlopende filmpje en schieten de views omhoog (nou ja, niet Justin Bieber omhoog :) ).

Hoe dan ook, het geeft wel de aan hoeveel lol ik heb met de Iridium.

Soms snap ik niks van Youtube...
Eerder deze week plaatste ik een filmpje met wat zelfgemaakte patches.
Na uploaden bleek de geluidskwaliteit dramatisch, maar op de een of andere manier is het op het moment mijn bestlopende filmpje en schieten de views omhoog (nou ja, niet Justin Bieber omhoog :) ).

Hoe dan ook, het geeft wel de aan hoeveel lol ik heb met de Iridium.

leuk, ik zit nu op mn werk maar zal hem thuis eens kijken! :okdan:

Beta 3.2 v 1 is uit voor Quantum en Iridium!

Change Log
3.2.0 Beta 1:

Digital Former
- New "Formant Filter" in 3 variations
- New "Tilt" parameter to detune amount parameter between left & right channel
- Can be modulated
- Level Parameter now with positive gain upto +12 dB

LFO & Delay
- More Sync rates

- ARP / StepSequencer
Step Length with Triplets and Dotted options

Bug Fixes:

- Fixing randomly switching screens within first seconds after power on

Met de Core net uit kunnen ze ook moeilijk stoppen met doorontwikkelen.

Die aanpassing aan arp en sequencer is wel welkom. De rest maar ff zien, alhoewel het lekker is dat je de digiformer nu ook kan moduleren.

Met de Core net uit kunnen ze ook moeilijk stoppen met doorontwikkelen.

Die aanpassing aan arp en sequencer is wel welkom. De rest maar ff zien, alhoewel het lekker is dat je de digiformer nu ook kan moduleren.
Extra gain in de digiformer is zeer welkom! Had ik zelfs om gevraagd

Dat vind ik altijd van die arbitraire uitspraken.
Sowieso de prijs erbij noemen om het instrument meer legitimiteit te geven.
Ik ben het er wel mee eens dat het een waanzinnig instrument is, maar dat zou het ook geweest zijn als hij € 1000,- meer had gekost naar mijn mening.

Ik vind het met afstand mijn meest interessante aankoop van de afgelopen twee jaar.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
“de prijs erbij noemen om het instrument meer legitimiteit te geven.
Ik ben het er wel mee eens dat het een waanzinnig instrument is, maar dat zou het ook geweest zijn als hij € 1000,- meer had gekost naar mijn mening”.

Ik vind dat juist wel belangrijk want zo kun je ook berusten in het feit dat er zo min mogelijk appels met peren wordt vergeleken. Vaak is hèt zo dat iedereen z’n eigen gear het meest waardt vind haha

I am expecting the tape recordings will need a bit Off post production with high end quality gear…

Back